Schema

Discussion in 'Flesvoeding' started by mama van 2 meiden, Jul 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Evi is nu 5,5 week en weegt ongeveer 4 kg.
    Ze krijgt 6 flessen van 120 cc. s Nachts slaapt ze 1x 6u achter elkaar, maar overdag komt ze al wel eens na 2 a 2,5u. Wat deden jullie daarmee? Gewoon geven of rekken tot een bepaalde tijd? Misschien overdag meer gaan geven maar weet niet of dat mag.

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij deden rekken, mits ze er overstuur van raakte.. dan gaven we een flesje. En het werkt, van 3 uur, zitten we nu op 4 uur tussen de voedingen.

Als ze steeds zo snel blijft komen heeft ze misschien nog niet genoeg, denk ik? Of is het niet gewenning dat ze de fles zo kort op elkaar krijgt?

Volgens dit rekensommetje mag ze 100cc per fles hebben;

150 * lichaamsgewicht = hoeveelheid voeding per 24 uur / aantal flessen = voeding per fles

150 * 4 = 600cc / 6 voedingen = 100cc per fles

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Dat is wat ze minimaal binnen moet krijgen.

Maximaal mag ze 200 * 4 = 800 cc / 6 voedingen = 133 cc per fles. Je kan dus iets meer per fles proberen te geven. Óf je kan in sommige flessen wat meer doen, want ze zou dus in totaal 80cc méér mogen krijgen verdeeld over de dag dan Evi nu krijgt (6 * 120 = 720cc totaal). Is het steeds na dezelfde fles dat Evi eerder komt? Dan zou ik met die fles wat meer geven dan de 120 cc die je nu geeft, bijvoorbeeld 150cc per fles. Misschien dat ze het dan wat langer uithoudt?

4. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    En wat gebeurt er als je haar gewoon wel op verzoek voedt? Heb je dat al geprobeerd? Dus als ze eerder aangeeft honger te hebben, dan gewoon voeden. Eventueel geef je dan wat minder in het flesje of een beetje extra water erbij als ze de flesjes goed opdrinkt. Misschien maakt ze het over de dag genomen ergens wel weer goed.
    Je kan ook eens kijken hoe het in een week gaat. Misschien heeft ze gewoon de ene dag wat meer nodig dan de andere dag. Mijn meisje drinkt de ene dag 1000cc en de andere dag zomaar 200cc minder. Over een week genomen krijgt ze precies genoeg.

Tsja en anders (in overleg met CB) af en toe een schepje voeding voor hongerige baby's erbij. Misschien is het niet eens nodig om helemaal over te stappen. Het klinkt in ieder geval alsof ze maar een klein beetje extra nodig heeft.

Liefs Allistair

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik hink idd op 2 gedachten; rekken, maar dan is ze tegen de tijd dat ze mag drinken zo moe dat ze minder drinkt en erna weer sel wakker is. Of gewoon voeden op verzoek, maar ik vind zelf 2u tussen 2 voedingen wel heel weinig.
    Aan de andere kant; ze heeft t vooral smorgens (dus na een lange nacht en weinig eten) dus misschien kan ik haar dan iets meer geven.
    Ze slaapt savonds vanaf 19u gewoon heel veel en is overdag meer wakker. Eigenlijk een prima ritme dus, mag ook eigenlijk niet klagen :)

6. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik zou dan inderdaad de 1e fles ophogen en kijken hoe het dan gaat. Ze heeft dan de hele nacht doorgetrokken zonder voeding, dus ze zal dan gewoon wat meer trek hebben.

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Ahaa... dus dan sommetje met 150 is het minimum wat ze moeten hebben, en het sommetje met 200 het maximum?

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Gewoon 's ochtends meer geven als je denkt dat ze meer op kan. En minimaal 2 uur moet er tussen zitten. Je zou misschien ook een standenspeen kunnen gebruiken. Ik weet niet welk merk fles en speen je gebruikt. Maar met die standenspeen kan je wat afwisselen tussen stand 2 en 3.

Share This Page