Ik merk niks van de Cytotec..

Discussie in 'Miskraam' gestart door lely27, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lely27

lely27 Niet meer actief

Na 3 weken geleefd tussen angst en hoop, kwam afgelopen dinsdag dan de definitieve uitslag.. Niet goed..

Dus ik wil er vanaf, en snel ook. De arts schreef me cytotec voor. 3 tabletjes deze keer, voor mijn termijn (8 weken maar het vruchtje is niet groter als 5) is dit meer dan genoeg zegt hij.

Maar omdat het de vorige keer zo veel pijn deed, en ik er echt zo ziek van ben geweest, mag ik het in het ziekenhuis komen doen.
    De vorige keer was alles in 4 uur achter de rug. Daar heb ik me nu dan ook op ingesteld.
    Om ongeveer half 11 breng ik de 3 tabletjes in. Als pijnstilling krijg ik direct 2 paracetamol, en 1 diclofenac.
    Een uurtje later voel ik mn buik iets krampen.. Maar niks noemenswaardig.
    Ik val rond half 2 zelfs even in slaap.

Maar om half 3.. nog niks.. Ik ga maar eens naar het toilet.. Ik verlies een rood propje en een paar druppeltjes bloed. Is dit het begin? Een half uurtje later lijkt alles weer rustig. Ik bel de zuster, en zij overlegd met de arts.
    Ik mag helaas niet nog een dosis medicijnen, want dan wordt het veel te hoog en kom ik wel in de problemen.
    Na overleg, ik ga naar huis. Dit kan nog wel 12 uur duren voordat ik überhaupt iets merk..
    Totaal ontdaan en verdrietig pak ik mn tas. Op dat moment komt mijn gyn op de afdeling.
    Hij legt uit dat hij me goed snapt, die 3 weken waren al te lang. Vrijdag heb ik een echo, is het er dan niet uit, dan krijg ik een curretage.
    Ik kán niet meer! Ga weg! Je bent stuk! Waarom blijf je me nog langer kwellen en kom je niet uit jezelf! Laat me met rust :(

Eenmaal thuis wat gekalmeerd. Ik vloei inmiddels wel, maar niet heel bijzonder. Ik vloei wel eens erger als ik ongesteld ben..

Nu mijn vraag, kun je het vruchtje verliezen zonder de enorme krampen en het enorme bloedverlies?
    Of moet ik me gaan voorbereiden op een curretage? Want er gebeurd nog steeds niks :(

Liefs lely

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat weinig hoor maar 3 tabletten... Ik heb de 1e dag 4 tabletten ingebracht en verloor wel bloed en stolsels, maar had ook nog geen krampen gehad. Heb toen dus de gyn gebeld en die zei dat ik nog een keer 4 tabletten in moest brengen, omdat ik nog geen krampen had gekregen. Krampen hoorde er toch echt wel bij zei ze (ik twijfelde of het misschien al klaar was). Na die 2e dosis gebeurde het dus ook heel snel. Veel bloedverlies had ik alleen op het moment zelf, verder niet. Vruchtzak was trouwens ter grootte van 6 weken.

Ik hoop echt dat je niet meer lang hoeft te wachten. Misschien kan je toch nog een keer vragen om die extra pillen...
    Heel veel sterkte!!

3. lely27

lely27 Niet meer actief

Al gedaan.. gister al..
    Maar hier geven ze per keer max 4 tabletten..
    En pas opnieuw na 48h :(

Maar ik kan het echt niet om nog langer te wachten.. inmiddels zit ik al op 3.5 week dat dit speelt.. ik word gek!

Morgen doen ze maar een curretage.. ik ga t ziekenhuis niet uit tot dit opgelost is :(

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Balen hoor :(
    Ik heb ook 3 weken moeten wachten, maar gelukkig kreeg ik daarna wel meteen 8 tabletten cytotec mee.

Sterkte morgen! Hopelijk hopelijk kunnen ze je meteen helpen.

5. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ik kreeg er ook 8 mee naar huis. Moest er 4 inbrengen en als 24 uur later nog eens 4. Dat moest ik van de arts echt doen, ook als het al op gang kwam na die eerste 4. Uiteindelijk heb ik ze niet nodig gehad en kwamen het rond etenstijd vanzelf op gang (ik wilde het doen als mijn kinderen op bed lagen) Maar ik heb geen idee of het kan zonder stolsels. Volgens mij ergens gehoord van wel, maar ik heb er echt wel last van gehad. Een soort weeën en heul veul bloedverlies. Zoveel dat ik de vk nog gebeld heb om te vragen hoeveel nog normaal was.
    Ik was trouwens bijna 9 weken, maar vruchtje was gestopt even na 6 weken.

Heel veel sterkte, ik snap zo goed wat je bedoelt! Mijn miskraam is nu weer een paar weken terug (6 mei) en ik weet nog dat ik prercies hetzelfde had als jij. Als het niet goed is moet het er gewoon snel uit. Ik wilde ook zo graag gewoon opnieuw beginnen! Hup, deze eruit en een nieuwe goede erin. Zoiets.

Nogmaals, sterkte!

