Toch niet zo perfect :D

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaenMini, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beatrix op de Antillen na cycloon.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dus als het het goed lees. word er bij iedereen gewoon geleefd, maar is het een schande als iemand dat ziet? want er mag vooral niet geleefd worden in een huis. Niemand mag zien dat je iets drinkt of eet of dat er iemand in bad is geweest, dat jullie kleren wisselen, dat de kinderen spelen.. Beetje vreemd eigenlijk he??
    ;)

hier dus huisje hol maar binnen en als iets je stoort wil ik best wijzen waar de schoonmaak spullen staan. Soms is het echt een zooitje, tja dan irriteer ik vooral mezelf.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Voor mij is het niet alleen wat anderen ervan denken hoor. Ik voel me er zelf veel relaxter bij als het netjes en schoon is. Dan voel ik me rustig en geniet ik van mijn huis. Ik geniet ook van mijn meisje die lekker aan het spelen is, dus ze mag echt wel overal speelgoed neergooien. Dat ruim ik na de tijd weer op.

Als ik bij iemand anders thuis kom en er ligt veel speelgoed bijv. op de grond dan denk ik niet 'wat een bende', dan denk ik gewoon 'oh de kinderen zijn lekker aan het spelen geweest' ofzo;)
    Maar als ik dikke lagen stof zie liggen of als je echt duidelijk kan zien dat er al lange tijd geen doek door het huis gehaald is dan denk ik wel van 'zoveel moeite is dat toch niet?'
    Of er moet een goede reden voor zijn dat je bijv. ziek bent.

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik probeer het altijd zo netjes mogelijk te houden, het lukt me alleen nooit:( Als ik achter schoon en gestofzuigd heb, lopen m'n schatjes met zand aan de schoenen naar binnen, eten een broodje niet boven hun bord en gooien een beker om! Als ik dan voor schoon heb, gaan ze daar zitten! En op de een of andere manier is het daar ook zo weer vies! Ik geef het op! 's Avonds ruim ik nog op en zorg dat het (redelijk) schoon is en geniet van de rust! Over een jaar of 18 maar weer proberen:)

Oh ja, als ik weet dat er iemand komt doe ik nog wel even m'n best om het er netjes te laten uitzien...

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had zo'n 10 á 12 jaar geleden een meisje ontmoet. We gingen vaak uit en we begonnen echt vriendinnen te worden. Ik was stiekem altijd jaloers op haar. Ze had de mooiste, duurste en meeste kleding. Elke dag zag ze er uit om door een ringetje te halen.

Totdat ik bij haar thuis kwam. Echt zo sober, armoeding en kil.
    Haha nu snap ik het wel als je alleen maar kleding koopt, maar toen was ik best in shock.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Schijnbaar wel, anders was het wel gedaan :cool:

Groetjes,

Degene met de dikke laag stof op bepaalde plekken in huis :D

7. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Als jij het niet zoveel moeite vind en dat dus ook gewoon denkt als je bij een vriendin op bezoek gaat dan zou ik zeggen: doe je het toch lekker zelf!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat heb ik ook wel eens gezegd ja :D Pak maar een doekje en ga je gang! "Er staat ook nog een afwasje, mocht je je vervelen"... Whahahaha :D Ja zeg, de groeten. Wie let daar nou op?

Wanneer de Koning verzoekt om op visite te komen; zal ik nóg geen doekje over die ene kast halen hier hoor, veel te veel moeite :cool:

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Rommelig geen moeite mee. Speelgoed her en der overdag ook niet. Een vies huis heb ik wel moeite mee. Ik vind het heerlijk als m'n huis schoon is, geeft een bepaalde rust. En t hoeft niet veel moeite te kosten. Elke dag een beetje bijhouden en t blijft schoon.

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Elke dag ruim ik de boel op en laat evengoed vanalles slingeren hihi, haal ikde stofzuiger ff door het huis.. Volgende dag weer hetzelfde liedje, en tja komt het vandaag niet, dan morgen wel weer. Er wordt gewoon geleefd, dus rommel hoort er dan ook gewoon bij.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben waarbij het soms lijkt alsof er een bom is ontploft :D
    Kan soms ook niet anders met een kleintje van dikke 10 maand.

Weet nog wel heel erg goed dat het bij mijn ouders altijd super netjes was, ze konden altijd onverwachts visite krijgen.
    Moest je dan ook wel wat voor over hebben want ik en mijn zusje mochten absoluut geen rotzooi maken ;)
    Tis maar net was je dan belangrijker vind denk ik dan maar......

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo is het hier ook hoor: ik ruim echt wel op, hou het bij en voel me het fijnst als het spik en span is. Helaas lukt dat gewoon niet altijd.

