Wie heeft er ervaring met hooikoorts bij kleine kinderen? Mijn vriend heeft veel last van hooikoorts tijdens het maai seizoen. We zijn dit weekend op de camping geweest (gister bij opa en oma, vandag bij pake en beppe) waar dus pas gemaaid was. Ons mannetje deed niks anders dan oogjes wrijven. Loopneuzen, weinig drinken en eten omdat hij auw had. Maar ja een kleine van 22 mnd kan niet vertellen waar hij auw heeft natuurlijk. Hij was erg slaperig en suffig maar slapen ho maar. In de autostoel zat hij ook heel suf voor zich uit te kijken. Afgelopen nacht en nu slapen we thuis. Afgelopen nacht heeft hij wel goed geslapen gelukkig en nu ligt hij ook al lekker te slapen. Zag dat hij ook hele rode onder oogleden heeft bij zijn wimpers zeg maar. Kan dit hooikoorst zijn. Als ik kijk naar de symptomen die mijn vriend heeft zien we veel overeenkomsten. Hebben jullie tips? Ga dinsdag ook even de HA bellen. Morgen lekker binnen blijven kijken of het dan al beter gaat.
Ik heb het vermoeden dat allebei m'n kinderen hier last van hebben. Traanogen, niezen, jeuk en dus krabben. Ik vind het alleen niet zó erg dat ik ze binnen ga houden. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit ook niet veel helpt. Regelmatig het hele lijfje goed afspoelen (douchen, badje neerzetten) en schone kleertjes aan helpt misschien wel beter. Pollen plakken namelijk aan zweterige huid, kleding en haren. Ik weet niet of het op deze leeftijd al getest kan worden. Maar er bestaat cetirizine in vloeibare vorm, en dat is een redelijk effectief middel tegen hooikoorts en andere allergieën. Dus er is wel wat aan te doen, mocht je HA het ermee eens zijn dat het hooikoorts kan zijn. Sterkte ermee, in elk geval.
Oke bedankt zal zijn gezichtje eens vaker wassen en zijn handjes. Water vind hij wel fijn dus badje buiten zijn kan wel helpen misschien
Mijn zoon van bijna 3 heeft het ook, hij heeft er homeopatische tabletjes voor te krijgen bij drogist. Niet dat het super helpt, vanmiddag na een stukje fietsen knalrode traanoogjes en veel jeuk en snot. Echt heel irritant voor zo'n mannetje!
ik heb precies het zelfde... mij vriend heeft er ook last van en we denken onze zoon ook... moet morgen toch naar de huisarts e ga gelijk vragen of ze kunnen testen bij onze kleine boef...
Zonet de HA gebeld. Helaas is het pas vanaf 4jaar te testen uit het bloed. Volgende week do wel een afspraak voor uitleg wat er nu wel tegen te doen is. Als ik meer weet zal ik het plaatsten zodat anderen er misschien ook wat aan hebben. Samantha: wat zei jouw HA?