Onze dochter is morgen 4 weken en sinds een aantal dgn krijgt ze steeds meer hormoonpukkels. Vanmorgen schrok ik er gewoon van want ze had een hele rode wang van de pukkels.Het zijn piepkleine pukkeltjes en dan een heleboel bij elkaar.Ik begin haast te twijfelen of het geen eczeem is maar anderzijds heeft ze ook enkelen op haar voorhoofd en nek en dus zal het vast hormoonpukkels zijn. Mijn andere 2 kinderen hebben het ook gehad maar ik kan me niet herinneren dat het toen zo enorm vurig was.Ze heeft er gelukkig geen last van maar ik krijg nu alweer op en aanmerkingen wanneer mensen in de kinderwagen kijken. Ik geef BV dus begin me ook af te vragen of het niet daardoor kan komen. Ik heb zelf het idee dat het nu een beetje op zijn hoogtepunt is.Ik kan me haast niet voorstellen dat het nog erger kan worden. Ik voel me er ook een beetje schuldig over want afgelopen zaterdag had ze zich behoorlijk in haar gezicht gekrabbeld en toen heb ik er calandula creme op gedaan en nu ga ik haast denken dat het daardoor in ene keer zo heftig is geworden.Ik kan het nu toch niet meer terugdraaien maar voel me er echt lullig over en ik ben ook een beetje bang dat het straks nog erger wordt met de BV. Iemand ervaring hiermee en nu hoorde ik ook dat je het evt met moedermelk zou kunnen deppen en dat het dan ook snel beter zou worden. Vandaag gewoon even een rot dag want ze is veel aan het huilen geweest door de krampjes en deze moeder is even een beetje op en emotioneel. Gr Ingrid.
Hoi meid, Even een knuffel voor je hoor! Is ook behoorlijk heftig zo'n eerste tijd. Die hormoon pukkeltjes zijn heel normaal hoor. Mijn dochter had er ook heel erg veel, maar kreeg geen bv. Ik begreep dat het door de hormonen van de zwngerschap komt. Ik heb overigens inderdaad vaker gehoord dat moedermelk genezend kan werken, maar ik zou deze pukkeltjes gewoon lekker met rust laten. Het gaat vanzelf over. En de opmerkingen ook wel hoor. Mijn dochter durfde mensen rustig een krentenbol te noemen en met alle hormonen in je eigen lijf komt dat nog harder aan. Ga lekker naast je kindje liggen als dat kan en lekker knuffelen tegen de krampjes. Ik denk niet dat de calendula nu nog een reactie op levert, denk zelfs dat je haar inmiddels alweer hebt gewassen? Maar zou er voor de zekerheid niet meer iets op smeren, het lichaam kan het goed zelf is mijn ervaring. Succes meid!
Hier hetzelfde gehad, zo rond de 4 weken/1 maand. Het komt en het gaat vanzelf en je kan er niets aan doen, behalve er evt. wat Dermocreme opsmeren, zei de vroedvrouw hier. Dat heb ik maar een keer gedaan omdat het overal op haar gezichtje zat en ik merkte niet echt verbetering/verslechtering. Wel dat ze met 1 maand op het hoogtepunt waren en toen vanzelf verdwenen. Moedermelk werkt eerder helend, dus dat zal het zeker niet erger maken. Het gaat echt voorbij hoor. En mensen met vervelende opmerkingen maar even ver van de kinderwagen houden!