Wie heeft er eigenlijk ook helemaal niet zoveel seks/gemeenschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik beken...

    mijn vriend heeft constante nachtdienst.(en dat zal voorlopig niet veranderen;)) Hij is dus overdag/in het weekend vaak moe-wat ik ook volledig begrijp! Als hij uit bed komt, ben ik wel thuis, maar dan is het 'smiddags dus ja...Dan ga je boodschappen doen of weet ik wat.(op een uitzondering na)
    Ik heb ook een best fysiek zware job, en ben 's avonds ook blij als de kleine te bed ligt en ik op de bank kan vallen.:p En m'n vriend gaat zich dan ook klaarmaken voor het werk. 's morgens is kleine al wakker als m'n vriend net komt binnenvallen.:D
    Dan moet je ei dus maar net in het weekend vallen, en in dat weekend ook zin hebben.;)

    Conclusie;
    We willen wel heel graag nog een kindje, maar seks komt er vaak gewoon niet van.:) Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik daarom nog niet zwanger ben(zie onderschrift). Als mensen vragen waarom we niet naar de dokter gaan omdat ik nog steeds niet zwanger ben, verzin ik altijd een excuus omdat ik niet wil toegeven dat we vaak weken niks doen.:) Hier op het forum lees ik het ook vaak; 'vanavond weer klussen', '2 weken bijna elke dag vrijën', enz...dat is heel fijn voor die meiden.:) Maar ben er wel een beetje jaloers op.:p

    Weet niet echt waarom ik dit hier neerzet, ik denk dat ik me afvroeg of er meiden zijn die ook (ongeveer) in dezelfde situatie zitten? Dus ook heel weinig gemeenschap hebben, maar ook een kinderwens?
    Nou ik hoor het wel.:)
     
  2. Adriana85

    Adriana85 VIP lid

    20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wat jammer dat jullie een beetje langs elkaar heen leven. Met 2 totaal verschillende ritmes is het idd moeilijk om precies je eitje te 'gebruiken'. Ikzelf werk altijd 's avonds en in het weekend. Als ik dan thuiskom ligt mijn man vaak al te slapen en als ik 's weekends thuiskom na een lange dag werken heb ik ook niet altijd nog zin. Ik kan me dus wel een klein beetje voorstellen hoe je je voelt. Ik zie dat je ook een onregelmatige cyclus hebt, wat het allemaal niet makkelijker maakt. Het klinkt gek, maar het wordt toch verplichte seks als jullie echt voor een tweede willen gaan. Maak er gewoon tijd voor, hoe moe je ook bent. En probeer je eitje op te sporen dmv ovulatietesten, zodat je wat gerichter kunt klussen.
    Veel succes in ieder geval,
    Groetjes Adriana
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja, ovutesten gebruik ik. :)
    Maar mijn vruchtbare dagen vallen vaak rond woensdag, dan is het vaak echt niks...mijn vriend kan op woensdag maar een paar uurtjes slapen omdat hij 'smiddags z'n dochter moet ophalen en is dus woensdag/donderdag altijd erg moe.

    Ik kan wel een beetje zin maken als ik moe ben, maar voor mannen ligt dat vaak toch iets moeilijker.:)
    Verder kunnen we wel prima met elkaar opschieten hoor:), maar dat is gewoon een beetje een moeilijk punt.
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ach..heb het al eens eerder gezegd...wij hebben ook weinig sex...deze laatste 6 weken zelfs maar 1 keer....en dan heb ik problemen om zwanger te worden. Deze maand had ik geen zin om te verleiden, maar als het dus aan mijn man ligt doen we niets.

    Ik weet niet waar het aan ligt, want hij raakt wel opgewonden, maar we zijn gewoon beide moe denk ik....ik moet ook vaak weekenden en avonden werken en ben gewoon uitgeput vaak...dus tsjah.

    Ach ons meisje is er gekomen van 1 keer in 3 weken....en rond de eisprong en de 2de (MK) ook van 1 keer ergens in de maand, helemaaal niet verwacht....