6. lely27

lely27 Niet meer actief

Thanks voor jullie lieve woorden

Gister belde mijn vk nog. Mooi moment om aan te geven dat de cytotec niks doet. Ze vroeg hoe groot t vruchtzakje nog was.
    Dat was niet groot. Sterker nog, de arts twijfelde of t uberhaupt t vruchtzakje nog was, of n bloedpropje.

Omdat ik vorige week heel veel bloedverlies en stolsels heb gehad, dacht ze dat ik misschien al wel alles kwijt kon zijn.
    Maar dat wist ze niet zeker omdat ze t niet gezien had. T zou wel verklaren waarom de cytotec niks doet. Baarmoeder is leeg..

Ik ben woensdag n vreemd bolletje verloren. Leek wel n watje.. Maar dat viel in t water van t toilet..

We gaan t zien.. Of schoon, of curretage vandaag!
    Ik ga niet naar huis met nog iets in mn bm..

Jullie ook heel veel sterkte!

7. lely27

lely27 Niet meer actief

Ahh opgelucht! Ik ben schoon!
    Waarschijnlijk heb ik de tabletten achteraf helemaal niet nodig gehad :) Mn lichaam heeft t zelf opgelost!

We gaan nu wel chromosoom onderzoek laten doen, dmv bloedprikken. De uitslag duurt 8 weken. Maar daar hoeven we niet op te wachten.
    Moet nu 1x mn menstruatie afwachten zodat mn bm echt leeg is. Maar er zat al een nieuw folikel!!

Bij een volgende zw mag ik bij 6 weken al een echo, bij de gyn!
    Ik hoef geen bloedonderzoek mbt de hormonen, want innestelen gaat allemaal wel goed..

En de arts hoopte me snel weer te zien :D

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat fijn zeg!!
    Ik mag de volgende keer gelukkig ook met 6 weken naar de gyn, vind het best een fijn idee dat je dan gewoon snel weet of het wel of niet goed is.
    Hopelijk hebben we allemaal snel weer een positieve test :D

9. lely27

lely27 Niet meer actief

Ik wil je niet heel erg ontmoedigen..
    Maar ik had al met 5.5week n echo bij de gyn vanwege bloedverlies en t heeft nog 3 weken moeten duren :(
    Veel eerder als 8 weken breken ze t niet af omdat ze eerst willen zien of t écht niet groeit..

Ik heb vanavond nog wel n mega bloeding gehad.. Pfff.. Net of t door de afgevallen spanning loskwam..

Maar goed. Op naar n positieve test en een 9 maanden zwangerschap :)

10. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Fijn dat je baarmoeder weer schoon is! En inderdaad fijn dat je volgende keer snel onder controle mag! Ik had ook al 5,5 weken een echo en uiteindelijk duurde het bij mij ook nog zeker 3 weken voor zeker was dat het echt mis was. Maar als je wekelijks even mag komen kun je het beter in de gaten houden.

Niet dat je er ook maar iets tegen kunt doen natuurlijk, als het mis gaat, gaat het mis.

Maar ik vond het heel erg naar dat ik dus achteraf gezien al een tijdje zwanger was van een dood kindje. Als je eerder ziet dat het niet goed zit, kun je je daar mentaal misschien makkelijker op voorbereiden.

Hopelijk snel een plakbaby voor ons!

11. lely27

lely27 Niet meer actief

Klopt dat was inderdaad heel fijn.. Je bent er op voorbereid.. De klap is wat minder hard

De eerte keer was n ma.. Ontdekt bij 10w6d.. En op 11w was ik t al kwijt.. Bizar snel en die klap was enorm!

We gaan nu voor n mooie zwangerschap voor jou en mij :)

12. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Ha dames,

Ik zit in hetzelfde schuitje: morgen beslissen wat te doen... Het was mijn eerste zwangerschap die uitliep op een MA. Met 8 weken was er geen hartje... Ben nu technisch gezien bijna 11 weken. Het voelt raar zo en wil ook verder.

Mijn gevoel zegt medicatie en thuis zelf doen. Wil zo min mogelijk gepiel aan mijn lichaam.
    Hebben jullie vrij genomen van werk enzo bij het innemen/inbrengen van de tabletten? Het lijkt me wel, maar het totaal geen referentie...

Ik vind het doodeng allemaal :(

Tijd voor een andere banner ook trouwens...

13. lely27

lely27 Niet meer actief

Ik heb me ziek gemeld..
    Ik had de eerste keer enorm veel pijn, krampen en bloedverlies. De laatste keer gebeurde er niks..
    Uiteindelijk had mn lichaam t zelf al aangepakt..

Het wisselt zo per persoon, en zelfs per keer.
    Ik adviseer je ook, probeer het thuis. Gaat het niet, of heb je teveel pijn, bel dan de verloskundige van het ziekenhuis. Dan mag je direct komen en kunnen ze je sterkere pijnstilling geven.

Heel veel sterkte hier mee, en neem je tijd!
    Emotioneel en lichamelijk moet je hier echt even van herstellen!

14. lely27

lely27 Niet meer actief

Ik lees net je andere berichtje. Curretage is wel verstandig van je gyn!
    Heel veel sterkte maandag!

Deel Deze Pagina