Hallo Meiden, Ik ben nu bijna 24 weken zwanger, en ik was eigenlijk benieuwd wanneer je je geboortekaartjes uit moet zoeken, en je geboortesuikers.. De geboortesuikers heb ik al gevonden die ik wil hebben maar hoever van te voren moet je die bestellen??
Geboortekaartjes gaan wij nu zo ongeveer aanbeginnen. Vind ik persoonlijk nog wel vroeg genoeg, maar wil het graag met een week of 34 wel afhebben. Geboortesuikers heb ik geen idee van, weet niet eens precies wat het zijn haha. In elk geval iets waar we hier niet aan doen.
Oke, nou geboortesuikers zijn van die bedankjes zeg maar.. meestal als je bij iemand op kraamvisite ben geweest krijg je als je weg gaat zo'n ding mee, kan van alles zijn, een doosje met een paar (suiker) snoepjes erin, of een klein beeldje met bedankt. dat soort dingen
Oh ok, nou zal wel aan ons nuchtere groningers liggen dan, want heb het hier nog niet gezien, maar goed, als je het een fijn idee vind om ze in huis te hebben, dan is dat geen probleem toch?
Wij hebben wel eens rond gekeken maar nog niet echt iets concreets uitgezocht. Moeten er langzaam ook maar eens aan beginnen, denk dat dit wel een mooie tijd is
hey allemaal ik ben ermee begonnen aan 30 weken en pas 4 weken later was echt alles in orde het duurt dus soms wel een tijdje eer je alles hebt zoals je het wil (bv bij proefdrukken van de geboortekaatjes enzo) en als je veel potjes enzo nodig hebt voor geboortesuiker ben je ook wel even bezig
oja, geboortesuikers hoef je niet per se bij een dure winkel te halen of te bestellen, als je naar de AVA gaat (roeselare is er een, weet niet waar je woont) dan kan je ze daar gewoon kopen ook heb je daar veel leuke ideen voor originele ideetjes voor geboortesuiker! greetz
HOi Meiden, Ik heb zelf geboortesuikers gezien in verschillende soorten maar ze zijn allemaal van mini mouse. Ik heb deze vrouw al even gemaild wat het kost. De kaarten weet ik ook echt niet wat ik wil.. eerst wou ik iets met een foto, maar dat duurt dan ook weer langer enz.. en als ik een gewone kaart kies hoef ik dan alleen het gewicht en lengte door te geven en kunnen ze gedrukt worden. Het is zo moeilijk allemaal je heb zoveel keuzes. Zijn er nog meer dingen die je moet regelen??? voor ik het vergeet
uuhhm de geoortekaartjes zijn we mee begonnen toen ik iets van 28-29 weken was. en de geboortesuikers..die heb ik pas vorige week besteld maar goed dat waren honkbalbadeendjes dus alleen een kaartje eraan met de naam en geb.datum klaaaar. das zo gebeurd
mmm mss gn lsecht idee een lijstje op te maken wie je moet bellen als het kinje geboren is ten minste, dat heb ik gedaan
@ Sitara, Dat is wel een goeie ja,, maar ik zou echt niet weten wie en wat ik moet bellen. Het enige wat ik tot nu toe weet is dat mijn vriend na de geboorte 1 of 2 dagen, naar het gemeentehuis moet, Mijn uitrijksel ophalen, daarna zijn uitrijksel halen, de geboorteakte mee nemen en onze legetimatie's om de kleine aan te geven. Volgens mij word het dan via de gemeente doorgegeven aan de SVB zodat je ook een sofienummer voor de kleine krijgt. En dan komen ze ook thuis voor een hieleprik, maar verder weet ik het eigenlijk niet.
uhhm ik weet niet wat je tot nu toe allemaal al gedaan heb... ik kreeg steeds van de v.kundige of mn schoonmoeder vragen met en hebje dit en dat al geregeld..was wel handig -heb je je kraampakket al? -mischien ook handig om een lijstje vor je man te maken met belangrijke tel.nummers en wat meetenemen op het moment dat je moet bevallen. (lijkt mischien vroeg maar je weet maar nooit) -de klossen kan je huren vanaf 37 weken maar goed onthoud dat maar want dat was ik dus wel vergeten -de kraamzorg goed geregeld? kan nu ff niks verzinnen wat je nog kan regelen maar mischien schiet me straksd wel weer iets te binnen
@Lennylen: Mischien ben ik een beetje dom hoor, maar kraampakket? Is dat niet voor als je thuis bevalt? Zo niet, wat heb je dan allemaal nodig? :shame on me: Nummers staan allemaal in me agenda, ook me moeder heeft ze maar inderdaad wel goed om alles even netjes op te schrijven voor het geval dat. Goede tip, ga ik meteen mee aan de slag. Klossen? Wat zijn dat? :shame: Kraamzorg is inderdaad al helemaal goed geregeld. Gelukkig.