    Nu ook dus 1 keer..maar ik zit nog in de wacht....ben bang dat ik geen eisprong heb gehad voel me alsof ik ongi moet worden en heb pas 1 ronde met deze meds gehad dus ben daar vanuit gegaan......en daar ben ik al 2 dagen overheen. We zullen het zien, maar dan zou het dus weer met 1 keer raak zijn...

    Dus je ziet er hoeft maar 1 keer geschoten te worden en het kan raak zijn, zolang het maar ergens in de vruchtbare periode is.

    begrijp je frustratie wel hoor!! heel erg goed....

    Groetjes,
    MIranda
     
  5. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Antares; ben je al eens in het 'wat draagt jouw kleuter vandaag?' topic tegengekomen met je schattige meissie denk ik. :) Met een beetje rode haartjes, kan dat?
    In elk geval, ja ons Alyna is er ook van 1x in een paar weken gekomen. Was na een avondje drank.:)
    Ja mijn man raakt ook wel opgewonden, maar het komt er gewoon niet van. Allebei moe idd, wel herkenbaar!

    Wel een spannende periode voor je nu!
     
  6. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jaah dat heb ik tijdje gedaan...maar na paar dagen waren de kleren op hahaha, en combi's van wat ze al aan had is niet zo leuk he..... ;)

    Ach...vakantie tijd maken ze het wel goed, en weet je wat het is...wij zijn echte ochtendsexers...en dat gaat nu echt niet meer vooral in het weekend niet want dochterlief is altijd vroeg wakker!! (of wij nemen het ervan en slapen zelf ook nog totdat ze wakker word hahaha)

    Dus van sex komt gewoon niet veel, we moeten het plannen en dat werkt niet...ja maandag...nee dinsdag oh nee dan moet ik werken...euhm ben om hlaf 9 thuis..kind op bed leggen douchen...om half 10 kan je dan? hahahaha.... meestal knal ik op bed en lig tv te kijken...en manlief speelt op de spelcomputer ofzo....

    Ach....die ene keer is dan wel heel fijn ;)

    EN spannend..jah..nouw ik voel gewoon dat ik ongi word...echt met heel mijn buik krampen en rugpijn en sjaggie enz.. zit onder de puisten...dus denk ik echt dat ik ongi word....:D
     
  7. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij :) maar deze baby is van 1x sex, hihi
    4 dagen voor ei, man moest daarna geopereerd worden...
     
  8. Dreamer08

    Dreamer08 Fanatiek lid

    24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Valt idd lastig te plannen, als er gepland moet worden is het gelijk al minder leuk. Tja waarom gebeurt het nou nooit eens een keer spontaan rond mn ei... dan is het echt zo moeten
     
  9. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier ook hoor..

    Omdat wij allebei onregelmatige diensten werken leven we soms weken lang compleet langs elkaar heen..
    Daarbij komt dat mijn vriend heel veel moe is en daardoor (denk ik) een laag libido heeft dus dat werkt ook niet echt mee.

    Ik vraag me soms ook weleens af of ik nou echt iets mankeer (m'n vriend heeft al 2 zaadtesten gehad en die waren goed dus aan hem ligt het niet) of dat ik gewoon nog niet zwanger ben omdat we te weinig "klussen". ;)
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Erg herkenbaar. Zeker nu we met behandeling bezig zijn doen we het soms weken niet.
    Wat wij wel hebben gedaan en dat klinkt misschien heel stom is zelfinseminatie. Dit omdat sex op een gegeven moment te veel een 'moeten' werd. Als ik een positieve ovu-test had stuurde ik manlief naar het toilet met een potje en bracht het kwakkie met een spuit in. Mijn man is geen fan van lozen in een potje, maar meestal is dat wel sneller gedaan dan het romantisch maken terwijl je eigenlijk moe bent. Ons grote pluspunt is ook dat we nu alleen sex hebben omdat het leuk is, niet omdat toevallig mn test positief is.
    Het presteren op commando ging ons echt tegenstaan.
     
  11. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Wij zijn als lesbisch stel afhankelijk van een donor. Dat betekend dat wij ook maar één keer in de maand insemineren. Als je dit op het juiste moment doet maakt dat voor de kans op zwangerschap niet uit.

