Primen en inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sammy1986, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy1986

Sammy1986 Lid

17 aug 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal,

aangezien ik zwangerschapssuiker heb, heeft mijn gyn besloten om mij voor mijn 40e week te laten bevallen.
    Hij heeft me het een en ander uitgelegd over primen en inleiden... maar zit nog wel steeds met wat vragen, en misschien dat hier meiden zijn die er ervaring mee hebben.

Wat is jullie ervaring met het primen? En met het inleiden? Ik heb zelf het gevoel dat ik het primen over kan slaan, omdat ik me al erg lang zooo ontzettend "week" voel van onderen. Ik heb het gevoel dat ik al wel ontsluiting heb. Maar daar wordt volgende week donderdag na gekeken.

Maar hoe lang duurde het primen bij jullie? En het inleiden... hebben veel van jullie last gehad van zo'n echte weeën storm?

Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij kunnen delen.

Groetjes Samantha

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

4 dagen 3x per dag gel aangebracht voor ontsluiting en verweking om de vliezen door te kunnen prikken 9kan pas bij 2 cm). Die gel zorgde wel voor weeën echter duurde het dus 4 dagen voor ik bij 2 cm was.

Doordat ik 4 dagen dag en nacht weeën had kreeg ik dagelijks een pethedineprik om te kunnen ontspannen en tussen de weeën door te kunnen slapen.

Op de 5de dag eindelijk 2 cm en toen begon het echte werk. Daar ik zo uitgeput was van die 4 dagen kreeg ik direct een ruggeprik en daarna het infuus met de weeopwekkers. Helaas is de ruggeprik verkeerd gezet en stond het infuus op zn hoogst waardoor ik 9 uur lang in een weeënstorm heb gezeten.

Uiteindelijk bij 10 cm viel alles stil en heb ik op eigen houtje 1 uur moeten persen.

Een helse bevalling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tweede bevalling direct infuus en mevrouw was er in 3 uur en 3 kwartier.

Succes!!!!!!!!!!!

3. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi,

Bij mij hebben ze eerst 's ochtends om 8.00uur de gel ingebracht.
    Dat had niets gedaan. Daarna om 15.00 uur nog een keer.

De weeën zijn toen goed opgang gekomen en ik heb toen een redelijke weeënstorm gehad. Max was in totaal na de tweede keer primen in 4,5 uur geboren.

Ik heb geen weeënopwekker o.i.d. verder gehad.
    De weeën waren voor mij onder de douche in bad goed op te vangen.

Heel veel succes en iedereen ervaart het anders.

Groetjes,
    Krissa

4. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik ben ook ingeleid ivm zwangerschapssuiker..
    om 8.00 gel en om 15.00 deed niet erg veel had 2 cm..en toen zijn me vliezen spontaan gebroken om 17.00..kreeg gelijk weeen maar dat was in het begin goed te doen..
    rond 20.00 kwam ik in een weeenstorm..en door de pijn en vermoeidheid heb ik om 23.30 ruggenprik gehad...heb vanaf 23.45 tot 2.30 gewoon geslapen voelde me weeen niet meer dat was lekker.. en om 2.30 mocht ik gaan persen en om 3.10 was onze kleine man er!

5. Ik ben ingeleid vanwege een veel te hoge bloeddruk, + de verloskundige dacht dat ik te weinig vruchtwater had.

Op 17 maart 's morgens om half 8 de tampon ingekregen, gebeurde de hele dag niets..
    Ik had wel wat buikkrampen, maar dat was 't..

18 maart 's morgens weer een nieuwe tampon ingekregen, gebeurde wéér de hele dag niets :x

Ik zat nog steeds maar op 1 cm, dat was ook al zo voordat we begonnen.. Schoot dus helemaal niet op.
    Ik had een heeeele kleine kans dat ze de volgende ochtend m'n vliezen zouden kunnen breken. Als dat niet kon, moest ik een rustdag houden, omdat m'n lichaam het niet aan zou kunnen om 3 dagen achter elkaar al die hormonentroep binnen te krijgen.

Maaaaar, 'snachts braken m'n vliezen om 1:45 ineens spontaan!

Rond 4:00 begonnen de echte weeen, maar het schoot nog steeds totáál niet op, ik bleef maar hangen op 4 centimeter.
    Om 10:00 had ik nog stééds 4 centimeter, iedereen dacht dat het nog wel even zou duren.
    Ik had toen al een enorme persdrang, ik vond het echt enorm zwaar.
    Om 11:00 zat ik echter ineens op 10 centimeter.
    Ik was dus van 4 naar 10 centimeter gegaan, binnen een uurtje.
    Geen wonder dat die weeen zo heftig waren ;)

Om 11:22 mocht ik beginnen met persen, en om 11:57 is mijn mooie mannetje geboren <3

Ik denk dat het belangrijkste is wanneer je ingeleid wordt, dat je er niet vanuit gaat dat het heel erg snel zal gaan.
    Ik vond de 2 dagen in het ziekenhuis echt afgrijselijk, je ligt maar te wachten..
    Bij ons in het ziekenhuis kon je gratis draadloos internet op je laptop krijgen, misschien is dat bij jou ook zo?
    Anders in ieder geval genoeg boekjes e.d. meenemen, zodat je jezelf een beetje kunt vermaken!

Succes meis!

6. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Vanwege een hoge bloeddruk ben ik ingeleid met een balloncatheter. Na inbrengen 48 uur later geen klachten gehad maar al wel 2 cm ontsluiting, vliezen werden gebroken en kreeg infuus weeenopwekker die op de laagste (begin) stand stond. Daarna kwamen weeen op gang (geen weeenstorm. )
    8 uur na aansluiten infuus was de kleine er.

7. Sammy1986

Sammy1986 Lid

17 aug 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen allemaal!

Morgen moet ik naar de gyn om te horen hoe of wat, en of ik dus al in te leiden ben... vind het erg spannend! Heb de afgelopen dagen al wel veel voorweeën... en ben er aardig moe van geworden. Tijdens die weeën achter een peutertje aanzitten is aardig vermoeiend:)

Maar morgen weet ik dus meer... hopelijk begint de bevalling nog vanzelf vannacht hihi:D

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ben smorgens en smiddags geprimed (en gestript stiekem) en smiddags begonnen mn weeen al, 3 uur na de 2e lading gel.
    Het inleiden heb ik dus overgeslagen, was toen 41 + 3....

succes!

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Sammy; weet je al meer? Hopelijk heb je inmiddels je kleintje in je armen!

Deel Deze Pagina