Hoge bloeddruk, met hoeveel weken bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jopie, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die een hoge bloeddruk hadden tijdens de zwangerschap en die bloeddruk verlagende medicijnen hebben geslikt.

Met hoeveel weken ben je bevallen en is dit op een natuurlijke manier gegaan of ben je ingeleid?

2. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Tijdens mijn 1e zwangerschap ging mijn bloeddruk rond de 30 weken omhoog en kreeg ik medicatie. Ik ben toen 4 dagen voor de ud ingeleid, omdat mijn bloeddruk echt gevaarlijk hoog werd.

Helaas voor mij is na de bevalling mijn bloeddruk hoog gebleven, dus de hele zwangerschap van mijn 2e heb ik medicijnen geslikt. Dit ging echter perfect! Ik was al 2 dagen over mijn ud, toen de bloeddruk lichtelijk ging stijgen. Daarom ben ik alsnog ingeleid, maar zelf denk ik nog steeds dat het niet nodig was geweest (al was ik er wel blij mee hoor ;)).

Op zich had ik de 2e keer dus makkelijk natuurlijk kunnen bevallen. Het ligt echt wel aan je situatie hoor. :)

3. suikerzoet

5 jul 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk dat geeft mij nou moed. Clau.

Ik had ook een hoge bloeddruk tijdens mijn zwangerschap en heb hier medicijnen voor geslikt.Hiermee ben ik begonnen rond de 26 weken. Met 37 weken ben ik ingeleid en is onze zoon geboren. ook na de zwangerschap slik ik nu nog steeds medicijnen.

Met een tweede zwangerschap ben ik bang dat mijn bloeddruk weer zo zal stijgen, maar als ik dan het stukje van Clau lees geeft me dat weer moed voor een e.v.t. volgende zwangerschap.
    fijn om te lezen. (ook al weet ik dat geen 1 vrouw/zwangerschap hetzelfde is)

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bij mij gaat het juist met de 2e zwangerschap niet goed met de bloeddruk. Bij de eerste was het wel aan de hoge kant, maar nog niet schokbarend.

5. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    De hele zwangerschap was mijn bloeddruk al aan de hoge kant en met 35 weken moest ik worden opgenomen en kreeg medicatie. Ik was zelf alleen erg moe en had voor de rest geen klachten. Met 37 weken zouden ze het langzaam op gang brengen (ook omdat ik het een beetje zat was in het ziekenhuis) en kreeg ik dus gel ingebracht en nog geen 24 uur later was mijn dochtertje er al.

Aan de ene kant was ik blij dat ze er was en dat ik niet langer had gelopen, ze woog bij haar geboorte al 3895 gram dus was vast nog een stukje zwaarder geweest bij de 40 weken. Maar je merkte aan mijn dochtertje wel dat ze die paar weken te vroeg was geboren, ze was erg slap en had weinig kracht. Borstvoeding ging niet,ze had al moeite met de fles drinken. Dus achteraf gezien had ik liever de 40 weken vol gemaakt.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mijn 1e is met 36+4 geboren en hij deed het meteen prima.

Ik loop al vanaf 29 weken met mijn bloeddruk te klungelen. Ben al 4x in het ziekenhuis opgenomen en de dosering medicijnen kan nog 1x omhoog. De gyn vertelde me vanmorgen dat ik bij 38/39 weken wel zou worden geholpen. Daar zie ik erg tegenop. Ik hoop dat ik het zelf mag doen.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bij mijn eerste hoge bloeddruk in de zwschap en medicatie gekregen met 32 weken volgens mij. Bevallen 1 dag voor de ud. Bloeddruk bleef echter wat hoog na de zwschap. Na 6 maanden was ik weer zwanger van de 2de en de hele zwangerschap een prachtige bloeddruk gehad! (ze lag echter in een stuit en ik krgeen zwschapsdiabetes maar dat terzijde).

8. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,
    even een vraagje aan jullie hoe hoog was jullie bloeddruk?
    Ik heb de laatste week ook weer een oplopende bloeddruk,
    Was afgelopen vrijdag bij m'n HA toe wassie 130/90 werd meteen doorgestuurd naar t ziekenhuis waar hij eerst 125/95 was en een uur later 125/70 dus weer laag.. dus hup werd van de ctg afgehaald en kon gelijk weer naar huis... (terwijl de HA zei dat ze dit wel even serieus moesten nemen)
    Vond dit zo vreemd datik zo werd afgescheept want heb hem vant weekend meerdere malen zelf gemeten en nu wordt hij steeds hoger (130/100)
    Maar nu durf ik niet weer te bellen want ik voel me zo'n zeikerd.
    Maar nu was dus mijn vraag aan jullie hoe hoog is hoog??
    (mijn bloeddruk was voor 2 weken geleden netjes 125/75)
    Ik heb trouwens ook alle andere klachten van zwangerschapsvergiftiging houd extreem veel vocht vast, heb pijn in mijn rechter ribben en hoofdpijn en er waren eiwitten in mijn urine gevonden wat volgens de GYN mocht??)

alvast bedankt voor jullie antwoord!!

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij de eerste met 40 wk ingeleid ivm bloeddruk...

volgens mij ligt het met je bloeddruk er ook aan waar je vandaan komt. Ik begon met .../55 en eindigde met wisslend .../100 of .../105. Groot verschil dus. Terwijl ik van sommmige hoor dat ze met .../100 nog naar huis mogen en poos kunnen lopen.

