ik heb me dinsdag in laten schrijven bij de woning vereniging.. die vrouw waarmee ik een afspraak had kon me niet beloven dat het zou gaan lukken voor de bevalling.. .. wel zou ze haar best doen een huisje te vinden die voldoet aan mijn wensen,, De badkamer beneden, een tuin met lekker veel zon en in de wijk waar ik graag wil wonen(heb ook mijn favo straten genoemd) ik ben er wel positief over dat het gaat lukken ik hoop wel tot hooguit een maand of 2 voor de bevalling dat ik alles mooi rustig op orde kan maken,, maar als dat niet lukt en het moet nadat ik bevallen ben, dan komt het ook wel goed ik ben echt super blij ermee,..
hier ook wel 2 jaar?! woon je in een klein dorp? Ik vroeg me trouwens af of je urgentie krijgt als je zwanger bent en in een 1 slaapkamer appartement woont? Ik dacht zelf van niet?
wij wouden ook groter gaan wonen,omdat we een kamertje te kort komen nu,maar geen urgentie en 2-3jaar wachtlijst
ik heb hier toen ik zwanger was van mijn zoontje wel urgentie gehad woonde bij me schoonvader en toen we wisten dat ik zwanger was zijn we naar de woningbouw gegaan en binnen 3 weken hadden we een huis en hoefde nog amper te bewijzen dat ik zwanger was en mijn nicht heeft het ook zo gedaan alleen die was niet zwanger maar toch een huis maar ja nou ondertussen wel een kleine
Bij ons heeft het ook maar zo'n 3 maanden geduurd voor we een groot huis aangeboden kregen! Dus wie weet! Ik had het niet meer verwacht, ik ben wel heel vaak langsgeweest bij de woningstichting en moest zelf via internet op huizen reageren en reageerde dan ook op alles wat er een beetje op leek Maarrrr uiteindelijk zitten we nu in een ideale eengezinswoning met 3 ruime slaapkamers, voor- en achtertuin en een 'enorme' (voor ons enorme haha) woonkamer Ik ben nog elke dag blij om hier wakker te worden in plaats van ons kleine bovenwoninkje met 1 heeeel klein slaapkamertje... Wij hadden toen TOTAAL zo'n 40m2, nu is onze woonkamer al zo'n 35m2 Wat een ruimte. Ik hoop echt dat jij ook snel wat krijgt, niet te vaak aan denken, dan komt het vanzelf, ik duim mee!
O ja, zonder urgentie trouwens en met heel weinig punten. Echt een kwestie van geluk hebben.. EN de baby telde al wel mee als persoon en voor grotere woningen gaat hier de voorkeur uit naar 3 personen of meer, dus daar hadden we het ook aan te danken.
Hier precies hetzelfde! In Den Bosch/Vught waar ik vandaan kom is het al rond de 6/7 jaar. @ts; ik hoop dat je heel snel een mooi huisje krijgt die aan al je wensen voldoet!
ja normaal zou het ook niet zo snel gaan, ik denk dat als ik niet zwanger was geweest dat ik ook wel zo'n 2 jaar op een huisje had moeten wachten.. en echt een klein dorp is het ook niet waar ik wil gaan wonen, het heeft ong zo'n 30.000 inwoners (ik weet veel weiniger dan een grote stad) maar hier in zuid limburg waar ik woon is dat best een aantal
Wow zou willen dat het bij ons ook zo ging...Hier kan je pas urgentie krijgen ná je bevalling. Wachttijd is bij ons ook 2-3 jaar.. Wij wonen in een 2 kamer maar willen liever 3 of 4 kamers en dan het liefst eensgezinswoning. Maarja zal nog wel even duren voordat we een ander huisje hebben.
Wij wonen nog gewoon in een starterswoning.. Zijn ook al druk aan het reageren op een gezinwoning..Maar het schiet maar niet op.. En urgentie? Nee hoor hier kom je niet in aanmerking voor urgentie als je zwanger bent.. en ze gaan ook niet sneller een huisje voor je vinden..Dus daar baal ik wel van.. Maar ja hopen dat we zo snel mogelijk een huisje krijgen..
Nee hier maakt het ook niet uit hoor dat je zwanger bent..Ze zeiden toen we dit huisje kregen ja dan wordt je een doorstromer en heb je sneller een ander huis..Nou niet dus het maakt totaal niet uit.
Toen ik hoogzwanger was van Quinton, en dus nog een maandje moest, heb ik de woningbouw gebeld om te vragen in hoeverre we al mochten reageren op een woning voor 3 personen, dus hogere prijsklasse, (omdat ik onder 23 was, mocht dat niet zonder kind) De dame aan de telefoon zei me doodleuk nee mag niet, want het kan altijd nog fout gaan. Straks heb jij een groter huis voor met kind en is je kindje dood...:S:S:S:S:S Toen hij eenmaal geboren was ook geen snellere woning hoor, terwijl we met 3en op 2 slaapkamertjes woonden!
FairyLaughs ok hier wil ik wel eventjes op reageren ik was vorig jaar zwanger we hebben ons suf gereageerd op alle woningen die maar met 3 slaapkamers waren wij wonen op dit moment NOGSTEEDS op een portiekwoning met 2 slaapkamers en is echt niet te doen met de kinderwagen naar bovenen naar beneden wij zitten op de 3e verdieping verder is hier schimmel onder de ramen in de slaapkamers hangt er vocht in huis en enkel beglazing en sorry hoor maar ik ben zwaar pissig ik ben hoogzwanger vorig jaar een paar keer lang gegaan met foto's van ons huis en echt gehuilt als een gek dat ik een ander huis MOEST hebben omdat het niet te doen was met mijn bekkeninstabiliteit en nu krijg ik hier te zien dat je met 12 weken een huis krijgt aangeboden ? Ik zou wel eens willen weten wat je allemaal heb moeten doen dan .
er is hier trouwens geen lift. ik ben niet boos op jou maar wil wel graag weten hoe je dat gedaan heb en welke woningbouw dat wel niet geweest is. Wij willen zoiezo een tweede dus als je zwanger moet zijn omd an een huis te krijgen kunnen we net zogoed nu beginnen met een tweede.
sorry maar ik ben pis link op die woningbouw hier omdat we al 4 jaar ingeschreven staan en al ruim 1,5 jaar bezig zijn voor een ander huis en we ons echt helemaal gek reageren op ieder huis wat er verschijnt .
@ denicepino, Toen wij nog thuis woonden hebben wij met urgentie een eengezinswoning gekregen. Normale wachttijd is minimaal 3 jaar en wij hadden in 1,5 jaar een huis. Gewoon door zeuren tot ze je zat zijn. Psychies is het zo ook niet goed voor jou, zoals ik het lees. En dus ook niet goed voor je kindje en je relatie, maak dat de woningbouw duidelijk en zeg ze dat je er aan kapot gaat. Ja soms moet je ook overdrijven wanneer ze je niet serieus nemen.
Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen...dat zeuren.... Wij wonen op de 2e verdieping.... ook zonder lift....er past niet eens een bedje in ons appartement... we hebben maar 1 slaapkamer waar net een 2persoonsbed in past en dan heb je het gehad... er zit een inbouw kleding kast in.... Wij hebben geen ruimte voor een kinderwagen...een wieg... een kledingkastje....een badje.... of wat dan ook kan hier nergens kwijt! (ben 17 weken zwanger) Ik wil een huisje met tenminste 2 slaapkamers!