Toch niet normaal, MP frustratie over bedrag van verzending

Discussie in 'De lounge' gestart door Woefje85, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    #1 Woefje85, 26 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2013
    Weer eens iets over mp... ;)

Ik heb stof gekocht om een oud stoeltje te gaan bekleden. Meneer vroeg er 9,95 voor en 8,05 verzendkosten. Opzich had ik gewoon 6,75 aan verzendkosten verwachten. Maar ik wou het ZOOO graag hebben dat ik dacht dat hij het speciaal zal verzenden en er dus meer kosten aan zitten. ;)
    Vandaag kwam het binnen met de gewone brievenbus post en hij heeft 2,16 voor de verzending betaald!!

Nouja zeg... Toch niet normaal. Heb hem een net mailtje gestuurd dat ik 5,89 binnenkort terug verwacht op mijn rekening.
    Ik ben benieuwd.
    Zo jammer weer! En het is ook nog gewoon een stoffensite/winkel.. :):)

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Klagen is natuurlijk heel makkelijk maar jij gaat akkoord met de verzendkosten.

Als ik iets via een webshop bestel wat door de brievenbus past en er wel pakketpost gerekend wordt kan ik ook wel gaan klagen maar uiteindelijk ben jij degene die daarmee akkoord gaat.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tja sommigen hanteren vaste bezorgkosten, hoeveel het ook werkelijk kost, al zou je verwachten dat het ook minimaal met pakket post verzonden zou worden.

ik zou dreigen met slechte recenties met naam en toenaam op facebook als hij niet terug stort, dit is wel makkelijk verdienen zo,

hoe het juridich zit geen idee?

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Nou ik wist niet dat hij het met de brievenbuspost ging versturen. Hij had zelf ook verwacht dat het via de pakketendienst ging, maar het gewicht viel dus mee.

Dan neem ik gewoon aan dat ik het geld terug krijg dat ik te veel heb betaald.
    Dat is geen geklaag, vind ik gewoon vrij normaal. ;)
    Wou gewoon ff mijn frustraties kwijt...

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja raar inderdaad.

Maar misschien maakt hij het geld nog naar je over?

Ik heb dat ooit wel eens gehad. Ik was 1 euro goedkoper uit bij het verzenden. Dus heb ik 1 euro teruggestort. Heb ik trouwens verder niet meer vermeld.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ja, inderdaad ik wacht nog even rustig af.. Anders hoop ik dat ie gelukkig wordt met de paar euro. :D
    Het gaat ook niet om het geld, maar om het idee. Heb het gevoel dat ik een beetje in het ootje ben genomen. ;)

Vind het heel netjes van je dat je de 1,- terugstort! ;)

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou me ook een beetje genept voelen, zeker als het een winkel is! Niet zo netjes.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wat gek. bij het begin van je bericht dacht ik oh pakketpost+verzekerd/handtekening ontvangt ofzo want dat is ergens in de 8 euro dacht ik.

maar dan als briefpost ?? vreemd!!

Je bent inderdaad akkoord gegaan, maar voor dat bedrag verwacht je toch op zn minst pakketpost
    Ik vraag zelf trouwens altijd vooraf of de verkoper me de dag van verzending ook de track&trace code wil doormailen.
    misschien een tip voor een volgende keer om zulke dingen te voorkomen :)

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Die track&trace code heb ik hem ook naar gevraagd en toen kwam eruit dat hij het gewoon als brievenbuspost had verstuurd. ;)

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Pakketpost is ook geen 6,75 meer, ik dacht tegenwoordig iets van 7,95 (????) In elk geval duurder geworden. Misschien had hij niet verwacht dat het als brievenbuspost zou lukken. Hopelijk stort hij het geld netjes terug.

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Bedrijven moeten wel btw betalen over de verzending...dus als hij het als pakketpost had verzonden dan zou het correct zijn geweest...

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heb net gekeken nog steeds 6,75

Hoop dat je je geld idd wel terug krijgt.
    Je betaalde dit omdat hij het via pakketpost zou sturen begrijp ik. Ik zou dat verschil dan echt wel teruggestort hebben als verkoper.
    Heb je al wat gehoord van hem?

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Voor zover ik weet ook nog gewoon 6,75 hoor.

Hier ook al eens meegemaakt. Ik moest 6,75 aan verzendkosten over maken want het kon niet door de brievenbus. Paar dagen later kwam het gewoon door de brievenbus met 2 euro nog wat aan porto erop. Als je zo je geld moet verdienen? Beetje jammer.

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

pakketjes versturen is nog steeds 6,75

zou ook mailen voor het bedrag dat je nog terug krijgt
    is wel lekker makkelijk verdienen zo
    goed gehandeld hoor meid

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat is dan net, want 2 weken terug heb ik nog iets verstuurd voor 6,75

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat klopt ook niet, want 6,75 is inclusief de BTW. Heb ooit een btwbonnetje gehad voor postzegels en de prijs was hetzelfde ook als bedrijf.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Winkels rekenen meestal "inpakken en verzenden" dus niet alleen de postzegel, maar ook verpakkingsmateriaal en de tijd om het in te pakken. Vind het wel erg veel in dit geval (verhoudingsgewijs vooral) maar je bent er zelf mee akkoord gegaan. Ik denk: gewoon blij zijn met je stofje en er verder niet teveel over nadenken :)

18. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    DHL for you is maar 4,95 euro.

19. flerk

flerk Niet meer actief

TS, ik zou ook kwaad zijn. Je kunt er wel mee akkoord gegaan zijn, maar ik vind dat er toch sprake is van misleiding. Als je 8 euro betaalt aan verzendkosten, neem ik aan dat de 8 euro wordt besteed aan verzenden. Anders had hij 8 euro moeten vragen voor ´verzend-of eventueel andere kosten of voor in mijn eigen zak'. Maar dat heeft hij niet gezegd dus DAAR ben je niet mee akkoord gegaan. Ik zeg: je bent misleid.

20. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Hij rekent zeker ook de benzinekosten voor naar het postkantoor:p

Deel Deze Pagina