Advies gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Margi, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margi

Margi Lid

31 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn inmiddels ruim 2 jaar bezig met het proberen een kindje te krijgen. Nu zijn we niet zo heel actief geweest qua testen, extra actief zijn op de dagen etc.

Omdat het na 2 jaar toch nog niet vanzelf is gebeurd hebben we een ziekenhuis ingeschakeld om te kijken waar het aan ligt.
    Kort samengevat, er is niks gevonden. We vallen onder de categorie onverklaarbaar. Volgens de arts is de enige optie inseminatie mbv een hormoon om 2 eisprongen op te roepen.

We hebben besloten om nog een half jaar zelf te proberen. Nu heb ik ovulatietesten gehaald (de digitale want ik ben gewoon niet thuis met dat streepjes gebeuren, ik vind het nogal onduidelijk). ik weet dat mijn eisprong perfect volgens het boekje is maar hiermee wil ik dat nog even bevestigen.

Hebben jullie nog tips oid waar we ons nog mee bezig kunnen houden? (hoe moet ik dit nou omschrijven haha). Of zeggen jullie van je moet een second opinion vragen bij een ander ziekenhuis?
    even wat feiten, we zouden 24% kans hebben om de komende 6 maanden natuurlijk zwanger te worden.

HEt liefst willen we het zonder de inseminatie ronde gaan redden omdat ik zo verschrikkelijk veel last had van de eendebek.
    Dus alle adviezen zijn meer dan welkom!

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Niet elke dag sex hebben maar om de dag sex is beter. En je hebt van clearblue ook de paarse die geeft een langere periode aan waarin je het moet doen.

Wat eendebek betreft vraag om de kleinste. Bij mij is het ook een ramp, maar met de kleinste gaat het redelijk, beetje afhankelijk welke vpk ik heb en of mijn baarmoedermond verstoppertje speelt ;)

En anders eens kijken naar voeding en iets van acupunctuur, geldend voor beiden.

3. Margi

Margi Lid

31 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ervan uit dat hij de kleinste heeft gebruikt aangezien ik met een aardig dossier kwam van bekkenbodemfysio, gynaecologie en operatie. Voeding? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Ik heb nav een maagverkleining 4 jaar terug wel dagelijks multivitamine, calcium, ijzer en vitamine c. 1x pmd vitamine d

Ik heb volgens mij de paarse gekocht dus dat zou mooi zijn.
    Het is zo lastig dat er geen reden aan gegeven kan worden want nu blijft alles gissen helaas

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Als je aan geeft niet zo actief ( of niet extra actief ) te zijn op en rond de vruchtbare dagen, misschien wat actiever worden?
    En verder wellicht idd je ovulatie opsporen d.m.v. ovulatietesten.
    Ik had ook altijd het idee dat ik goed zat qua eisprong o.b.v. de signalen die mijn lichaam gaf, maar toen we eenmaal in het traject van vruchtbaarheidsbehandelingen zaten bleek via de echo dat de ovulatie later werd ingezet dan dat mijn lichaam de 'vruchtbare signalen' gaf.

Succes, hopelijk raak je snel zwanger!

5. Margi

Margi Lid

31 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn wel extra actief rond die dagen maar hebben er niet een paar dagen festijn van gemaakt 😉Heb de data zeker wel in de gaten gehouden.

Tijdens een echo kwam naar voren dat ik de volgende dag een eisprong zou hebben en dat klopte perfect met mijn berekeningen. Maar ga het idd actiever bijhouden en nog wat actiever rond die dagen zijn.

De fertiliteitsarts (de stagiair, geen idee hoe ze zo iemand noemen) zei dat de periode 4 dagen is (heb me niet echt ingelezen omdat er zoveel info is dat ik niet wist waar te beginnen)

Adviseren jullie 4 dagen achter elkaar?

6. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom vraag je geen hulp aan een homeopaat of osteopaat? Kunnen soms via een ander spoor je helpen. Ik heb er baad bij gehad

7. Margi

Margi Lid

31 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga gelijk googlen om te kijken hier in de omgeving. Wist niet dat zij zich ook met dergelijke dingen bezig hielden.

Heb trouwens net een HSG gehad dus hopelijk gaat dat ook nog wat doen. Al moet ik zeggen dat het deze maand niet zo gaat zijn, te voelen aan mijn borsten (erg pijnlijk altijd voor ik ongesteld moet worden)

Eigenlijk best logisch dat de alternatieve geneeswijze zich hiermee bezig houden. Nooit bij stil gestaan

8. Margi

Margi Lid

31 jul 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    a.s. woensdag de afspraak gemaakt bij de osteopaat. Helaas wordt ik zoals het er nu uitziet daarna ongesteld maar goed, wie weet de maand erop een positieve uitslag ;)

Deel Deze Pagina