Ik ben zo onzeker of alles wel goed gaat. Heb in november via een de echo gezien dat ik een missed abortion had. Nu dus weer zwanger en begin vorige week goed misselijk geweest maar nu al een paar dagen minder. Nu ben ik zo bang dat het weer niet goed is. Ik heb pas over 2 weken een echo en volgens mijn vriend moet ik me niet zo'n zorgen maken en gewoon wachten tot over 2 weken. Aan de ene kant denk ik ook wel dat het beter is om te wachten maar aan de andere kant wil ik zo graag weten of het goed is. Is de kans op een missed abortion groter als de misselijkheid afneemt of zit dat gevoel tussen mijn oren. groetjes Joyce
Nog even een extra vraagje, bij hoeveel weken kan je op de echo het hartje zien kloppen? Ze hebben tegen mij gezegd met 8 weken maar is dat ook zo? groetjes joyce
Hoi joyce, Je vriend heeft gelijk, wacht het af. Het afnemen van de misselijkheid of andere klachten zegt niets over of de zwangerschap goed zal gaan of niet. Hier moet je geen waarde aan hechten. een Hartje kan je met de uitwendige echo zien kloppen vanaf 6 weken en 4 dagen. Het is echter nog wel moeilijk en met 8weken kan het duidelijk zijn kloppen. Met een inwendige echo kan je het hartje al zien vanaf 5 weken en 3 dagen. Maar ook dan is hetmoeilijk want het vruchtje is nog zo klein. Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet! Imke