Hoi allemaal, sinds gisteren zijn we goed aan 't oefenen op 't potje. Heb Valerie iedere keer als ik haar normaal gelijk een schone luier aan deed haar eerst rond laten lopen met haar potje, half uurtje / 3 kwartier. Zo heeft ze dus uiteindelijk 2 plasjes erop gedaan, hartstikke goed natuurlijk! Heb haar ook uitgebreid bejubeld haha. Daarna wel weer een luier aan gedaan. Ik vraag me nu af wat wijsheid is, zo door gaan (dus weer luier aan na dat half uurtje oefenen) of gewoon zonder luier, in de blote billen laten lopen de hele dag. Lijkt me zo koud! Niet dat het hier koud is binnen maar ja toch he voor mijn gevoel. Denk dat als ik haar laat lopen ze aardig wat ongelukjes gaat krijgen. Als ik het doe zoals gisteren is het dan wel duidelijk genoeg voor haar? Of moet ik gelijk doorpakken en hop meteen uitlaten? Vraag me ook af of dat ze het aan voelt komen eigenlijk. Oh, ik ben hiermee begonnen eigenlijk omdat ze gisteren ineens absoluut geen luier meer aan wilde, mevrouw kreeg gelijk een driftbui hihi dus toen heb ik gezegd prima als je geen luier meer aan wil, maar dan gaan we wel op 't potje plassen en poepen. Met die 2 plassen als resultaat . Pff lastig lastig, tips zijn welkom dus . Bedankt!
Ik zou haar een joggingbroek aan doen met een onderbroekje (en 2reserve paar klaar leggen ) tegen de kou. En het evt nat worden merkt ze dan ook beter. En kan je snel naar beneden sjorren. En om het uur /anderhalf uur op het potje zetten. Gaat het niet gewoon op een later tijdstip
Dat is inderdaad ook een idee, heb wel lekker makkelijke broeken in de kast liggen. Dan is het niet zo koud. Inderdaad gaat het niet dan proberen we het gewoon later nog eens, ik heb geen haast. Dus wel gewoon luier uit laten nu?
Ik heb de eerste keer dat ik 't probeerde bij mn dochter, rond de 22 maanden, luier uit gedaan na de ochtend poep ( Ze had toen nog altijd zachte plakpoep ) en dan onderbroek en legging aan. Vaak hadden we er wel 6 op een dag nodig als 't niet meer was hoor! Toen voelde ze het nog niet echt aankomen, schrok van een plasje in de broek en kon dan op de po niet doorplassen. Nu is ze ook 2 jaar 3 maanden en gaat 't sinds vorige week weer begonnen, super goed! Luier uit, onderbroek en legging aan, kniekousen aan kan ook ipv legging. Eerst zag ik 't aan dr, dat ze met dr knieen ging klemmen en kont draaien als ze moest plassen. Nu vraagt ze zelf "Op de cee plassen?" en dan roept ze al "Kom gauw!" kijkt tussen dr beentjes door en zegt verbaasd "Zit water in!" Als we weggaan doe ik wel een luier aan, vandaag ga ik 't voor 't eerst zonder proberen naar mn ouders zonder luier in de auto. Ik neem 't potje ook mee. 's Ochtends kan ze trouwens een paar uur zonder te plassen, maar 's middags heeft ze meer gedronken en plast ze ook meer, dan plast ze elk uur wel denk ik dus is weggaan lastiger zonder luier.