Ik heb de volgende dingen geregeld: - kraamzorg - met 12 weken - kraampakket - ook op tijd aanvragen, en is niet alleen voor thuisbevallen. Doe ik ook niet. Hier zitten oa onderleggers voor bed in (stel dat snachts je vliezen breken) maar ook maandverband, watten & alcohol (wordt ook weer door kraamverzorgster gebruikt voor naveltje) etc etc... - geboortekaartjes - rond 30 weken - klossen - rond 35 a 37 weken. Kan je bed mee omhoog, is verplicht ivm werkhoogte kraamzorg. Tevens ook een po ophalen, ivm naar toilet kunnen wanneer je niet of nauwelijks van bed kunt (hier ook verplicht om in huis te hebben wanneer de kraamzorg komt) - telefoonnummers VK en ziekenhuis klaar leggen of inprogrammeren - ziekenhuistas klaarmaken - geboortesuikers (wanneer je dit doet) - verzekeringspapieren klaar leggen ivm aangifte van je kindje bij je verzekering Dat was het wel wat ik tot nu toe geregeld heb
Ons kaartje heeft mijn vriend zelf gemaakt dus daar zijn we wel even mee bezig geweest. Pas drie weken geleden is hij helemaal afgerond en blijft hij zoals hij nu is. Vorige week heb ik de laatste adressen verzameld en de postzegels gekocht. Geboortesuiker doen wij niet aan (dat kennen ze hier eigenlijk niet) dus dat hoeven we niet te regelen. De beschuit en de muisjes zijn wel ingekocht.
nee een kraampakket moet je sowieso hebben of je nou thuis bevalt of in het ziekenhuis. de prenatal verkoopt zo een compleet pakket voor 30 euro en bij sommige zorgverzekeraars krijg je ze thuis gestuurd. en klossen: dat zijn van die dingen om je bed te verhogen ook dat heb je nodig..dat moet voor de kraamhulp zodat zij niet hoeft te bukken om tussen je benen te koekeloeren (comtrole van eventuele hechtingen) klossen kun je vanaf 37 weken bij zo een zorgwinkel huren. wij hebben bierkratten onder het bed want er konden geen klossen onder.
Ojaaa, nu ik dit topic lees, ik was die klossen gewoon vergeten! Met de geboortekaartjes gaan we deze week een begin maken om iets uit te zoeken, en dan hopelijk zaterdag bestellen. Aan geboortesuiker doe ik niet, ken eigenlijk ook niemand die dat gedaan heeft.
Hey Je geboortekaartjes zou ik idd ruim op tijd klaar hebben. Wij zijn twee weken geleden (ik was toen 27 weken) naar de drukker gegaan om uit te zoeken, en woensdag is de proefdruk klaar. Het ligt er helemaal aan wat voor kaartje je wil hebben, maar als een kaartje besteld moet worden, en de vakantieperiode komt eraan, is het wel fijn als de drukker hem op tijd in huis heeft! Voor hetzelfde geld beval je vroeg en zijn de kaartjes nog niet binnen!
Vorige week hebben wij de geboortekaartjes besteld.. Babymeubels hebben we begin januari al uitgezocht, deze zijn iets van 16 weken later geleverd. Kraamzorg voor 3e maand al aan moeten vragen. Rond derde maand ook al zwangerschapsverklaring op t werk ingeleverd ( dan krijgen zij, wanneer ik door zw.schap ziek word, de kosten via een verzekering vergoed) In de loop van de weken de overige benodigdheden voor ukkie gekocht..
klopt..ook je zw.verklaring bij je werkgever inleveren is belangrijk. die krijg je van je v.kundige. maak er wel een kopie van en geef die aan je werkgever...trouwnes dat heb ik gedaan.