vliezen gebroken? Twijfel...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Romy1979, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hi meiden,

Vanochtend toen ik in bed lag had ik een soort gevoel, waarbij het leek alsof er iets knapte van onderen. Niet een heel groot knapgevoel, maar meer klein.
    Ik heb niet het idee dat ik vruchtwater verloren ben, maar heel erg veel vruchtwater had ik ook niet meer volgens de laatste controle bij de gyn (eergisteren). Het was nog wel voldoende.

De baby is al helemaal ingedaald en ligt vast met zn hoofd. Kan het zijn dat er misschien toch een scheurtje in de vliezen is ontstaan, maar dat de baby als een soort van stop het vruchtwater wat er nog is tegenhoudt?

Toevallig heb ik sinds vanochtend wel krampen die komen en gaan en meer harde buiken. Die heb ik de hele zwangerschap nog niet zo veel gehad als vandaag. Het zullen wel een soort van oefenweeen/voorweeen zijn. Heel erg pijnlijk zijn ze nl niet en er zit nog geen regelmaat in. Heb dus niet het idee dat de bevalling begonnen is.
    Vroeg me alleen dus af of je baby het vruchtwater kan tegenhouden?

Mocht het zo door blijven gaan, dan zal ik morgenochtend wel even het zkh bellen voor de zekerheid. Maar ben even benieuwd naar reacties.

Thnks!
    Gr
    Romy

2. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik heb wel eens gehoord dat de baby dat idd kan tegenhouden, maar als jij denkt dat je vliezen zijn gebroken zou ik vandaag nog bellen. Want je moet binnen 24 uur na het breken daarvan beginnen met bevallen. Dus ik zou het vandaag nog laten nakijken want morgenvroeg is die 24 uur dus voorbij.

3. Alita

Alita Niet meer actief

mmm ik voelde bij mijn dochter ook zo`n knap en toen verloor ik gelijk vruchtwater. Geen idee of je baby het kan tegehouden? In principe laten ze je met gebroken vliezen nog 72 uur lopen dus eigenlijk kunnen ze zolang je bevalling niet is begonnen niet veel doen nu.

Ik zou eens op je vuist blazen en dan kijken of je iets verliest van onder want zo kun je ook controleren of je vruchtwater verliest.
    Ik denk wel dat er mischien iets begonnen is ik bedoel je voelt van alles en je bent overtijd!
    Moet zeggen dat eigenlijk bij iedere vrouw op het laatst de baby is ingedaald en gewoon het vruchtwater eruit komt dus je zou zeggen als jij nu je vliezen gebroken zou hebben je gewoon vruchtwater moet verliezen.

Heb je geen slijmprop verloren of dat je opeens ontlasting had...dat je darmen zich leegmaken..zijn allemaal voortekens van een bevalling...

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zou wel kunnen volgens mij dat de baby het helemaal afsluit.
    Maar zolang er niets uitloopt kunnen ze ook niet controleren of het vruchtwater is lijkt me. Toch gewoon even bellen als je wilt overleggen!

Ik heb trouwens regelmatig dat ik knakjes voel in mijn buik...maar dat is meer als de baby heel druk is.

Spannend he! Het kan nu elk moment gebeuren!

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    idd ff naar vk bellen hoor! Die kan t dan ff checken.. vinden ze helemaal geen probleem, ook al zou t nog niet zo zijn :) ..

Voor de rest kan ik je geen advies geven, mn kleine was nog niet echt goed ingedaald (extreem korte navelstreng) dus toen mn vliezen braken kwam er echt wel wat uit :D . Had t gevoel dat ik opeens heel nodig moest plassen maar toen ik klaar was met 'plassen' stond ik op en kwam er nog meer uit, ik een bakje eronder en ja hoor, wittig :) ! Dus bij mij was er geen twijfel over mogelijk of mn vliezen gebroken waren.

Misschien proberen druk te geven en kijken of er nog wat vocht uit komt, dat in een bakje opvangen en kijken hoe t eruit ziet?

6. Romy1979

Ik heb al een paar keer op mn vuist geblazen vandaag en er komt niks uit. Vandaar dat ik ook de twijfel had. En als ik naar de wc ga om te plassen hou ik wel eens mn plas op om te kijken of er toch iets doorloopt, maar ophouden gaat nog prima, dus dat is dan toch urine.

Ik hoef het ziekenhuis pas te bellen als er binnen 24 uur na het breken van de vliezen geen aktie is. Dus morgenochtend zal ik zeker even bellen om het na te vragen. Maar nu is dat nog niet echt nodig lijkt me. Ik voel de baby ook nog goed bewegen.

Overigens heb ik geen slijmprop verloren. En ook geen andere tekenen van een naderende bevalling. De enige zekerheid die ik heb is dat als er niks spontaans gebeurd ik eind volgende week wordt opgenomen in het zkh.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Let maar goed op jezelf en hoop voor je dat de bevalling spontaan begint meid....maar er is toch wel wat aan de gang .....succes!!

8. Romy1979

#8 Romy1979, 19 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2010
    Net naar de wc geweest en had toch wel redelijk wat helder slijmverlies bij het afvegen...zou het dan toch?

Ik heb me al helemaal ingesteld op een ingeleide bevalling, zodat het alleen nog maar mee kan vallen naar mijn idee. Nou, hoop maar dat het goed door gaat zetten dit weekend, want ingeleid worden zie ik wel tegen op.

Heb nu ongeveer om het half uur een pijnlijke harde buik...

ff afwachten dus.

Bibi, jij ook succes hoor. Ik zie dat je ook al over tijd bent. Dus vor jou is het nu ook spannend.

En Cindy en Thriska: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

9. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Spannend meid, ik hoop t voor je, kan me voorstellen dat t nu wel van je mag beginnen ;) ...

Neem lekker zoveel mogelijk je rust en als je nou morgen ochtend geen zekerheid hebt, gewoon ff bellen joh.

Ga voor je duimen meid :) ..

10. Romy1979

Thnks Thrishka,
    Ik had trouwens in mn bovenstaande berichtje een typefoutje gemaakt. Bedoelde jou met mn felicitatie voor de zwangerschap. Had een ander naam getypt.
    Sorry hoor, heb t gewijzigd...

11. Romy1979

Nou, ik weet nu zeker dat het begonnen is. Ongeveer 10 minuten na mn vorige berichtje weer een duidelijk knap gevoel. Voelde toen ook gelijk vocht stromen. Kon het niet meer opvangen, dus op het toilet even op mn vuist geblazen en toen kwam er weer vocht vrij, maar ook urine. Maar het zat in ieder geval vol met witte vlokken. Direct daarna heftige krampen en die zijn nu wel overgegaan in weeen.

Ik ga offline en laat het weten als ons spruitje geboren is!!

12. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Spannend! Succes!

Groetjes Ylona

13. Alita

Alita Niet meer actief

jeeh!!!