Doet me trouwens denken aan die keer dat mijn broer zijn vriendin kwam voorstellen bij mijn moeder. Hij belde dat hij er over 20 min zou zijn.... Nu is het altijd keurig netjes bij mijn moeder, maar uitgerekend toen lagen de kranten en reclame er, had ze net gekookt en stond de afwas er nog, de tafel was nog niet schoon en de vloer was kruimelig :D

Ze is opgestoven, gaf mijn stiefvader orders in de zin van: gooi de kranten in de trapkast! Hier heb je de afwas (in een teil) zet die er maar bij! Kussens recht, doek over het toilet, doek over tafel en snel de stofzuiger erdoor......Ik heb dubbelgelegen van het lachen toen ik het hoorde! Mijn broer en schoonzus zijn nu al 15 jaar bij elkaar en pasgeleden vertelde ik het haar voor het eerst :p Ze vond het al zo ontzettend netjes toen ze binnenkwam, dat ze zich helemaal niet op haar gemak voelde hahahaha

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    #33 ladys1987, 8 apr 2014
    Laatst bewerkt: 8 apr 2014

Hier net zo.....ik zit ook savonds echt niet voordat alles spik en span is

Ik krijg ook echt jeuk als ik ergens kom en het is vies! Rommel kan ik hebben hoor ( tot een bepaalde hoogte), maar echt vies....nee jeuk!!:D

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oh hier is het verre van perfect, ik doe altijd mijn best maar de kinderen zijn echte sloddervossen, om over mn man maar te zwijgen...
    Schoon is het wel redelijk hoor, de belangrijkste plekken in ieder geval.
    Nu ik met een gecompliceerde polsbreuk zit kun je je voorstellen op hoe een laag pitje mijn huishouden staat...de grote kids doen hun kamers bijhouden hoor, en helpen me wel maar hebben ook hun school etc.
    Mijn man gooit een extra vuilniszak in de container en verder niks....DUS: als iemand tijd over heeft :D...;)
    Of is dit het verkeerde topic??:cool:

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmmmm....bij ons is het altijd rommelig...sommige hebben er problemen mee, maar anderen ook gewoon niet.

soms helpt iemand me even en anderen klagen achter mijn rug, maar daar heb ik schijt aan!

Ik geef eerlijk toe, ik red het niet met 2 kinderen en een rommelman..en zelf ook geen overzicht in alles. Heb daarom ook hulp hiervoor gezocht, en weet je wat...het helpt nog niet :p

Hier in huis word gegeten, gespeeld en geleefd....en dat houdt in dat er misschien wel 8 paar sokken onder het bed van dochter liggen omdat ze vertikt ze in de wasmand die naast haar bed staat te gooien....kan ook soms niet want hij zit bomvol *schaam*

Houdt ook in dat ik in de avond als ze beide op bed liggen en heel de dag gehuild gegild gespeeld gerend en ik geroepen en erachteraan gelopen en politie agent en verzorger heb gespeeld...ik doodmoe ben en op de bank neerplof en om 21 uur naar bed ga! Dan staat die vaat er de volgende morgen nog, en de vuile borden en kopjes nog op tafel.....tsjah...

De vuilnisbak zit soms tot de rand toe vol, maar dat houdt wel in dat ik dingen weg gooi ;) En heel soms loop ik als een kip zonder kop mijn sleutels te zoeken...die gewoon op de deur zitten :p

Zo gaat het nu eenmaal hier, en iedereen is welkom! Kom je niet graag, blijf maar weg..... Kom je wel graag, daar staat de senseo en daar de kopjes....help jezelf en plof neer! Gezellig :D

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben echt een viezerik zal ik eerlijk zeggen, er ligt altijd wel een rommeltje hier en daar en het valt me pas op dat een meubel (tv kast ofzo) vies is als er een dikke laag stof op ligt.. :)

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    T is hier OF heel erg opgeruimd OF heel erg rommelig en er bestaat geen middenweg :p

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik doe mijn best, doe altijd wel wat maar het is het hier nou nooit echt je-van-het maar goed dat is dan maar zo. Als ik beneden bezig ben is het boven een zooi en vice versa grrrr

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ooohhh zooooo herkenbaar. Hier ook laagje stof op tv en vensterbank. Maar als ik het 's ochtends schoonmaak, ligt er 's avonds alweer laagje op. Afwas staat er nog. Wasmanden vol. Keukentafel vol papieren. Speelgoed is meestal wel opgeruimd. Maar wat wil je met 4 kids en 22w3d en zwangerschapshernia en last van bekken. En vriend die in ploegen werkt dus weinig thuis is. En heb geen zin hele dag bezig met huishouden te zijn. Dus aub geen onaangekondigd bezoek haha. Als ze visite krijgen gaan we 2 uren samen snel snel snel alles doen en is het weer netjes. Behalve stoffige tv en vensterbank. Zorg er wel altijd voor dat salontafel netjes is en alles gezogen is.

20. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Het is hier wel altijd schoon ( lang leve de dettoldoekjes ;) ) maar 6/10 wel rommelig. Ik kan gewoon slecht opruimen en zolang er hier geen kleintje loopt die alles kan pakken vind ik de troep prima, als het maar schoon is.

Deel Deze Pagina