Toch nog een keer: ervaringen met matrasjes...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SportySteenbok, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij een pasgeboren zuigeling in de winter wordt de aero afgeraden omdat ze zelf nog niet op temperatuur kunnen blijven.

Ik ben de aero pas gaan gebruiken toen ik bij toeval de slaapkamer in liep en mijn dochter met haar neusje in het matras lag te happen naar adem.... sinds de aero is ze niet meer in die situatie gekomen.

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Blijkbaar toch geen 'lachwekkende onzin' Dotjee als ik het stukje van MayD lees.......

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik heb het dan alleen over het opdekje hoor... matras maakt geen hol uit welke je neemt, maar hou er wel rekening mee dat je kind ook nog zwaarder wordt en een stevige matras daarbij geen overbodige luxe is.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Matras is stevig! For sure....en opdekje aero doen we later ;).

5. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Mijn baby was iets overtijd en kon zich gelijk ZELF op tempratuur houden. Ik warmde het bedje enkel op met een elektrische kruik en dit bleef gewoon warm en er was dus geen sprake van warmteverlies door de Aerosleep! De warme lucht circuleert gewoon tussen de gaatjes en het dekentje dus de warmte blijft binnen ;). Daarbij kan een kindje zich vaak een aantal dagen tot max 2 weken zich al op tempratuur houden hoor! Eerder mag je trouwens ook niet weg met de kleine. Ikzelf heb hem dus gelijk gebruikt maar als kindje niet spuugt of nog niet op buik slaapt voegt ie nog weinig toe. MAAR, hij blijft warm ;). Dit is trouwens heel logisch verklaarbaar en makkelijk zelf te testen ;).

En ik aandelen hierin ? Nee, maar ben wel enorm tevreden over het product. Met dit warme weer zweten ze bijv minder omdat het voor een goede luchtcirulatie zorgt ;). Beeb is nu 7 maanden slaapt op buik en tja natuurlijk kan ie zelf hoofd optillen om niet met neus in matrasje te komen maar deze topper is dan ook puur gevoel ;). Vind de luchtcirulatie het belangrijkste en dat hebben maar weinig tot geen matrassen!

Krijg 1 dec omstreeks een zusje voor mijn zoontje en deze krijgt ook een Aerosleep met bijbehorende matras en puur omdat deze goed stevig is van kwaliteit en jaren meegaat. Goedkoop is duurkoop mbt matrassen.

6. misa

misa Niet meer actief

Hier een matrasje van ikea en eentje van leenbakker. Allebei prima..! Ik heb zelfs twee buikslapers vanaf 1,5 week oud.

Wij maken het zo op:
    Matrasje
    Molton
    Onderlaken
    Dekentje met overtrek
    En ook een hydrofiel onder het hoofdje.

7. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Nou sorry maar als ik een buikslaper had van 1,5 week was ik toch zeker voor een topper van Aerosleep gegaan. Ze kunnen met heel veel moeite hoofdje al beetje optillen maar zijn nog absoluut niet sterk... Maargoed, das jouw keuze ;).

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    TS vraagt tips Dotje, deze heb je gegeven. Je bent nu gewoon iedereen die wat anders vindt dan jij aan het afbranden daar vroeg ze niet om.

OT: Hier gewoon een IKEA koudschuim matrasje van 40 euro geloof ik, kan ook iets meer zijn geweest. Meneer slaapt al sinds hij heel klein is op zijn buik, geloof ook vanaf dat de kraam vertrok. En hij doet het nogsteeds hoor :D Oudste dito, ook buikslapertje en ook zo'n matrasje.

Ga voor deze dame voor de Leenbakker(dichterbij), Misa welk matrasje heb je precies?

Hier maak ik het bedje zo op:
    Matras
    Molton
    Moltonluier onder zijn hoofdje ivm spugen en kwijlen
    Hoeslaken
    en daar op mijn manneke in zijn slaapzakje, als het kouder is doe ik er een dekentje overheen zonder laken, hij trekt toch alles los dan wordt het wel een eng verhaal. Dekentje alleen blijft hij netjes onder liggen..

9. kobus79

kobus79 Lid

22 dec 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan waarschijnlijk voor een natuurlijk matrasje van kokosnootachtig spul. Schijnt ook beter te ademen dan een normaal matras en heeft geen chemicalien etc. Ik weet alleen niet of je dit soort matrassen ook in Nederland kan krijgen.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#30 MamaPeetje, 12 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2012
    Hier sluit ik mij bij aan...
    Als je graag van je geld af wil met een aan te kopen schijnveiligheid, koop een Aerosleep!
    Ik geef het liever uit aan nuttige zaken die hun dienst al bewezen hebben ;)

Ontopic :

Hier een matrasje van Leenbakker, matrasje Len.
    Prima matrasje. Het schijnt een baby overigens niets uit te maken waar hij/zij op ligt.

11. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Baby niet, rugje wel ;)

12. Linana

Linana Niet meer actief

En dan zou een ikea of leenbakker matras onderdoen voor een "aerosleep"? Wat een onzin ;)

Hier een ikea-matrasje, geen idee hoe die heet met hun lachwekkende namen, maar het is die van 40,-
    Prima ding.

Voor mijn gemoedstoestand heb ik een nanny-care via de verzekering aangeschaft. Zelf die heb ik amper gebruikt trouwens.

13. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bij de Ikea kan je ook een prima matrasje kopen hoor. Het matrasje hoef echt niet van aerosleep te zijn om goed te zijn voor het rugje.

14. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Lezen dames! Ik heb nergens gezegd dat alleen Aerosleepmatrassen goed zijn! Goede matrasjes van onbekend merk kunnen ook volstaan ! Ik zou persoonlijk alleen nooit een matrasje kopen omdat het "goedkoop" zou zijn. Je goed laten informeren en veel zelfonderzoek doet wonderen!

15. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ik wist niet dat dit topic bestond.
    Heb vandaag een nieuwe topic geopend.

Ik was in ikea gaan zien en wat een prijsverschil voor een ikea matras!
    Maar zoals ik lees, kan ik er dus een gaan halen!

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Goede ervaring met Babymatras Fenne Leen Bakker matrasje, blijft heel mooi in model.
    Voor in de wieg had ik een matrasje van ABZ, ook heel tevreden over. En een Ikea matrasje waar we nog het minst tevreden over zijn.

17. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
    In overleg met de kraamhulp hebben wij besloten vooralsnog niet voor een aerosleep te gaan. Zij zijn er geen fan van en hebben uitgelegd waarom.
    Wij gaan het even een paar weken aankijken en als dan blijkt dat ons hummeltje een buikslaper is of toch veel melk teruggeeft tijdens het slapen, dan kunnen we altijd alsnog het aerosleep opdekje kopen.

Deel Deze Pagina