Wauw wat leuk, mag ik vragen waar ongeveer hier in de buurt is? Kunt het ook direct verwijderen als ik er een like op heb gegeven maar ook geen enkel punt als je dat niet wil hoor!
Ik vind Mees heel erg leuk! vind persoonlijk niet dat namen bij elkaar moeten passen.. je zoontjes zijn straks twee eigen individuen.. waarom zouden hun namen bij elkaar moeten passen? Denk dat je gewoon moet kijken naar wat je een mooie naam vindt en dat je geen combi moet zien te maken met broertje en/ of zusje
Ik vind Mees een prima naam erbij, maar ik snap wel wat je bedoeld met soft. Vind hem net TE soft ernaast, maar wel softer. Vind persoonljk Koen leuker, en er net iets beter bij passen. Verder: Micha, Roan, Brent, Mels, Boaz, Mick, Rick of Thijn?
Superleuk! Mijn middelste zoon heet Hidde. En de tweede naam van mijn oudste zoon is Olivier. Mijn jongste zoon heet Siep Jitse en voor een meisje vind ik Veerle ook prachtig
Verder hier helemaal mee eens. Althans, als je een Tom, Lisa en dan oppeens een Magdalena hebt zou het wel een beetje opvallen, maar waarom ook niet. En mees vind ik dan echt 100% prima erbij passen
Ja Mees past echt goed bij mijn zoons naam. Daarom vonden we hem ook in eerste instantie leuk. Maar we twijfelen nu gewoon super erg. Voorbeelden: Een bouwvakker dat mees heet kunnen we niet goed voorstellen.. (bouwvakkersfamilie) Als het een zacht jongetje word en dan met de naam mees lijkt het ons een beetje een doetje. Super vooroordelen en generalisatie daar zijn we van bewust maar het spookt wel in onze hoofden. Dit hadden we bij buuH helemaal niet. Alle beroepen/persoonlijkheden past hierbij. Vinden wij dan.
Mijn man vind koen ook beter passen. Ook bij de beschrijving wat ik hierboven genoemd heb. Ik zelf weet het niet zo goed. Hormonen denk ik
Ik vind mees wel soft ja. Koen is stoerder! misschien: Stefan Hugo Teun John Johan Mats Thomas Matijn
Teun Twan Rik Niels Cris Kay Ik vind buuH en neoK een hele leuke combi. De seeM die ik ken is echt een lieve dromerige jongen. Terwijl H en K juist de stoere jongens zijn.
Ik vind het leuk dat beide broertjes dan 4 letters hebben waarvan de 1e en de laatste een (steeds andere) medeklinker en de middelste 2 dezelfde klinkers heeft. Maar vind Mees heel soft terwijl ik buuH stoer en sterk vind. Ik zou eerder denken aan: Moos, Faas, , Duuk, Joop, Jaap, Ruud (hoewel ik zelf 2x de u als middelste letters niet zo heel gauw zou doen). Of anders misschien nog een naam met net 1 of 2 letters extra, maar dan juist weer 2x dezelfde medeklinker erin? Denk aan: Hessel, Wessel, Ferre, Fedde, Ferron, Borre, Hidde, Jurre, Jelle, Joppe, Jappe, etc. Of Ruurd, Joost of Thuur. Chiel ipv. Chiem Rein Jits(e) Ids Jouke Jelte Mats Dies Ties Boet Faber Teije Simon Joep Frank Kas/ Cas Koen ook leuk en stoer hoor!
Simon word 1 van zijn doopnamen haha grappig dat je die noemt. De dik gedrukte zijn langs gekomen maar zijn of al vergeven of net niet. Hadden ook nog Roel. Vind dat wel lastig uit te spreken door de oe en l. Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Leuk! Misschien dan Jan Simon? Jan vind ik ook erg goed bij buuH passen! Camiel, Freek, Geert, Gijs, Tjeerd schieten me ook nog te binnen.