ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door wennietje, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap in de ziektewet gezeten ik was ddaarvoorwerkloos door ziekte en zat toen ook in ziektewet nu loopt mijn zwangerschspsverlof bijna af.

Ik loop intensief bij fyshio vanwege erge bekkenklachten fulltime werken zie ik vanwege mijn bekken niet zitten ik kan een baan krijgen voor parttime kan ik nu nog vergoeding krijgen voor de andere uren als ik aangeef bij uwv dat ik nog steeds niet
    100 % ben

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 26 okt 2011
    Laatst bewerkt: 27 okt 2011
    Beste Wennietje,

Als je op de eerste dag na je verlof nog ziek bent door je zwangerschap of bevalling.
    Dan neem je contact op met UWV telefoon (0900-9294) om je ziek te melden.

Je mag tijdens een Ziektewet-uitkering gedeeltelijk werken.
    Dit kan zelfs een belangrijk onderdeel van je re-integratie zijn.

UWV berekent aan de hand van het inkomen dat je zelf verdient hoeveel recht op uitkering er overblijft.
    Wil je zelf deze berekening ook doen?
    Maak dan gebruik van deze rekenhulp.

Actuele informatie over re-integratie bij een Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap en veel succes in je nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Nog 1 vraagje moet ik dan wel blijven zoeken naar een baan van 40 uur en is het niet erg dat ik die baan van 24 uur al geaccepteerd heb.

En als laatste vraag heeft mijn nieuwe werk er night iets mee te maken if gaat het dan buiten hun om, maakt opzichte niks uit maar vroeg het me af

4. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Even naar boven

5. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Wennietje,

Als je een (gedeeltelijke) Ziektewet-uitkering ontvangt heb je geen sollicitatieplicht.
    Je maakt met de arbeidsdeskundige van de Ziektewet afspraken over de uren die je kunt werken.

De verzekeringsarts beslist of je voldoende hersteld bent om 40 uur te gaan werken.
    Je krijgt dan een verklaring van arbeidsgeschiktheid.
    De Ziektewet-uitkering eindigt met ingang van de datum op de verklaring.

Het kan gebeuren dat UWV bij je nieuwe werkgever de loongegevens opvraagt.
    Dit is om de hoogte van de Ziektewet-uitkering te berekenen.
    Op deze manier kan de werkgever er van op de hoogte komen dat je nog (gedeeltelijk) bent ziekgemeld.

Heb je nog geen baan naast deze gevonden?
    Ben je voor deze uren wel beschikbaar voor de arbeidsmarkt?
    Dan kan je na het einde van je Ziektewet-uitkering een WW-uitkering aanvragen.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina