Ik heb twee weken geleden een bbz gehad. Ik moest drie weken lang om de dag naar het ziekenhuis om mijn hcg te laten testen en voor een inwendige echo. Mijn hcg liep als een normale zwangerschap omhoog maar ze konden geen kindje zien in mijn baarmoeder. Tot het moment dat ik geopereerd werd wisten ze niet waar het kindje zat, het bleek in mijn linkereierstok te zitten. Nu heb ik een vraag die steeds door mijn hoofd spookt. Mijn schoonzusje zit in de mmm, zij moet elke keer naar het ziekenhuis om te zien of haar eitje rijp is en of ze een eisprong heeft. Dit zien ze door middel van een inwendige echo. Waar ik nu mee zit is dat ze bij haar (en ik denk ook bij meerdere van jullie) een eisprong kunnen zien, waarom ze dan bij mij het kindje niet zagen zitten op de echo. Volgens de artsen waren mijn eierstokken goed te zien en heel duidelijk. Ik snap het niet echt waarom ze bij haar wel een eisprong en de rijping van het eitje zien maar bij mij niet het kindje zagen in de eierstok. Wordt er bij de fertiliteits een ander soort echo gebruikt? Mijn gyneacoloog wil nu de zwangerschap vanaf het begin (wat nu eigenlijk ook was) in de gaten houden maar ik weet nog niet wat hij hier mee bedoelde.
Hoi connie, Allereerst heel veel sterkte, dit is een moeilijke tijd voor jullie. Ik kan je niet vertellen waarom en hoe ze dit gemist hebben, dit kan je geruset aan je gynaecoloog vragen.Hij kent jou en je medische achtergrond. OOk met wat hij bedoelt of meer wil gaan doen bij je volgende zwangerschap kan je met hem/haar bespreken. Alles is bespreekbaar. Groejtes imke