Ik zal even mijn post van een topic bijvoegen en ik zou graag willen weten wat het geen op de foto is. En of het dat is wat ik denk dat het is. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/462789-zwangerschap-over-hoofd-gezien-icsi.html Wie kan mij antwoord geven? Ik las dat er een VK op het forum is.
Poeh hey, heavy fotootje Ik probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken maar werd in de eerste instantie een beetje onpasselijk. "Het" lijkt wel een staartje te hebben. Ik zou niet zo 1,2,3 kunnen zeggen of dit een miskraam zou zijn of een stukje weefsel
Ik zou zeggen dat dit wel kan ja, dat het een vruchtje is. Beter zet je deze vraag in het verloskundige gedeelte lijkt me... Zo'n vruchtje is zo klein dat daar een geleerd oog naar moet kijken. Zou het wel erg lullig vinden als een zwangerschap over het hoofd gezien is en door de behandeling afgebroken is... eigenlijk moeten ze toch standaard daar naar kijken? Spontaan is altijd mogelijk, genoeg mensen die dat gehad hebben.
Vind er niets heavy's aan Dit is geen normaal stolsel dus zou best iets van een miskraam kunnen zijn alleen dat is wel een soort van gok want heb totaal geen ervaringen met miskramen en hoe dat eruit ziet...
Hoe groot is het?? Het lijkt op het taaie weefsel (oranje roze gekleurd met bloedslierten er omheen) wat ik altijd in mijn stopweek had. Ik verloor dan iets als op je foto en daarna kwam een dagje lichtroze en daarna bruin verlies.
@Mama-in-love normaal kan ik hier vrij goed tegen, stond er zelf versteld van dat ik er in de eerste instantie van schrok, zal wel komen door de zwangerschap, ik was al misselijk
Ik heb ook bij m'n eerste miskraam zoiets verloren, wel wat groter en bloederiger.. Dat was met 8 weken! Is het taai? Bij mij heeft de vk ernaar gekeken en was het wel wat zacht etc.. Het kan idd ook een stukje weefsel zijn.. Je kunt beter iemand informeren die er echt verstand van heeft!
Ziet er precies uit als het vruchtje wat ik bij 5.4 ben verloren. Ik heb trouwens nog 4 weken na miskraam positief getest. Maar idd wat gek dat de gyn zegt mooi dik slijm dus we kunnen beginnen. Het hoort bij begin juist mooi dun te zijn en dan mee groeien met de groei van de eitjes. Jeetje wat een fout ja.
Dankjewel voor jullie reacties. Het is stug weefsel. Geen bloedprop. Want die kan je uiteen drukken, om het maar smerig te verwoorden. De grote is rond de 1,5 cm.
Ik heb helaas wel veel verstand van mk's maar kan aan de hand van deze foto niet vaststellen wat het is. Ik heb mk's gehad die er zo uitzagen maar ook wel eens weefsel zomaar verloren dat hierop leek. Omdat je 'het' niet meer hebt, moeten hcg en echo uitsluitsel bieden. (Normaal kan een patholoog vaststellen of het miskraamweefsel was.) Als op echo je bm leeg is en blijft en je hcg gaat afnemen dan was dit een miskraam. Je zou het haast denken, moet ik eerlijk bekennen. Maar het moet dus verder onderzocht worden. Edit: het is wel apart dat er twee eicellen geoogst en bevrucht worden als je al zwanger was. In dat geval kan dit restweefsel van een eerdere zwangerschap zijn en is een goede zwangerschap nog steeds mogelijk.
Als het van een miskraam is dan zou je toch rond de 6 weken zijn geweest?? Ik lees overal dat het vruchtje met 6 weken ong. 5 mm groot is. Dan kan dit dus volgens mij geen vruchtje zijn. Daar is het dan te groot voor. Het weefsel wat ik wel eens verloor was ook heel stug en kon ook niet uiteen gedrukt worden... Ik denk niet dat dit een vruchtje is.
Zo zag mijn MA er ook uit 2 maanden geleden..stug weefsel met bloedslierten erom heen..kon het niet uit elkaar trekken en het ZH bevestigde het..denk dat je je VK even moet bellen..die kan het je zeker vertellen..
Met 7 weken is het 1,5 cm. Ik schatte het dan ook tussen 6/7 weken. Ik heb zoiets nog nooit verloren als weefsel/stolsel. Ik heb altijd heftige menstruatie, met bizar grote stolsels, maar dit ging mijn verbeelding te boven om nog als stolsel door te gaan. Het was mij te ver ontwikkeld namelijk.
Klopt, zeker apart. Zoiets heet trouwens Superfetation. Komt vaker voor. Alleen Engelse medische documentatie over te vinden. Maar komt neer op een zwangerschap binnen een zwangerschap. Ik heb ook met verbazing zitten lezen. Het vreemde vind ik dat mijn HCG naar mijn gevoel helemaal niet afneemt en zelfs toeneemt. Ik begon op 28-8 tot 30-8 met de kv testen en die waren licht positief. Toen een CB normale, dik positief, en vandaag op 1 cb digitale: zwanger 1-2 weken (dus 3-4). Ik heb nog steeds ochtendmisselijkheid en enorme vermoeidheid. Ik kan niet tegen de geur van koffie of zoete troep. Ik begon afgelopen vrijdag met enorm heftig bloedverlies. De dokter kwam zelfs. En nu, 2 dgn later; is het bijna weg. Ik ben echt volledig in de war.
Ik moet wel zeggen; Als ik inzoom op mijn foto, zie ik duidelijk iets dat op een armpje met handje lijkt en twee verbonden beentjes met voetjes. Ik moet het ff loslaten denk ik... Ik maak mezelf helemaal gek zo.
Hoe ben je er zo zeker van dat je zwanger was voor de tp?? Ik lees overigens overal dat een vruchtje met 6 weken ong. 5-6 mm is van hoofd tot "voeten" Je zegt dat je al zoveel sljmvlies aan het begin van de poging had. Stel nu.... dat slijm is heel erg overgestimuleerd door de hormonen en dus heel taai geworden. Tijdens de tp heeft de eendebek een adertje van binnen geraakt. Hierdoor ben je gaan bloeden en is het taaie weefsel (dus geen stolsel) meegekomen. Ondertussen is je eitje wel ingenesteld en dus heb je nu testen die oplopen. En dus ben je nu zwanger. Is dit een rare theorie?
Ik heb ooit iets soortgelijks verloren, en ben er mee naar de huisarts gegaan. Deze zei overduidelijk miskraam...
Armpjes/handjes en beentjes/voetjes? Naar mijn weten begint dat zich pas na 8-9 weken te ontwikkelen.
Armpjes en beentjes kan inderdaad nog niet bij die termijn. Die beginnen zich pas te ontwikkelen als je 8-9 weken zwanger bent. Handjes en voetjes zul je helemaal nog niet kunnen onderscheiden, die zijn er simpelweg nog niet. Een vruchtje van 1,5 cm hoort bij een termijn van rond de 8 weken. Ik weet niet of het een vruchtje is. Het kan ook simpelweg een groot stolsel zijn. Hier ook wel grote stolsels verloren. Zeker na hormoongebruik kon je flinke stukken verliezen. Soms kon het inderdaad iets anders lijken. Maar het was gewoon baarmoederslijmvlies.