toch nog eerder een echo gehad

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door iniminie, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik zou 7nov me eerste echo krijgen.
    maar maakte me zo een zorgen,na 2dagen bloedverlies,dus heb vanmorgen een echo gerkregen
    en ja hoor ,ik was in de wolken,want we zagen hartaktie
    alleen toen ze de lengte om ging meten viel me droom weer aan diggelen! :cry: ze kwam uit op 8w1d en het was maar 15,4 mm
    en dit was iets aan de kleine kant,nu moet ik 13 nov terug om te kijken hoe het dan is.

als jullie kwijt willen hoe groot jullie vruchtje was met 8weken,is dat welkom

2. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hoi,hoi,

15,4mm is volgens mij normaal hoor.
    Ons ukje was 14,4mm bij 8 weken en de gyn was tevreden.
    Of had je veel verder moeten zijn?

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    hoi mamasan,

nee ik was juist 3dagen langer dan we dachten
    we dachten 7,5 week ,maar bleek dus 8w1d
    stik leuk,vooral omdat we ook hartaktie zagen
    toen zei ze na de echo plots,kom over 2weken maar terug,ik zeg wat is de rede?gaat toch stik goed zo,zegt ze ja is iets aan de kleine kant en wil over 2weken kijken hoe het met de groei is gegaan
    dus snapte er gelijk niks van,en ben weer in stress
    dubbel eigenlijk,blij dat er goede hartaktie was,bleek het weer te klein te zijn :rolleyes:

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

ik vind het maar een vreemde opmerking hoor van haar.
    Het apparaat rekent aan de grote uit hoe ver je bent, dus hoe kan het dan aan de kleine kant zijn?
    Dan zou tie moeten aangeven dat je minder ver bent.
    ik vind het eerlijk gezegd een beetje onnodig paniek zaaien van haar, vooral met goede hartaktie.

5. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    tja,zit eraan te dneken gewoon straks is te bellen en is te vragen nogmaals hoe en wat

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik ga mee met mamasan vind het maar inderdaad een rare opmerking en ik zal je eerlijk zeggen met een kloppend hartje zal ik me niet zo veel zorgen maken misschien dat je volgende keer word bijgesteld in je termijn en dat ze je daarom terug wilt zien dat zou kunnen

groetjes nathalie ;)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bijna 1,5 cm en zeiden dat ik 8 wk was, precies 3 weken later was ik 12 wk (foto staat in album)

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Die van ons was met 7wk en 3 dg 1,02cm....dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken :)

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    heb gisteren nog even telefonisch kotact gehad,heb het nog is gevraagd,maar ze blijft bij haar zelfde uitleg,dus ik wacht gewoon de 13de maar weer is af,en ga me niet al te druk maken
    heb tenslotte wel een mooi kloppend hartje gezien :)

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Vreemd hoor, want volgens de meting ben je verder als dat je zou zijn en dan is het te klein? Ik snap zowiezo niet hoe ze dat kan zeggen want aan de 8w 1d komen ze door het vruchtje op te meten. Dankan het volgens mij nooit te klein zijn want dan had je op een kortere zwangerschapsduur uitgekomen.

11. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ja we hebben getelt vanaf me laaste menstruatie,dan kwamen we op 7weken en 5dagen
    erna gingen we de echo bekijken,en kwamen we op 8weken en 1dag
    en het vruchtje was 15,4 mm
    en volgens haar was dat iets ana de kleine kant
    dus ja ik snap dat niet,want ik was dan 3dagen verder als we dachten,waar ik al verstelt van stond en dan erna krijg je een opmerking dat het te klein zou zijn
    heb zelf op internet gekeken,en daar staat dat het ongeveer 11mm kan zijn en op andere site,s staat weer dan het 2cm(20mm) moet zijn
    ik zit er dus gewoon normaal tussen lijkt me toch :rolleyes:

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    11 weken bij mij en 20mm

13. Niet meer actief

Dat is een vreemde vk inderdaad!
    Bij mij was mn ukje met 9weken: 2.2cm

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Bij mij met 8 wkn, 4 dgn: 1,94cm

4 dgn later was ie overigens 1,9 cm

Mijne zou dus 4 dagen niet zijn gegroeid, gekrompen zelfs! :)

Zo betrouwbaar zijn ze dus. Maar uiteindelijk klopte die eerste meting het beste met de datum van nu.

15. Niet meer actief

In het begin moet je de metingen idd niet al te serieus nemen... een meetfoutje heeft meteen grote gevolgen, en op zon klein frummeltje is een meetfoutje niet zo moeilijk ;)

16. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ja een meetfoutje is zo gemaakt ja op zo een klein vruchtje
    ja ik begin me toch nu minder druk te maken hoor,klinkt gek mischien
    maar zo gek is die lengte dus helemaal niet quq leeftijd merk ik op hier.
    dus ben wel extra benieuwd de 13de maar zoals het nu er voor staat,lijkt mij er dus ook niks mis mee

17. Niet meer actief

Ik denk ook dat gewoon alles goed zit :) vooral omdat het hartje ook gewoon klopte :D
    Gefeliciteerd

18. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    dank je JsztD :)
    ik voel me echt wel een stukje meer op me gemak hoor.
    enigste wat ik wel is denk,zou dan de hartslag minder oke zijn geweest?maar dat ze dat niet zeiden om me niet ongerust te maken?
    tja ,ik probeer er gewoon heerlijk van te genieten,en het was zeker super het hartje te zien kloppen,moest er gelijk een traantje van laten :oops: :)

JsztD veel sterkte en sucses met de bevalling ;)

19. Niet meer actief

Gelukkig maar :) en nee ze houden niets achter om jou beter te laten voelen hoor :) bij mij in t begin klopte t hartje heeeeeeel langzaam.. toen hebben ze ook eerlijk gezegd van t kan nog alle kanten op!

Lekker genieten t komt vast goed :)

En dankje :D

Deel Deze Pagina