Overigens is bij de volgende zwangerschap en nu ook weer mn bloeddruk gewoon top.

2 dagen na de bevalling was mn bloeedruk weer oke en verder ook nooit meer last van gehad

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik zou zeker bellen! Tegen mij is gezegd dat een bloeddruk (onderdruk!) van 100 een absoluut 'aan de bel trekken' moment is!
    Je lijf kan een hoop hebben, maar de combi eiwitten, pijn in de buik, hoofdpijn en vocht vasthouden is niet goed.
    Ze moeten je bloed onderzoeken.
    Laat het woord HELLP maar eens vallen...kijken of ze reageren.

Ik heb zelf acute HELLP gehad, geen van de symptonen hadden ze (h)erkent. Mijn bloeddruk schommelde, 's ochtends was ie keurig 120/75 en gedurende de dag ging ie omhoog.
    Zelfs tot de 228/129 uiteindelijk, vlak voor de spoedkeizersnede.
    Ik was 31 weken.

lang verhaal kort: je zeurt NIET! Je moet echt bellen, en laat je niet afschepen!

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mijn bloeddruk varieerde bij opname tussen 165-170/90-95 en 150/100. Dat was direct blijven.

@Noesepoes, je moet gewoon aan de bel trekken als je het niet vertrouwd hoor. Beter een keer voor niks gecontroleerd als te laat.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben met 34+5 bevallen. Ik kreeg een keizersnee. Puur en alleen vanwege hoge bloeddruk. Bloeddruk was telkens rond de 120/100 maar op 1 avond steeg hij naar 170/120. Met nog meer medicijnen (ik had er echt een heeeele berg) wel weer terug gekregen naar 120/100 maar toen durfte ze het niet aan. Natuurlijk bevallen zou vanwege mijn bloeddruk niet goed zijn dus daarom keizersnee...

13. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    hallo dames,

zo te zien is echt elk lichaam anders..
    ik werd met de eerste zwangerschap opgenomen op 21 aug, de bloeddruk wilde niet omlaag dus kreeg infuus met verlaagde middelen.. heb ik volghouden tot 29 augustus omdat mijn handen dik werden van het infuus.. ben ik ingelijd en de hele dag ween opwekkers gehad via infuus.. maar geen beweging van het in stuit liggende kind toch maar een keizersnede...

nu 25 weken zwanger... aan het begin van de zwangerschap was de onderdruk 90 en vanaf 1,5 maand gaat het goed dus duimen dat het nu wel goed blijft gaan..

succes dames en wanneer je onderdruk 95 is . en andere klachten hebt moet je echt wel aan de bel trekken...

14. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,

Thnx voor jullie advies morgen ochtend loop ik direct even naar de HA en dan laat ik het gelijk daar opmeten.
    Ik heb t nu ook heel de tijd opgeschreven en dan meet ik vanavond nog een keertje voor dat ik naar bed ga.
    Ik voel me echt afgescheept door dat ze zeiden je bloeddruk is nu weer goed dus doei... pfff...
    Mijn vader was hier net ff die was ook flink boos.. hij zegt ten eerste kunnen ze niet van 1x bloeddruk meten uitgaan of t echt klopt alsie heel de tijd hoog is en ten tweede komt t in de familie veel voor zwangerschapsvergiftiging dus ze moeten dit gewoon serieus nemen zoals de HA zegt...
    Pff ik ga me nu idd over dat gevoel dat ik zeur heen zetten en ga morgen ochtend gelijk bellen en alsie nu nog hoger wordt bel ik vanavond nog de Huisartsenpost...

Meiden bedankt voor jullie antwoorden!!

Dikke knuffel!!

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik weet niet waarmee jij je bloeddruk meet, maar niet alle thuismeet apparaten zijn even betrouwbaar natuurlijk.
    Als het in je familie voorkomt heb je wel meer risico.

16. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi Jopie,

Ik meet met een proffecionele bloeddruk meter mijn man heeft hartritmestoornis.
    Dus deze is zeker wel goed en hebben hem laast op ons eigen weer laten eiken..
    Maar ja ik ga morgen ochtend gewoon naar de HA daar kan de assistente ook ff kijken..
    Maar vind jij het niet raar dan dat ik het meerdere keren heb laten meten op 1 dag (bij HA en GYN) en dattie steeds hoger werd en in 1 x was hij weer laag..(BIJ VK in ZH)?? en toen ik thuis kwam wassie weer hoog??

pff

17. Tese

Tese Niet meer actief

Ik ben met 37+3 bevallen op natuurlijke wijze. Ik had een bloeddruk van 140/110

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Noessepoes, mij is verteld dat de 1e meting meestal niet correct is. Ik zou er bij de ha dus op aandringen dat er iig 2x gemeten wordt.

19. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi Jopie,

Idd bij de HA laat ik t 2x testen zoals ik het hier thuis ook altijd doe.
    afgelopen vrijdag had de HA idd ook 2x getest en in het ziekenhuis bij de gyn ook.
    Alleen bij de VK op de kraamafdeling waar ik de ctg had die deed t maar 1x en hup ze koppelde me los, want de bloeddruk was goed zei ze en dan zijn de eiwitten in de urine niet erg...pfff... vond t zooo raar..

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Vind het erg apart. Bij mij zijn eerder het tegenovergestelde.

Deel Deze Pagina