Bloedsuikerspiegel en wakker maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwwitje, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af vanaf wanneer of vanaf hoeveel kilo je je kindje niet meer wakker hoeft te maken ivm de bloedsuikerspiegel die dan eventueel te laag zou worden?
    Mijn zoontje is nu 5 kg en ik hoop eigenlijk dat ik dan in de nachten er niet meer de wekker voor hoef te zetten om hem de fles te geven maar hem gewoon kan laten komen wanneer hij er zelf aan toe is.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal houden ze het op een pond per uur. Dus in principe zou je 10 uur aan kunnen houden. vanaf 6 kilo mogen ze echt doorslapen (bijv van 7 tot 7).
    Al heeft C die grens nooit gehaald.. Dat hongerlapje kwam zelf wel eerder ;)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt. In het begin kwam hij 's nachts om de 5 of 6 uur, dus eigenlijk tegen de ochtend of 's ochtends en nu slaapt hij van 23:00 uur tot 7:00 uur en hij is 5,8 kg. Het CB vond het alleen maar goed dat hij lekker doorslaapt en ik hoefde hem niet wakker te maken.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb Inge ook nooit wakker gemaakt. Ze slaapt sinds 11 weken (en ca. 5 kg) door van 7 tot 7. Wij vonden het zo zielig om haar om 23.00 wakker te maken voor het kleine beetje wat ze dan nog dronk. Het CB gaf aan dat dit wel vroeg was voor een kindje om zo lang te slapen maar dat als ze honger hadden het wel zouden laten merken.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Wij hebben ons zoontje ook nooit wakker gemaakt. Volgens de kraamhulp kwam hij vanzelf wel. En dat deed hij ook.

6. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb ook nooit wakker gemaakt!

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Heb Amy ook nooit wakker gemaakt.
    Ik liet het haar zelf bepalen.
    Wel hield ik het in de gaten of ze een goede indruk maakte, dus niet duf en slapjes enzo.

Maar is altijd goed gegaan.
    Doen waar je je zelf goed bij voelt.
    Enne voor jou is het ook lekker om door te slapen.

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik maakte Sanne ook nooit wakker. Ze kreeg s'nachts de fles als ze het zelf aangaf.

9. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    ze mogen volgens de richtlijnen van het cb pas doorslapen vanaf 6 kilo, maar als je de kleine zelf wakker moet maken voor de fles omdat hij anders zou doorslapen,merk je vanzelf wel hoe hij wakker wordt. Als hij niet allert is bij het wakker worden of sloom-loom e.d. dan zou ik de kleine nog wel wakker maken voor een fles, maar is de kleine gewoon vrolijk etc. dan is het echt niet nodig al moet ik eerlijk zeggen dat ik met die leeftijd de kleine nog wel wakker maakte voor de fles, maar dat was meer voor mijn eigen gemoedsrust dan dat ze zelf de fles wilde.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier ben ik niet helemaal mee eens. Zoals ik hierboven schreef maakte ik mijn zoon 's nachts nooit wakker voor een fles. Ik maak hem wel wakker voor zijn laatste fles om 23:00 uur. Hij is dan haast niet wakker te krijgen en drinkt zijn flesje bijna slapend op. Hij had al heel vroeg een goede dag en nacht ritme, dat betekende ook dat hij 's avonds en 's nachts heel vast slaapt en volgens mij heeft er niets te maken met dat hij perse een nachtvoeding nodig heeft. Als hij 's ochtends wakker wordt voor zijn eerste fles is hij heel alert en vrolijk en hij is maar 5.8 kg.

11. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Merendeel wordt ons mannetje inderdaad vanzelf wakker als hij honger heeft. Een hele enkele keer heb ik hem inderdaad wakker moeten maken.
    Maar omdat ik er toch niet helemaal gerust op ben (terwijl er eigenlijk niets aan de hand is gezien zijn gewicht en blije blik) zet ik toch elke keer de wekker anders lig ik er de hele tijd op te slapen zeg maar. Beetje onzekerheid waarschijnlijk....

Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik daar dan binnenkort niet meer op hoef te letten, dat ik mezelf ook gewoon in een diepe slaap kan storten ;)

12. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Snap enkel niet zo goed waar je het niet helemaal mee eens bent eerlijk gezegd? Wat ik schreef zijn zo ongeveer de richtlijnen van het cb (die nog wel eens kunnen verschillen per cb) Belangrijkste als je je kindje niet wakker maakt voor zijn avond of nachtfles is opletten of hij wel gewoon alert en dergelijke is en goed wakker is en zolang dat goed is, de luiers goed zijn kan je kleine gewoon doorslapen.

Mijn meid was toen ze door ging slapen zonder de laatste avondfles nog minder zwaar en, maar was daarentegen wel bijna 3 maanden (scheelt toch weer ruim een maand met kleine van TS) en was lekker vrolijk en wakker e.d. maar de algemene richtlijnen ( van cb uit) zijn zo ongeveer als ik eerder beschreef doorslapen vanaf 6 kilo en dan opletten hoe ze wakker worden, weet niet of dat is wat je bedoelde dat je het daar niet mee eens bent?

Deel Deze Pagina