Wat is een gemiddeld salaris in de kinderopvang?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wie kan mij dit vertellen?
    Per 30 juni loopt mijn contract af en moet ik dus een nieuwe baan hebben.
    Ons huis staat te koop en we gaan naar een andere stad verhuizen. Ik zit dus te twijfelen of ik al in mijn nieuwe woonplaats wil gaan werken of voorlopig iets dichter bij huis zoek. Het kan namelijk nog lang duren voordat het huis verkocht is.
    Nu komt er hier om de hoek een nieuw kdv en zit er aan te denken om daar te solliciteren. Maar wat verdien je daar ong netto wanneer je 24 uur werkt (leeftijd 25/ opleiding SPH)...?

Hoop dat iemand me een beetje een richtlijn kan geven.

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik ken aardig wat mensen die in de kinderopvang werken en volgens mij ligt het netto salaris voor 24 uur ongeveer rond de 1000 euro.
    Waarschijnlijk scheelt het ook in welk deel van het land je woont.

Succes met evt. solliciteren! :)

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik denk dat het gemiddelde wel wat hoger ligt dan wat masu zegt.

Ben zelf 22, en nog in opleiding. Verdien voor 20 uur in de week 820 euro.
    Met diploma zal dit al aanzienlijk meer zijn..

Succes.. Ik hoop voor je dat je word aangenomen en dat het lekker zal lopen.
    Ik heb 2 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract in augustus niet word verlengt, omdat het dankzij de bezuinigingen zo slecht gaat in de kinderopvang. :(

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Tamale.. Hier helaas hetzelfde verhaal.. Ook geen contract verlenging waarschijnlijk.. Ook in augustus en ga dan ook met verlof.. Hoe goed gepland ;) NOT Maar het is maar zo..
    Ik heb ook opleiding en werken gedaan en ging na diplomering niet heel veel meer verdienen helaas...

Ik hoop idd voor je dat je aangenomen wordt, tis bagger nu in de kinderopvang en dat wordt nog wel slechter ben ik bang...

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

dat gaat inderdaad slechter worden vrees ik

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Te weinig, haha, maar goed.. toen ik begon in de kinderopvang verdiende ik voor 28 uur ongeveer 1100 euro, dus dan zal dat voor 24 uur ongeveer 950 euro zijn.

7. lennylenn

ze zouden toch veel meer betaald moeten krijgen voor het werk dat ze doen joh. schandalig!

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mee eens! Ga mar ff met mn baas praten ;) :D

9. lennylenn

hahahaha stuur maar zijn contact gegevens door hahaha

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Tja, helemaal mee eens, maar met de komende tijden wordt het alleen maar slechter, de bonden kunnen het ook niet eens worden met de werkgevers op dit moment. Daarbij vallen er al ontslagen en er zullen nog meer mensen hun baan kwijt raken. Het rommelt behoorlijk kan ik je zeggen.. ;)

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb ook SPH gedaan en werk nu 1,5 jaar in de kinderopvang.
    Ik heb een contract van 16-26 uur.
    Dat houdt in eigenlijk elke week 3 dagen. ( nu minder vanwege de terugloop van kinderen, maar dat is een ander punt van discussie)
    Ik zit in schaal 6 trede 20. Ik krijg dus elke maand mijn 16 uur uitbetaald en de plus uren die ik de maand ervoor erboven heb gemaakt.
    Ik zit meestal zo tussen de 1100 en 1150 in.

Hopelijk kan je er wat mee.
    Suc6 met solliciteren!!

12. lennylenn

echt belachelijk! kan me er zo boos om maken.

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

ik had met 25,5 uur 1315 euro netto en nu met 2 dagen 895, heb nu 1 dag ouderschapsverlof.

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Vergeet niet dat lonen ook plaatsgebonden zijn!
    In de randstad liggen de lonen bijvoorbeeld een stukje hoger dan in Friesland. Een kennis verdient ook ongeveer 1000 euro voor 24 uur werken. Als je een HBO functie gewend bent zul je dus een behoorlijke stap achteruit moeten doen (denk ik)

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ben ook wel benieuwd naar wat een leidinggevende verdient in de k.o.

Zit nu in het onderwijs en zag een leuke vacature ( kan en wil nu niet weg hoor, het is pyyr nieuwsgierigheid ) maar heb hier geen idee van...

16. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier hetzelfde verhaal...mn contract loopt tot 1okt, en daarna geen verlenging, helaas...

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Uhm, het wisselt dus heel erg.
    Ik werk nu idd in een hbo functie maar voor wat ik doe verdien ik ook niet bijster veel hoor. Zit zonder ort op 1250 netto bij 24 uur en 4 jaar in dienst. Ik word er ook uitgegooid ivm bezuinigingen.

Het evt werken op een kdv is hopelijk maar voor korte duur aangezien we dus gaan verhuizen en ik pas in onze nieuwe woonplaats ook daadwerkelijk daar wil gaan werken, anders ga ik nu hartstikke veel reiskosten maken en wie weet hoe lang dat gaat duren.

Ga maar is gewoon wat rond kijken en dan zie ik wel.
    Iedereen iig bedankt voor de reactie.

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi hoi,

Ik verdien zelf met 16 uur 875 euro. Maar ik zit nu inmiddels alweer 10 jaar in het vak. Dus jij zal iets minder verdienen in verhouding. Want het feit dat je een SPH diploma hebt, zal denk ik weinig invloed hebben op je salaris. Je krijgt waarschijnlijk gewoon hetzelfde salaris als iemand met SPW, want je zou ook dezelfde functie hebben als iemand met SPW.
    Verder hoop ik voor je dat het wat wordt, want tegenwoordig is de kinderopvang echt geen zekere business meer.
    Ik en alle andere collega's met een tijdelijk contract worden er bij onze organisatie allemaal uitgegooid.
    Dat er uberhaupt nog nieuwe kdv's geopend worden joh......

Heel veel succes in elk geval!

19. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Hoi Hoi

Ook ik werk alweer bijna 5 jaar in de kinderopvang.. ik ben 24 en werk 25,5uur per week.. Ik kom met een nettoloon thuis van €1185,-.. zonder reiskosten.. geen vetpot, maar mogen ook niet echt klagen volgens mij..
    Ik werk in een kleinere stichting in een kleiner stadje, dus het voordeel daarvan is dat het qua kindbezetting niet zo dramatisch terugloopt als in de grotere steden...

20. MamaLou81

MamaLou81 Nieuw lid

29 mrt 2009
    2
    0
    0
    #20 MamaLou81, 9 feb 2012
    Laatst bewerkt: 9 feb 2012
    ...

Deel Deze Pagina