SOS tandenpijn!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekind85, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze jongste telg slaapt op het moment 's nachts verschrikkelijk slecht.
    Na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben denk ik nu dat hij last heeft van doorkomende tandjes. Ik zie zowel onder als boven zo'n witte waas door het tandvlees komen, dus het zal best een pijnlijke aangelegenheid voor hem zijn.

Maar nu dan mijn vraag: hij gaat prima slapen en sliep tot een week of 3 geleden ook prima door. Nu wordt hij alleen zo rond 23u voor het eerst echt krijsend wakker en dat kan zich zo'n beetje elk uur herhalen.

Omdat dit al zo'n beetje 3 weken duurt begin ik een beetje te zoeken naar wat er eventueel nog meer kan helpen.
    Wat we nu doen is bedje omhoog, dentinox, chamodent, paracetamol en soms ook nurofen voor baby's.

Hebben jullie eventueel iets anders dat nog zou kunnen helpen? Ik heb er met de oudste namelijk helemaal geen ervaring mee, die leek daar nooit zo'n last van te hebben...

Ik hoop op de gouden tip! (hoewel ik weet dat het over zal zijn als die tandjes er eenmaal zijn, maar we moeten er nog zoveel en het kan nog zolang duren ;))

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier hielp gengigel goed. Kun je op de plek smeren waar tandje doorkomt. Is er niet nog iets anders aan de hand want is wel erg lang vind ik.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    inderdaad best lang. Misschien even oortjes en/of urine ma laten kijken?

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan nog preventief neusdruppels geven voor slapengaan (zelfde regio, oren/luchtwegen kunnen ook op gaan spelen tijdens tandpijn). Sterkte, hopelijk komen ze snel door! Dl heeft er ook altijd erg last van.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Waterijs. Niet handig voor 's nachts, maar bij mijn dochter hielp het goed.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik weet niet of de kleine ook enorme diarree luiers heeft van het doorkomen van de tandjes? Missschien heeft hij daar last van? Dat z'n billen dus erg aangetast zijn en zodra hij plast rond dat tijdstip dat het enorm bijt?
    Verder geven wij ook hetzelfde als wat jij doet. Homeopatisch spul van VSM, Dentinox als het echt niet gaat en in uiterst geval en zetpil.

7. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Hier het zetten van tandjes heeft 4weken pijn gegeven. En was verder niets aan de hand met hem.
    Veel koel bijtringen gegeven en bedje inderdaad schuin. En in de nacht vaak koude natte washandje om aan te sabbelen leek even te verkoelen. En veel knuffelen.... En hopen ze snel door zijn...
    Hier wisselt het. Heeft meerdere tanden bij 1 nergens last van. Bij ander veel en lang last. Dus hoeft niet te zijn bij elke tand zo zal gaan... Beterschap!

8. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    thanks voor de reacties!

Ik denk dat er echt niks anders aan de hand is hoor. Bij een ontsteking oid had hij wel koorts gehad en dat is nu niet aan de hand.
    Overdag slaapt hij overigens uitstekend, maar ik heb ergens gelezen dat tanden juist snachts doorkomen, dus dat lijkt logisch.

Ga hem eens een washandje geven ja, klinkt fijn!
    En verder doorgaan met hopen dat die tanden er gauw zijn!
    Afgelopen nacht was geweldig, alleen om 23u en 5u even wakker, maar dat mag geen naam hebben ;)
    Ik hoop dus dat we er weer even doorheen zijn, kan mama ook even bijkomen, haha!

Deel Deze Pagina