veel slijm maar niet verkouden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leonie 1980, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hallo,

Ik weet niet of iemand hier herkenning in kan vinden en ons advies kan geven.

ik zal bij het begin beginnen, al vrij snel na haar geboorte zag ik elke x dat het zuur wat omhoog kwam en was het ook een strijd om haar de fles te geven, ze dronk een beetje om vervolgens weer te gaan huilen en te overstrekken, hiervoor zijn we ook bij een osteopaat geweest ook omdat ze een voorkeurshouding had en ze erg gespannen was, nu ging dat met de voorkeurshouding wel beter maar het drinken bleef een drama,ongeveer 1 1/2 mnd geleden werd ze opeens verkouden ( dachten wij ) je hoorde haar zagen maar zag geen snotneus of zo, toen begon ze echt te hoesten met heel veel slijm waar ze het erg moeilijk mee had om dat slijm weg te slikken dus van dokter naar dokter want elke x werden we naar huis gestuurd met ze kan niet stikken ( en zoek het maar uit ) op een gegeven moment had ik echt zo iets zo kan het niet langer weer naar de huisarts en toen zijn we doorgestuurd naar de ka, ze heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen en ze kreeg zantac 1 ml, we hadden na een paar dagen toen ze uit het ziekenhuis was we hebben een heel ander kind gekregen ze dronk rustig en goed haar flesjes leeg en het was geen strijd meer om haar te laten drinken, toen na een halve week begon ze weer wat moeilijker te drinken de ka gebelt en de dosis mochten we verhogen naar 1.3 ze weegt nu net 6 kg, toen eigenlijk geen verbetering gezien en nu begint het weer niet goed willen drinken en weer begonnen met zagen en hoesten, nu weer naar de ha geweest weer naar huis gestuurd, gelukkig kan ik vrijdag bij de ka terecht, en ben ik maar uit me eigen begonnen met nuticia Pepti om kma uit te sluiten. begin er echt wanhopig van te worden wat is het nu ? haar longetjes zijn schoon dus een verkoudheid is het niet.

Herkent iemand dit ?

Liefs leonie

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik herken dit gedeeltelijk. Julia is vanaf dag 1 al verkouden, snotneusje + slijm. Echt een ratelend en vervelend geluid om te horen. Wij waren ook bang dat ze zou stikken en mede door het verstopte neusje had ze het ook echt benauwd.

We zijn ook verschillende keren met haar naar de ha geweest en steeds werden we weggestuurd met het verhaal "baby's hebben nauwere neusgaatjes (ja duuuh) dus zitten ze wat sneller vertopt bla bla bla slijm zal wel virusje zijn enz. Op een gegeven moment hebben we antibiotica gekregen en daar zou het mee over moeten gaan. Niet dus. Uiteindelijk heb ik op hoge poten gebeld en een verwijsbrief geeist, want mijn gevoel zei echt dat het wat anders was.

Gisteren zijn we dus eindelijk bij de kinderarts geweest. Ze begreep gelukkig mijn bezorgdheid heel goed en ik werd ook serieus genomen, heel prettig! Waarschijnlijk heeft ze nog een slappe luchtpijp, wat vaak voorkomt bij kleine kindjes. Hierdoor heeft ze meer moeite met het verwerken van slijm ect. Ook is het hoestreflex bij baby's niet zoals bij volwassenen. Wij zouden even hoesten en het slijm is weg. Bij baby's werkt dat niet zo.

Het verstopte neusje zou hier ook mee te maken kunnen hebben. Over een maand hebben we weer een afspraak en als het dan niet wat beter gaat word ze ter observatie opgenomen. Ik vind het een heel geruststellend idee dat het in de gaten gehouden word. Mij werd wel verteld dat als het drinken niet meer goed ging (wat het nu nog wel gaat) dat we dan eerder aan de bel moesten trekken

Misschien heeft jou kindje ook last van een zgn 'slappe luchtpijp' ?
    Ik zou me iig niet af laten schepen want zodra je kindje niet goed drinkt gaat niet niet zo goed :(

Heel veel succes vrijdag en ik hoop dat je goed geholpen word

3. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hoi Anne,

Bedankt voor je antwoord, zal dit vrijdag ook eens aankaarten bij de ka, ik denk dat het ook wel maar haar medicijnen te maken heeft maar we zullen zien.

Hopenlijk gaat het gauw weer beter met julia

Groetjes leonie

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi Leonie,

Ik ben benieuwd hoe het bij de kinderarts ging? Ik hoop dat je wat verder bent gekomen!

5. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hoi Anne,

Volgend de ka viel het slijm erg mee, nu moet ik zeggen dat het ook gelukkig minder is geworden,ze heeft nu niet meer van die hoestbuien gehad waar ze in leek te blijven hangen, volgens de ka had ze geen last van een slappe luchtpijp maar dat er slijm in de keel neusholte zit, en als antwoord kreeg ik dat hebben baby's nu eenmaal gauw ( wat een antwoord he ! ) maar ja ben al blij toe dat het een stukje minder is ze hoest nog wel wat, en misschien ben ik wel een beetje overbezorgt. ze had er ook over als ze nog last van het zuur zou hebben zou ze wel elke x zou huilen maar ze is eigenlijk altijd wel vrolijk (behalve als ze gaat drinken ) en heeft voor iedereen een lachje.

Voor dat slechte drinken moeten we naar een logopodiste, volgens de ka is ze een aversie aan het ontwikkelen tegen het flesdrinken, de logopodiste zou dan kijken als we de fles geven of het tutje goed is enz, dus hopenlijk kunnen we snel terecht.

Hoe gaat het met jouw dochter, is ze al minder benauwd?

Gr leonie

Deel Deze Pagina