Inhoud kwam wel zo'n beetje overeen met wat je op borstvoeding.com en op de site van Gonneke Veldhuizen kunt lezen. Natuurlijk doorspekt met 'maar u weet toch wel dat..'
Ik heb laatst een kopie van mijn zoon's cb-dossier gevraagd en weet je wat daarin stond bij 9 maanden: 'Moeder gewezen op stoppen met nachtvoeden omdat baby neemt ipv moeder geeft'. Ben daar destijds best pissig om geworden en ben ook met de 'Maar je weet toch wel dat ...' lezing begonnen. Heb verder gezegd dat ik het niet meer met hen over de bv wou hebben. Er stond nog: 'Moeder wil persé 2 jaar bv geven'. Ze moesten eens weten! Oh ja, hij kon sowieso al wel koemelk krijgen ipv moedermelk met 9 maanden. Rare antroposofen toch!
@zogelukkig Dat is toch gewoon shocking??!! Echt in wat voor een wereld leven deze mensen?? Hoe kan een gezondheids-professional er zo'n theorie op nahouden? Het advies van de WHO is toch 2 jaar bv geven? En het is toch bewezen dat dit uiteindelijk gezonde(re) mensen oplevert en daardoor dus ook minder kosten voor de samenleving geeft? Eng is het gewoon dat dit soort mensen moeders advies moeten geven. (((( Die toon ook. Als er nu staat "moeder is van plan..", dat is al heel wat anders Laat een baby toch gewoon een baby zijn. Ze worden als snel genoeg groot.
Ik krijg soms hele rare ideeën over CB's en hun contacten. Denk zomaar dat ze flink gesponsord worden door de kunstvoedingsindustrie. Er moet wel iets achter zitten, als ze het niet expliciet in je gezicht doen dan wel met adviezen die nergens op slaan (hij/zij krijgt "teveel", hij/zij heeft geen nachtvoedingen meer nodig,etc.) Hier hebben de CB's contracten met peutermelkfabrikanten. Na een jaar is gewone koemelk niet goed genoeg, het moet per se peutermelk zijn. Er wordt zelfs gezegd dat gewone koemelk sterk af te raden is Nu is dat hier niet van toepassing, maar ik kan me voorstellen dat veel ouders gewoon voor het lapje worden gehouden om die veel zoetere en veel duurdere peutermelk te kopen.
Peutermelk...ik weet eigenlijk niet eens wat dat is? Hier kregen/krijgen ze gewoon een schaaltje yoghurt...of een beker karnemelk Gewone koeienmelk dat blieven ze niet
Erg lijkt me dat als je dat zo terugleest. Eigenlijk zou ik ook eens de dossiers op moeten vragen. Ik herinner me wel dat ik vanaf 6 maanden regelmatig te horen kreeg 'dat is leuk voor baby's in Afrika' en dan ging het over dragen, voeden en samenslapen. Bij de oudste werkte ik toen notabene in Afrika,ik ging tijdens mij pn verlof naar het CB Ik snap nog steeds niet waarom Nederlandse baby's niet mogen wat Afrikaanse baby's wel mogen...
Opvolg peutermelk ipv gewone melk? Dat is echt geldklopperij. Ik ben van mening dat iets wat natuurlijks is beter is als iets wat uit een potje moet komen. Pff hoeft ze bij mij niet mee aan te komen. Zolang mijn voorraad strekt krijgt ze bv tot een jaar iig en daarna koemelk.
En over de topic zelf. Gewoon nachtvoedingen geven hoor. Ik heb de mazzel dat mijn dochter meestal door slaapt, maar als zij snachts wel wakker is krijgt ze gewoon voeding.