Hoi meiden, Wij hebben 6 jan onze eerste echo. Het is allemaal niet makkelijk gegaan en ik ben daardoor ook erg onzeker. De testen zijn positief, maar dit is bij ons nog niet helemaal aangekomeaan. Nu wil ik morgen toch nog eens een test doen (in het kader van een kerstkindje ofzo), maar nu vraag ik me af of je op een zwangerschapstest kan zien dat het kindje niet meer leeft. Hoelang blijft je lichaam dat HCG aangeven op een test of blijft dat altijd zichtbaar zolang je kindje nog in je buik zit? Ik hoop dat ik me druk maak om niets, maar zoals ik al eerder zei; ben nogal onzeker (dat ben ik normaal trouwens helemaal niet, maar een zwangerschap doet nu al rare dingen met me!)
nee je kunt op een test niet zien of je een miskraam krijgt of niet, wel had ik vorige maand dat ik pas een week na mijn nod heeel licht positief teste, en deze test werd niet donkerder van kleur, dit is bij mij wel geeindigt in een mk, ik hoop voor jou dat er niets aan de hand is, en je zometeen een prachtige echo hebt
je kan het niet zien op een test helaas, je moet blijven afwachten... ik heb het ook wel gedaan bij mn vorige zwangerschap, testen naast elkaar leggen, wordt ie lichter?? je maakt jezelf helemaal gek. Mijn vorige zwangerschap is jammer genoeg wel misgegaan met 9+3, maar mn testen bleven positief tot een maand nadat het vruchtje er uit was gekomen... sterkte met wachten en ik hoop dat alles goed mag gaan!
Als ik de vorige rectie's zo lees kan het dus ook op andere manieren. Maar dit is mijn ervaring: Ik heb vrijdagochten (1 dag na NOD) heel duidelijk posi getest met een senisitest test (met hartje) Zaterdagmiddag weer heel duidelijk posi en 's avonds een clearbleu die aangaf zwanger 1-2 Toen dinsdagochtend weer een sensitest gedaan maar die was naar mijn idee wat lichter, Dinsdagavond boodschappen wezen doen voor de kerst en dus gelijk maar een pakje kv2v5 meegenomen. Woensdagochtend om half 5 een gedaan waar zo goed als geen streepje op te zien was en om half acht 's ochtends nog een met een bijna onzichtbaar streepje. Woensdag later in de ochten begon ik idd bloed te verliezen. Hoop dat bij jou alles goed gaat en dat je 6 jan een hele mooie echo hebt!!! Liefs mij
Bij mijn vroege miskraam werden testen ook lichter en bij mijn missed abortion bleven ze heel erg duidelijk ....
Mijn testen bleven altijd duidelijk en namen pas na de miskraam af. Het duurde soms zelfs weken voordat de test negatief werd nadat het vruchtje was afgekomen of gecurreteerd. Ik werd juist altijd superonzeker van al dat testen en heb mezelf uiteindelijk een testverbod opgelegd. Edit ik bedacht me plotseling nog iets. Ik heb naast mijn 7 mk/ ma ook nog 2x een vmk gehad en toen werden de testen wel lichter. Alleen deze vmk waren zo pril dat je het nauwelijks een mk kon noemen, dus ik weet niet of dit wat zegt?!
hi maria, sorry dat ik geen ander berichtje kan schrijven dan.. dat je bij mij ook aan de testen dat het mis ging. ik was dan wel heel erg pril zwanger, maar ik had een knaltest gehad. 2 dagen later werd ie vager, nog 2 dagen later kon ik de streep amper meer zien.. bij bloedprikken bleek toen dat het HCG alweer was gedaald naar 2.. hoop echt dat het meevalt bij jou, heb je nog een nieuwe test gedaan? knuf!
Bij prille zwangerschappen word je test vaak wel lichter, omdat de HCG-waarde afneemt. Als je verder zwanger bent, dan blijft het vruchtje of de placenta het zwangerschapshormoon produceren, zolang het niet afgestoten is. Waardoor de testen duidelijk blijven en je zwangerschapskwaaltjes blijft houden. Je buik kan ook gewoon door blijven groeien. Zelfs weken na de miskraam kun je nog een positieve test hebben.
Ik heb deze vraag gesteld aan de dokter nadat mijn miskraam deze week op gang gekomen is, mijn testen waren gewoon knal deze week had ik er een gedaan omdat de vk het vroeg, en het leek alsof hij lichter werd, hoeveel lichter vroeg ze tja... iets lichter maar echt te verwaarlozen eingelijk ze zei dat maakt niks uit, je kan de ene dag maar hcg hebben dan de andere dag vooral in het begin schommelt je hcg verder was het afhankelijk van wat je gedronken gegeten hebt. Nu op joun vraag terug te komen, volgends de arts worden de testen pas na een week of 2 a 4 lichter je kan nog een hele lange tijd positief testen, je kan niet echt uitgaan van een lichter wordende test dat het dan een miskraam wordt, het is wel zo dat als hij de ene dag knald en de andere dag zo goed als weg is je dan mischien eens aan de bel moet trekken. Zo is het mij maandag een beetje uitgelegd. Maar meid maak je aub niet druk laat alles op je afkomen, een miskraam krijg je niet zomaar dan moet er iets fouts zitten in het vruchtje, en als je alle kwaaltjes hebt dan is dat een pluspuntje. Er over in gaan zitten dat is niet goed voor je baby (stress) probeer alles over je heen te laten komen, en lees niet teveel dingen op internet of geloof niet gelijk wat anderen allemaal zeggen, vetrouw op je eigen gevoel. Als je dingen echt wilt weten zal ik je adviseren naar Jippie te luisteren en te vragen, die heeft mij heel veel dingen uit kunnen leggen (aan mij) en het klopte allemaal. Heel veel toi toi toi voor bij de echo. Groetjes Wilma