Voor op groei van de baarmoeder...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Vandaag naar de VK geweest, mijn baarmoeder is ineens een stuk groter en ligt qua groei voor... Nu moet ik de volgende afspraak afwachten (over 3 weken) of het erger is geworden enz. want afgelopen keer liep de groei wel goed... Loopt ie dan weer voor dan waarschijnlijk een groeiecho en bloedsuiker testen...

Hoop maar dat mijn kleintje een groeispurt heeft gehad, ik haat spuiten...
    Want als ik zwangerschapssuiker heb moet ik toch ook insuline of iets spuiten of niet???

Wie heeft dit nog meer gehad... ?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja ikke...en ben toen ook op zwangerschapssuiker getest. Maar dat had ik gelukkig niet. Wat het dan wel is/ was/ betekent geen idee....., maar alles gaat prima en ik maak me dan ook absloluut geen zorgen.

3. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ikke ook...
    Mijn buik heeft echt tot ongeveer 33 weken voor gelegen in groei..zelfs soms 3 weken voor. Ben in de tussentijd 2x op het ziekenhuis geweest voor glucose onderzoeken maar allebei de keren kwam een negatief resultaat. Met een echo hebben ze gekeken en onze kleine was niet extreem groot...het enige wat groter is bij onze kleine is de lengte.
    Moet zeggen nu is de groei ook weer gestabiliseerd en hetzelfde als alle andere zwangere :)

Dus het hoeft niet perse suiker te zijn ;)

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ben toevallig vandaag bij de VK geweest en bij mij was het ook te groot. Maar omdat het twee anten uit kan gaan ... of het krijgt een groeispeurt of het blijft stabiel kon ze niets zeggen. Die kleine weegt van mij nu ong. 2600 a 2800 kilogram dus het kon twee kanten uit.

Suiker is iss getest maar die is goed. Maar die was getest omdat ik 25 kilo ben aangekomen hihi

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn moeder had bij de zwangerschap van mij al na 3 maanden zwangerschapssuiker, heeft nooit insuline hoeven te spuiten, maar kreeg meteen een dieet mee. Wat gelukkig goed hielp. Ook mijn schoonmoeder kreeg dieet, nooit insuline.
    Maar een tante van mij moest wel weer spuiten. Het kan dus alle kanten op. Maar ook het spuiten daar wen je wel aan, en denk dat je altijd eerst op dieet moet voor de spuiten.

Hoop voor je dat het gewoon een groeispurtje is geweest en geen suiker!
    Groetjes Daphne

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    toen ik met 24 weken bij de vk kwam vond ze dat mijn baarmoeder wat groot was ze wilde een echo latenmaken ivm de groei. deze was goed geen bijzonderheden op te zien. vervolgens met 28 weken zei ze het zelfde toen schatte ze een verschil in van 4 weken verder ze wilde weer een echo laten maken kreeg die week mijn 3d echo dus besloten hier op te kijken van hoe of wat hier ook geen bijzonderheden te zien de grote was goed voor het aantal weken. dus ik van de week weer naar de verloskundige en heb het haar verteld van de 3d echo nou ja oke zij voelen aan mijn buik nu was mijn baarmoeder niet zo groot vergeleken met de keer ervoor het verschil was nu weer wat afgenomen dus waarschijnlijk een groeispurt gehad verder geen bijzonderheden en gewoon over 3 weken terug. beetje lang verhaal maar moest het ff melden.

7. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb ook vanaf week 17 voorgelegen op de groei, zo'n 2 a 3 weken. Ik ben ook getest op suiker. De uitslag was negatief. Het blijkt gewoon dat ik heel veel vruchtwater heb.
    Gina

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Met 23 weken had ik een baarmoeder van 28 weken, dus 5 weken voor.

Hoppa meteen doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een glucosedagcurve. Dat is met een prikje in de vinger (3 keer op een dag), dus geen enge spuiten gelukkig.

Uitslag was dat ik geen suiker had. De controle daarop was ik in een maand maar 1 1/2 cm gegroeid en liep ik nog maar 2 weken voor.

Laatst liep ik gelijk met het aantal weken en nu loop ik weer 1 1/2 week voor.

Ik pas blijkbaar niet in het schema....maar de verloskundige maakt zich geen zorgen dus het zal wel goed zijn.

9. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi,
    Heb ik een tijdje geleden ook gehad; vk vertelde dat de baarmoeder te hoog zat. Drie weken later bij de vk en toen zat ie niet meer te hoog.
    Volgens vk waarschijnlijk een groeispurt geweest.

Silly

10. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Goh, dan is dat toch een groot kindje of niet dan?
    Die van mij schatte ze met 32 weken op ongever 1500 gram, is dan wel de ondergrens van wat ze moeten zijn.

Deel Deze Pagina