wanneer gestopt?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sylvie, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hallo allemaal,

ik vroeg me af wanneer de meeste stoppen met werken?
    Ik heb het namelijk al vanaf het begin van mijn zwangerschap heel zwaar op het werk. De eerste 16-17 weken heel veel last van misselijkheid, nu nog steeds in de voormiddag dat ik me ellendig voel, ben ook meestal vanaf de middag doodop, moet me ook constant beuken en geeft een pijnlijk gevoel in mijn buik. Ook is mijn weerstand zo slecht geworden dat ik wel elke maand al paar dagen ziek ben geweest. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik sta meestal 9u per dag op mijn benen, niet rondlopen maar steeds op dezelfde plaats. Aan mijn werkgever kan ik niet vragen voor minder werk of minder belastend want daar hebben ze geen begrip voor. Wat moet ik doen ?! Voel me ook zo vervelend als ik nu al zou moeten thuisblijven maar dit kan ik echt niet meer :( en de baby gaat toch zeker en vast voor!
    Groetjes x

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: hmm. Sylvie je hebt gewoon 'RECHT' op minder belastend werk. Ik heb vandaag op mn werk vermeld da'k zwanger ben. Toen wilde mn leidinggevende me evengoed bij een zwaar belastende machine neerzetten en dit heb ik gewoon geweigerd. Je moet aan je kindje denken hoor!!! Ps kijk eens op fnv of bij arbo en dan zwangerschap en werk+plichten. Ikzelf heb net een uitdraai gemaakt da'k ook nog recht heb op een uur pauze meer op een dag. Anders weet ik ook wel hoe t er bij mij aan toe gaat, dan lullen ze zich er weer uit. Nu kan dit dus niet omdat ik t nu op papier heb. Succes!

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Bedankt voor je antwoord Patroeschka, ik woon in Belgie dus bij ons werkt dat weer heel anders :-s Ik denk niet dat ik recht heb op extra pauze's ofzo. Wat ze eventueel wel willen doen is dat ik dan gewoon mijn uren verdeel over 6 werkdagen maar dat zie ik totaal ook niet zitten want het huishouden moet natuurlijk ook nog gedaan worden en wil ook nog wel meer dag 1 dagje thuis zijn per week!

Groetjes

Deel Deze Pagina