Hoeveel moet een kindje vanaf 4 maanden aankomen en hoeveel vanaf 5 maanden of is dat ongeveer het zelfde? Mijn kleine groeide de eerste 2 maanden een kilo per maand. Daarna 800 gram maar vanaf 4 maanden ontzettende dip mede door menstruatie is hij afgelopen maand maar 240 aangekomen. Afgelopen dagen weer geen gewichtstoename. Ik snap dat ze minder gaan aankomen hoor en op de groeicurve zit hij nog boven gemiddeld met zn gewicht. Is dit genoeg of niet? Hij drinkt nog wel 8 - 10 keer per dag want grote porties drinken lukt niet door zn reflux. Wat groeiden jullie kindjes op deze leeftijd?
Het verschilt erg per kindje hoor. Mijn oudste bleef goed groeien, mijn jongste is een klein ukje die weinig groeit en ook steeds minder. Het beste wat je kunt doen is zijn curve vergelijken met de standaardcurve en zijn lijntje verlengen. Dan weet je wat hij ong. zal groeien. Hij drinkt voldoende lijkt me en als hij verder tevreden en alert is en goed plast, zou ik proberen me niet te druk te maken. Kindjes groeien ook met dipjes vaak. Soms iets meer in de lengte, soms iets meer in gewicht. Een groeicurve gaat altijd een klein beetje op en neer.
Hier hetzelfde.Dochter was in 6 weken tijd maar 435 gram aangekomen.Het CB vond het niet verontrustend.Ze gedijt goed en is beweeglijk en slaapt keurig door dus honger heeft ze niet.Ik leg nu wel iets vaker aan maar volgens mij zit ze echt vol want ze spuugt nu regelmatig iets terug en boert meer dan voorheen.Ik ga volgende week weer wegen en als het dan minimaal is zal ik toch wat FV erbij gaan geven want ze moet wel groeien.Voor de rest is het een kerngezonde meid dus zorgen maak ik me niet. Gr. Ingrid
Wij hadden overigens juist dipjes met 3 maanden, en tussen 6 en 8 en tussen 11 en 14. 4 maanden 7220 gram 6 maanden 8480 gram 8 maanden 8900 gram 9 maanden 9480 gram Dus tussen 8 en 9 is ze 1 maand bijv meer aangekomen dan tussen 6 en 8.
Anouk, Bedankt voor het reageren. Hij is heel alert ook vrolijk en ontwikkelt ook goed. Draait al een maand naar zn buik en pakt ook dingen wat ik voor hem houd dus denk dat dat wel goed zit. Kunstvoeding bijgeven wil ik eigenlijk niet doen. Emmarijn, Bedankt voor het reageren. Mijn oudste bleef ook goed doorgroeien dus dat maakt ook wel dat me gaat vergelijken. Groeit hij wel voldoende volgens consultatiebureau? Zie net je gewichten. Dat is netjes toch?
Niet doen hoor, die fv! Is alleen maar slecht voor je productie! Heb vertrouwen in je kindje. Ze regelt het wel. Ze drinkt wat ze moet drinken en groeit wat ze moet groeien. De gewichtstoename wordt op een gegeven moment gewoon minder. Er zijn bijv ook momenten dat ze meer in de lengte groeit. Zolang ze maar blijven groeien. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, mijn jongste groeit heel slecht. Is verder wel gezond en vrolijk, dus kennelijk is ze gewoon een klein meisje. Meer eten wil ze sowieso niet en harder groeit ze ook niet op haar bijvoeding.... Met 10 maanden is ze nu 7150 gram terwijl haar geboortegewicht 3585 gram is. Mijn oudste woog dit al met 4 maanden. Wat ik ermee wil zeggen is dus dat je kindje het wel regelt. Flesvoeding zal niks uitmaken als ze al genoeg bv drinkt en ze gewoon vol zit. Ze gaat het waarschijnlijk alleen maar uitspugen zoals ze nu al doet met de bv. Niet gaan forceren. Heb vertrouwen
Ja, gewichten zijn heel netjes, maar schommelend en dat zie je heel veel bij baby's. Dus kans is groot dat je zoontje het gewoon weer inhaalt en op z'n lijntje blijft.
Is idd normaal hoor! Oudste groeide eerste half jaar snel en daarna weinig. 6 maanden 8250 8 maanden 8540 9 maanden 8620 11 maanden 9115 14 maanden 9250 Rond 2 jaar is ze weer harder gaan groeien en weegt nu 14 kg bij 95 cm, gewoon gemiddeld denk ik. Jongste heb ik al een tijd niet gewogen, kan ik ook wel eens doen op m'n eigen weegschaal.
Haha ja dat is wel handig ja. Ik heb er toen 1 gekocht toen ik ik de kraam werkte en die komt nu heel goed van pas.
Ik heb er idd ook 1 van m'n werk. Heb haar in het begin wel een paar keer gewogen, gewoon voor de leuk. Ze groeide toen gewoon 500-600 gram per week haha. Ben in november voor 't laatst naar cb geweest dus sinds die tijd is ze niet meer gewogen.
Je kunt een curve aanmaken op borstvoeding.com! Dan zie je precies hoe gewicht en lengte verlopen tov de gemiddeldes.