Werkt je vriend/man? Wat voor studie doe je, voltijd of deeltijd? En waarom? Hoeveel uur/dagen zit je op school per week? Heb je recht op studiefinanciering of een tegemoetkoming? Zo nee, hoe los je het dan op? Hoeveel uur werk je als je erbij werkt? En wat voor werk? Heel vragenlijstje weer he
Ik heb deeltijd gestudeerd. Omdat ik vooral niet fulltime naar school wilde.. Ik wilde graag werken en leren. Ik zat 1 dag in de week op school. Werkte 32 uur onregelmatig in de hulpverlening en kreeg dus salaris. (ik ben aangenomen op een ander diploma dan waarvoor ik studeerde.) Heb alleen het eerste jaar duaal gestudeerd en had dus recht op OV en studiefin. Maar ik wilde dit niet meer. Omdat ik dan elk half jaar weer een berg papieren moest invullen, omdat ik dan teveel verdiende..) En daar had ik geen zin in (steeds opnieuw aanvragen, stopzetten etc) De overige 3 jaar zelf betaald, met mijn salaris (wel collegegeld in delen gedaan) Kreeg trouwens van mijn werkgever een deel terug ivm dat de studie op t werk van toepassing was/is. Bij duaal studeren heb je dus wel recht op IBgroep en deeltijd studie niet.. Tevens is er een leeftijdsgrens van 30 jaar en een inkomensgrens (wat je per jaar mag bij verdienen). Daarnaast moet je binnen 10 jaar (dat was bij mij zo) je studie afronden met diploma ivm terug betalen. En heb je recht op 4 jaar studiefinanciering in t HBO.
He miekje, bedankt voor je reactie! Kan me voorstellen dat je op gegeven moment je eigen studie bent gaan betalen. 32 uur werken, poe wel veel hoor naast je studie. Hield je dat wel goed vol? Ik zit nu zelf in het derde jaar van een voltijd studie, maar ga straks de opleiding deeltijd afmaken.
Hey! Ja op zich ging dat wel ok. werkte onregelmatig, dus met een slaapdienst was ik al 16 uur kwijt zeg maar. Ik ben wel in nov voor de helft gaan werken ivm ischeas klachten. Ben wel naar school blijven gaan. Het was wel zwaar allemaal, komt ook omdat ik geen vlekkeloze zwangerschap heb gehad.. Maar goed, ben erg blij dat ik t allemaal heb kunnen volhouden en doen, zodat ik zonder vertraging ben afgestudeerd..
Eerst gewoon studiefinanciering en man werken. Toen een jaar geleend. En nu gewoon op 1 loon. Ik werk nu niet. Ik ben nu met het laatste jaar bezig ( 5e, ) en ik ga misschien 1 keer in de maand naar school. Ik studeer nu thuis ( scriptie). Daarvoor gewoon voltijd naar school.
Ik verkeer in de luxepositie dat mijn man fulltime werkt en een goed inkomen heeft. Dus ik hoef er niet bij te werken gelukkig Ik studeer overigens voltijd. Ik doe dat omdat ik graag een diploma op zak wil hebben en dat wil ik omdat ik straks na mijn studie een goede baan wil op niveau. Ik ben ambitieus en competent en zou absoluut niet gelukkig worden met een simpele baan waarvoor weinig denkvermorgen en creativiteit wordt vereist. Niet werken zou voor mij dan ook absoluut geen optie zijn. Hoeveel uur ik aanwezig ben is moeilijk te zeggen... Ik ga straks een onderzoek doen en dan zal ik bijvoorbeeld veel vaker op de universiteit zijn dan wanneer ik alleen colleges zou moeten volgen. Maar studeren en dergelijke ga ik niet thuis doen maar op de universiteit, dus ik zal er sowieso wat vaker zijn dan normaal.
Ik hoef alleen mijn afstuderen nog. En dat kan ik gelukkig in deeltijd doen. Ik probeer 60% weken te maken. 2 dagen gaat de kleine naar het KDV, en dan nog in de avonduren/weekenden wat extra's. Ik heb ook het geluk met een man die fulltime werkt, maar heb zelf geen recht meer op studiefinanciering. De kleine gaat dus 2 dagen naar het KDV. Dankzij een regeling van de gemeente krijgen wij gewoon kinderopvangtoeslag en daarbij nog 1/6e deel extra. Verder doen we dus alles op het inkomen van mijn vriend. En dat gaat gelukkig prima.
Dat is nog iets waar ik naar moet informeren, dat de gemeente mee betaalt! Dat is dus als 1 van beide studeert? Merle, fijn dat je voltijd kan studeren! Als ik niet zoveel uur op school moest zitten bij een voltijd studie, had ik dat ook gedaan!
Ja de bijdrage van de gemeente voor de kinderopvang heb je recht op als je studeert (voltijd) en niet werkt.
Oké, jammer dus voor mij :S. Ik studeer deeltijd straks en heb een bijbaantje van maar liefst 6 uur...
Werkt je vriend/man? Mijn man zorgt voor al het inkomen en wat ik erbij werk is extra. Dus daar maak ik me gelukkig geen zorgen over. Wat voor studie doe je, voltijd of deeltijd? En waarom? Ik doe een voltijd studie in deeltijd Vorig jaar ben ik een beetje druk geweest met van alles en nogwat dat ik heb besloten mijn laatste jaar in 2en te delen. Nu ben ik met mijn laatste paar vakken bezig. Hoeveel uur/dagen zit je op school per week? Nu nog maar de hele woensdag (college van 10-13 en 17-19 en daartussen niksen) en vrijdag van 13-15. Heb je recht op studiefinanciering of een tegemoetkoming? ja, dit is mijn laatste jaar stufi Hoeveel uur werk je als je erbij werkt? ik werk nu 16 uur maar ik ben ontslagen i.v.m. kredietcrisis (morgen laaste dag) dus ben aan het solliciteren en heb nu wat lopen en mocht ik daar worden aangenomen zal ik 25 uur gaan werken. Daar blijf ik ook na mijn studie en na de bevalling (ze weten dat ik zwanger ben dus ik blijf duimen, ben nu door naar de 2e ronde dus dat is positief) en de komende paar jaar. En wat voor werk? ik werk nu bij een grote bank met overheidssteun en die nieuwe baan zou bij een bibliotheek zijn. En als dat niet lukt, ik heb helaas ww aangevraagd maar ik hoop niet dat ik daar gebruik van hoef te maken want daar heb ik helemaal geen zin in.