Advies consultatiebureau??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lelie12, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames
    Nu lees ik hier net op het forum in een bericht van iemand dat als je bv een fles maakt van 120ml +4, je uitkomt op ongeveer 130/135ml.
    Het consultatiebureau had mij uitgelegd dat je dan die 10 of 15ml moet weg gooien omdat anders de verhouding niet klopt. Hoe doen jullie dit dan? Ook op die manier of geven jullie gewoon extra water zeg maar?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom
    Zou de verhouding niet kloppen..

Als je voor elke 30 ml 1 schepje doet klopt het altijd...

Dus je hoeft helemaal niks weg te gooien omdat het anders niet klopt

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze je dat weer vertellen vraag ze dan eens hoe in een vloeistof waarin poeder al is opgelost de verhoudingen kunnen veranderen als je een deel van de oplossing weggooit...

Het gaat om de hoeveelheid aangemaakte melk die je kind krijgt, dus water PLUS poeder, en dan heb je als je 120 cc water gebruikt met de scheppen erbij 135cc voeding. Als je wilt dat je kind 120cc voeding drinkt, dan moet je 15cc weggooien. Vraag is alleen waarom je dat zou willen. Flessen gaan stapsgewijs per schepje omhoog, 30cc water met 1 schepje levert ongeveer 33cc voeding, 60/2 wordt plm. 65, 90/3 wordt 100 enzovoorts....

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk klopt de verhouding dan. Een schepje per 30ml, zo staat het toch op het blik? Dat het resultaat uiteindelijk meer is, is logisch, want het poeder doet het volume toenemen.

De enige reden om af te gieten is omdat je niet wil dat je kindje 130ml drinkt, maar wel 120ml. Maar ik heb nooit begrepen waarom je dat zou doen.

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja ik vond het ook al vreemd.. Maar advies van consultatiebureau was om mijn dochter van 5 weken 5x 120+4 te geven maar dan wel afgieten tot 120.. En ik dacht inderdaad ook dat ik gewoon alles moet geven. Er staat niet voor niks 120+4. Anders had er wel minder water + 4 gestaan om op 120 uit te komen lijkt me??

6. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

Ja precies dat lijkt me ook.

7. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je minder water + 4 zou doen krijg je dan niet dikkere voeding?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee de juiste verhouding is 120*4. Daar mag je niet aan raken. Geef je minder water, dan klopt de verhouding niet meer.

Maar wsl bedoelde het consultatiebureau gewoon dat die flesjes van 130 nog te groot zijn en dat je daarom moet afgieten. Al heb ik zoiets nooit gedaan.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je mag niet minder water er in doen, het is ook niet verstandig om bijv. met halve schepjes te werken. Afgieten heb ik nooit gedaan, de kraamzorg adviseerde dit wel maar kom op zeg, ik ga echt geen 5cc afgieten.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Rare redenatie en ook nog nooit gehoord....

Deel Deze Pagina