zonnehoed/pet etc bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zetten jullie nog iets op het hoofd bij dreumes/peuter??

Mijn dochter weigert pertinent alle hoedjes en petjes. Zit er over te denken om een bandana aan te schaffen maar ik ben bang dat ze die ook eraf trekt

Ze heeft wel een volle bos haar..

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. heeft buiten bijna altijd iets op zijn hoofd. in de winter, herfst en lente voor kou of wind (die hoofdjes zijn nog relatief groot), nu tegen de zon. D. heeft een UV-petje en trekt hem eigenlijk zelden af, hij is eraan gewend om iets op zijn hoofd te hebben, ik hoop dat hij zo braaf blijft :) Je zou een bandana kunnen proberen of gewoon blijven volhouden met een hoedje dat onder haar kin dicht kan. Goed afleiden en haar laten wennen lijkt me.

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik probeer het iedere keer weer, maar madam trekt alles van haar hoofdje af..
    In de winter bleef de boel wel netjes op, maar nu helaas niet meer.
    Goed idee van een bandana, ga ik ook eens proberen,

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dat proberen we al anderhalf jaar, is nog niet gelukt ;)

Als kleine baby probeerde ze al haar mutsje af te krijgen en dat is nooit overgegaan..

De muts in de winter blijft wel gewoon netjes op meestal, als het heel koud is dan..

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik doe meestal niets op in de zomer hoor, hoe vaak komt het nou voor dat je echt lang in de volle zon loopt en dat het zo warm is als de afgelopen dagen? Mijn dochtertje heeft genoeg haar om niet te verbranden op haar hoofd. Ik smeer haar verder gewoon helemaal in en ik heb wel een zonnehoedje voor haar voor als we echt lang in de zon zijn, maar meestal is ie niet nodig.

6. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    hier werkt het als je zelf ook iets op je hoofd zet en laat zien dat jij je pet/hoed/muts ook gewoon ophoud.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze heeft het van geen vreemde, ik heb ook een hekel aan iets op mijn hoofd :D

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    maar je kind kan evengoed met deze zonnekracht een zonnesteek oplopen hoor;) ik heb een volle bos haar en heb 3 jaar geleden toch een flinke zoonesteek opgelopen dus is de kans bij een kindje nog groter lijkt me

hier hebben ze allebei een zonnehoedje op. t badje staat helaas in de volle zon ( geen schaduw over de hele dag in de tuin) dus ik smeer ze beide in met factor 50 en een hoedje op.

bij de jongste knoop ik m dicht onder zn kinnetje tegen t aftrekken en de oudste wilt m dicht omdat t zo hoort haha;) :D
    de eerste dag trok Max m steeds af ondanks t knoopje bij zijn kin maar heb m verteld dat hij m op moest houden en ook gewoon opgezet zonder er verdere aandacht aan te besteden. de dag erna heeft hij m ook op gelaten en geen getrek meer;)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel krijgt wel een pet op, ene keer gaat hij snel af, andere keer houdt hij hem wel op. Lydia heeft een hoedje met koordje onder de kin en dat gaat aardig

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Een hoedje is ideaal om mee in je zwembadje te spelen ;)
    Ik moet er touwtjes aan maken maar zit nog te broeden op een soort superlijm..

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb zo'n leuk zomerhoedje.. maar echt niet dat ze die oplaat.
    En dan zitten er van die leuke touwtjes bij waarmee je hem onder haar kin kan vastknopen maar madam heeft zo'n speknek dat die touwtjes niet bij elkaar kunnen. :):)

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @sandraske, dan lijkt het me verloren zaak :) Of toch mama ook maar een bandana op haar hoofd? Ik heb ook een pesthekel aan iets op mijn hoofd maar gelukkig heeft David een hekel aan zon in zijn ogen dus die is erg blij met het klepje van zijn hoedje.

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik was er ook van overtuigd dat mijn zoontje geen petje op zou willen. Hij heeft van mijn schoonmoeder een superstoere baseball-cap gekregen en ik vond het gisteren toch echt tijd om deze op te doen bij hem. Ik deed zelf ook een pet op en zette hem zijn pet op.
    Hij trok hem uiteraard gelijk af. Ik heb de pet weer op z'n hoofd gezet en z'n handjes vastgehouden zodat hij hem niet weer kon aftrekken. Toen jengelde hij wel wat, maar na 5 minuutjes volhouden en in mijn beste mama-meent-het-stem zeggen dat hij de pet moest ophouden ging hij gewoon spelen en heeft hij de hele middag z'n pet opgehouden....:$

Daar ben ik echt onwijs blij mee, want hij heeft nog hele fijne, witblonde haartjes, dus hij moet echt iets op z'n hoofd. Vooral omdat hij rustig de hele middag in de zon rondloopt.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bj mijn zoontje werkt het meestal heel goed als ik steeds roep "Ooohhh, wat nem je mooi! Wow, wat ben jij mooi met je pet op!" :D Onze zoon is heel erg dol op zichzelf, dus als ik hem er dan ook nog eens een spiegel bij geef waarin hij zichzelf kan bewonderen, dan is hij helemaal in zijn sas. In het begin is het dan wek steeds op en af zetten of steeds aan en uit doen, maar op deze manier heb ik hem al zo gek gekregen dat hij, als ik dat vraag, een zonnebril, pet of bretels draagt. En dan zegt hij steeds zijn eigen naam en dan "mooi". Haha, narcist.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeie tip van tupp :D

T heeft ook een volle bos haar, nauwelijks een blote nek, maar wel iets van een zonnesteek gehad. En hij heeft echt niet gek lang in de zon gezeten, dus het risico is echt wel groot, ook voor korte tijd!

Gisteren dus een petje gekocht, ondanks het feit dat hij een spuughekel heeft aan mutsen (ook in ijzige vrieskou trok hij zn muts af!) ... veel prijzen: ooooo wat een mooie pet, wat ben je mooi! Hielp heel goed. En het helpt ook dat zn grote zus ook een pet draagt en hem wel prachtig vindt :). En gewoon volhouden ;)

16. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Oeh das een goeie, ga ik ook proberen bij mijn zoon want die is ook zo fan van zichzelf! :D

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha :D hier doe ik het ook zo.. Ooooh wat ben je mooi! En dan een liedje over een hoedje. En sindsdien houdt ze em op!

18. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, hier echt niet. De oudste reageert goed op de mama meent het stem, maar de jongste echt niet. En een bandana is minstens zo snel af als een pet hoor. Dat maakt echt niks uit.

19. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

doe zelf een pet op en laat zien hoe het moet zo hebben wij het met onze zoon ook gedaan en zins die tijd duurt wel ff doet hij uit zich zelf zijn zonnebril en petje op...

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee maar jouw jongste is ook wel heel erg klein. Dat wordt gewoon iedere keer weer terug opzetten. En uit de zon houden ;)

Deel Deze Pagina