    En als je man echt graag ook een tweede wil, dan is het toch niet heel veel gevraagd één keer in de maand? Nou heb ik niet zo veel verstand van mannen haha, maar je hoeft toch geen wilde energie vretende seks te hebben? Als het er maar in komt zeg maar....
     
  12. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Eén keer in de maand is misschien ook niet te veel gevraagd.(een paar keer waarschijnlijk ook niet;))Maar dan moet het natuurlijk wel nét het goede moment zijn...
    En ik gebruik wel ovutesten, maar dan moet je op dat moment ook de kans hebben.;)
    Wat spannend voor jullie.:)

    Toch fijn dat er voor sommigen ietwat herkenning is.:)

    @Antares; ik duim voor je hoor!
    @Zonnebeertje; dat is ook geluk hebben, net voor je man geopereerd moest worden.:) Gefeliciteerd!:D
    @Dreamer; dat is idd ook een probleem ja. Zowel bij hem als bij mij gaat het veel soepeler als het ver voor of na m'n ei gebeurd zeg maar.:)
    @Pluis; ja dat vraag ik me nu ook af. We hebben al een kindje natuurlijk(m'n vriend 2 in totaal), en de laatste keer duurde het ook 2 jaar maar toen deden we het ook vrij weinig.:)
    @Merah; goh, over die optie had ik eigenlijk nooit nagedacht. Ik weet niet of het iets voor m'n vriend is eerlijk gezegd. Zal er eens heel nonchalant naar informeren.:p
     
  13. Hanna Mom

    Hanna Mom Fanatiek lid

    28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Weet je wat ik ook denk? Soms is het verstandiger de uitslag van de ovu-testen niet aan de man te laten weten. Zodra jij weet dat je groen licht hebt (en je bent samen thuis natuurlijk), ga eens proberen hem gewoon te verleiden. Doe wat kaarsje aan en romantische muziek, misschien wat verleidelijke kleren (of geen onder een badjas hihi).
    Hij zal verrast zijn en vaak spontaan opgewonden raken ;). Niks geen moeten, zijn vrouw is gewoon te verleidelijk :D.
     
  14. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Hoi Lucia,
    Bij ons is het dan niet zo dat we er geen tijd voor hebben maar mijn man is niet zo van het seksen. Ja....dat is nogal wat als je zwanger wilt worden dus toen hij aangaf graag kindjes te willen heb ik wel tegen hem gezegd dat ik niet zwanger wordt van 1x per maand seksen. De eerste 4 maanden hadden we, zoals jij ook schrijft, gewoon te weinig en op de verkeerde momenten seks. Daarna ben ik zo boos geworden door de teleurstelling en doordat hij het onzin vond om vaker te seksen dat ik heb gezegd dat ik dan beter mijn pil weer kan gaan slikken.
    Toen viel het kwartje pas bij hem en de afgelopen 1,5maand gaat het heel goed.
    Nu hopen dat het snel raak is!

    Heeft het bij jou geen nut om het er met hem over te hebben? Of dat als je ovulatietesten gebruikt dat jullie dan afspreken om het die dag inderdaad 's middags te doen na de boodschappen ofzo?
    Veel succes en hopelijk komt jullie 2e kindje er snel!
     
  15. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Wij hoeven geen sex te hebben want wij proberen via ICSI zwanger te worden. Maar toen we nog dachten dat we gewoon via de normale manier zwanger konden worden maakten we toch altijd zin en tijd. Het hoeft ook geen uren te duren. In 10 minuten konden we het ook klaarspelen. Mijn man wilde nooit een kans voorbij laten gaan.
    Ik realiseer me dat dit niet voor iedereen een optie is. Als je het in 10 minuten moet doen dan is de druk misschien te groot en lukt het juist niet. Heel lastig lijkt me dat.
     
  16. Within

    Within Niet meer actief

    Herkenbaar! Maar geen tijdslopende banen hier.. gewoon een laag libido..
     
  17. Dreamer08

    Dreamer08 Fanatiek lid

    24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    In tien minuten, wauw!! Dan is het nog wel te doen...
     
