Harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by tataar, Nov 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tataar

tataar Actief lid

May 13, 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Hoi dames,

Momenteel heb ik best vaak last van harde buiken.
    Zelf al als ik zit kan ik er last van krijgen.
    Wie heeft er een tip om dit een beetje verkomen.
    Ik ben niet druk of iets werk nog wel gewoon maar het een zittende baan en kan redijk me eigen tempo bepalen.

Gr Tam

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Tam,

wat is best vaak? Een aantal malen per dag mag namelijk gewoon he, als ze pijnloos zijn. Meer dan een paar keer per uur de hele dag door is niet OK.

3. tataar

tataar Actief lid

May 13, 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Wel een paar x per uur ja.
    Maar hoe vaak dat durf ik niet te zeggen dan zou ik het bij moeten gaan houden.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik heb er ook met tijden heel veel last van, ook als ik rustte had ik ze soms 4 keer per uur. Ik heb alle mogelijke controles gehad en bij mij kunnen ze helemaal geen kwaad. Het is alleen wel heel vervelend.
    Wat mij helpt, is veel rust (ook stress heeft een slechte uitwerking), heel veel drinken (3 liter per dag) en extra magnesium slikken. Ook draag ik af en toe een buikband van Anita, dit houdt de boel een beetje bijelkaar en dat helpt.
    Zo houd ik het al vanaf week 22 uit, ik ben nu bijna 34 weken/

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb ze ook... Soms merk ik het niet echt en soms doet het behoorlijk pijn.
    Mijn VK vond dat het niet echt hoorde bij een 1e zwangerschap en ik moet toch echt rustiger aan gaan doen.

Maar ja, zelfs als ik op bed lig dan komen ze vanzelf op een gegeven moment. Ik denk dat ik vooral in mn hoofd te druk ben. Ik doe echt mn best dat te veranderen, maar dat is lastig.

Ook kan het meespelen dat je buik te weinig steun krijgt en je banden het niet goed aankunnen zei iemand. Ik heb echt al een behoorlijke buik voor 22 weken. Dus ik probeer daar ook rekening mee te houden..

Daarnaast kán een blaasontsteking harde buiken veroorzaken, dus als je nog niet gedaan hebt, laat het voor de zekerheid ff checken bij de HA, ook al heb je nergens last van...

Ik merk ook dat toch zachtjes masseren wel iets helpt en ze dan ietsje sneller weg lijken te trekken.. en een warme douche maakt ze bij mij niet minder, maar als het gevoelig is trekt dat wel wat weg.
    Soms voelt mn hele buik een beetje beurs aan na zo'n harde buik :( Heel irritant!

Share This Page