  18. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Hannah mom; dat is wel iets om te onthouden, voor als het moment daar is. Thanx! :)
    @xxPetra; het is niet dat hij echt niet meer wil, maar meer door het moe zijn, en de angst dat het dan 'mislukt'.(wat ooit wel eens door moeheid is gebeurd)
    @Alexandra; wel knap dat jullie het dan 'onder druk' konden doen, ook als was het maar 10 minuten! Dat is idd heel lastig vind ik...onder druk presteren zeg maar.
    Heel veel succes met jullie ICSI pogingen!
    @Within; dat is erg lastig. :( Hopelijk mag het toch snel voor jullie lukken!

    Fijn dat jullie zo eerlijk zijn en ons wat willen 'meehelpen'. :)
     
  19. Marilou

    Marilou Actief lid

    16 apr 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, wij gaan maandag naar de gyn en moeten daarvoor een vragenlijst invullen. Hoevaak per week hebben jullie gemeenschap en hoevaak rond de eisprong? Heb het dus net allemaal even nagekeken (ben zo'n controlfreak die alles bij heeft gehouden, met fertility friend wel heel gemakkelijk ;))

    Maar wij hebben dus gemiddeld 5-6 keer seks per maand soms maar 4 keer en 3 maanden gemiddeld 10 keer. Varieert dus heel erg, naargelang (vooral!) mijn libido, de vermoeidheid, mijn werk, zijn stress, verkoudheden en ziektes etc. Maar we doen het juist altijd wel op de goede momenten over het algemeen. Rond de eisprong heb ik ook meer zin haha! Dus dat houdt ook in dat van de 5-6 keer gemiddeld per maand 2-3 rond de eisprong zit.. Na de eisprong gebeurt er hier niet veel meer zeg maar!

    Wij hebben trouwens geen probleem met 'op commando' seks hebben, dus als de ovutest positief is, maar in 10 min?! Dat krijgen wij dus echt nooit voor elkaar. Het duurt bij mij meestal wel een tijdje voor ik klaar ben voor het echte werk zeg maar.. Wat een openbaringen hier!

    Bij ons is de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap waarschijnlijk het zaad van m'n vriend, maar daar horen we dus maandag meer over.
     
  20. Sasha1

    Sasha1 Lid

    9 jan 2011
    42
    0
    0
    Docent
    niet in Nederland
    Hallo dames,

    zat rond te kijken en kwam dit onderwerp tegen.
    Bij mij is het zo dat mijn vriend met van alles bezig is. Soms komt hij pas na 24.00 thuis en dan is hij moe. Ik wil savonds en hij liever sochtends want savonds is hij te moe. Maar sochtends vind ik saai.
    Maar goed al bij al hebben we wel regelmatig sex, maar soms missen we een paar dagen omdat hij savonds moe is en ik sochtends geen zin heb, niet expres maar dan slaap ik liever! haha... Erg he?, of omdat we beiden gw geen initiatief nemen.

    Wat ik wou zeggen: het hoeft niet alleen savonds of sochtends te zijn, kan everytime. Ander dagdeel is ook leuk! En gw iets leuks van maken en dan wordt het niet moeten nu. En ook als je moe bent, als je eenmaal begonnen bent met een beetje voorspel (moet af en toe ook he) dan vergeet je wel dat je moe bent hoor.
    Kaarsjes, romantisch muziek, lekker sfeer help allemaal. Geef een massage aan je man als hij moe is, laat hem ontspannen en daarna ... Laat niet alles aan je man over. Soms willen mannen geen sex omdat ze vinden dat ze al het werk alleen moeten doen, of het is voor ze niet leuk/ opwindend genoeg. Mss vinden ze dat we niet lief genoeg zijn tegen hun of zo. Dus dames (begrijp me niet verkeerd hoor) laten we ook eens gezellig en (sorry) een beetje geil wezen, dit help echt het sexleven te verbeteren. Vrouwen en mannen moeten geprikkeld worden ze moeten zich goed voelen.

    Ik heb ook al een zoontje van 2 en we willen een 2de sinds nov/dec. In mei per ongeluk zwanger, maar kreeg een msk met 8 wk. Wie weet is deze maand de maand, want deze maand ben niet saai en lui geweest en dat vond mijn vrien geweldig... jullie snappen me wel he?!!

    Dus dames zet hem op! letterlijk en figuurlijk
     

Deel Deze Pagina