Ik ga ook starten, ik ga voltijds MWD volgen, ben toegelaten op basis van een 21+ toelatingsexamen, ik heb al zeker 7 jaar niet meer op school gezeten en al 3 jaar werkloos. Ondanks de volledige lening en eenoudertoeslag dan hield het me niet meer tegen. Ik heb een vriendin die gastouder is en het zal vast worden aanpoten als studerende alleenstaande mama maar het komt vast goed! heb er enorm veel zin in
Respect hoor dat je de stap gaat zetten! Ik heb dit jaar ook op het punt gestaan om alsnog te gaan studeren (Sociologie) want ik heb alleen mijn Havo diploma en zou dan ook de 21+ toets moeten doen. Helaas bleek het voor ons financieel niet te doen en lenen willen we echt niet, aangezien ik al een studieschuld heb. Het zal wel even wennen zijn, maar heel veel succes!
Ik doe ook afstandsonderwijs! Ik zag t niet zitten om elke twee weken een avond daar te moeten zitten. Is niets voor mij! Wat leuk dat er een hoop dames zijn die erover nadenken! Zo gek is het dus helemaal niet! Toch is het best wel duur! Ik betaal nu ongeveer 8.500 euro. Dan krijg je nog wel wat belasting terug, maar t is wel wat!
En wat is afstandsonderwijs ? Dat zegt mij weer niks Ik heb bericht gehad dat ik voor beide studies ook een persoonlijk studieadvies gesprek krijg. Dat vind ik weer een beetje teveel van het goede. Op 2 verschillende dagen erheen kleppen om uit te leggen dat ik het écht wil. Wat een gedoe met 7 jaar geleden, toen schreef ik me in en t was klaar. Niks persoonlijkheids testen en persoonlijke adviesgesprekken.
En ik moest ze mijn CV toesturen. Echt....waarom? Vind het heeeeeel overdreven. Ik heb 9 jaar leidinggevende werkervaring, maar als ik dat niet zou hebben zou ik dus bijvoorbeeld op mijn CV kunnen worden afgewezen voor de opleiding?
Ja, het is allemaal strenger geworden. Ik vind dat op zich best goed. Zeker in deze tijden is het goed om meteen al te kijken of het haalbaar is en of het past. Die CV dat doen ze ook om te kijken of je misschien in aanmerking komt voor vrijstelling van bepaalde vakken. En zo'n gesprek, daarin kijken ze naar je motivatie en leerdoelen. Je kunt dan zelf ook al sfeer proeven en je eigen vragen stellen. Ik vond het erg prettig.
Hier ging heel veel telefonisch! Op je cv krijg je geen vrijstellingen hoor. Dat krijg je al bijna niet als je al je afgeronde modules meestuurt in cijferlijst vorm. Afstandsonderwijs is dat je alles zelf doet. Dit ipv klassikaal bv een keer in de twee weken naar school.
Hier ga ik in september beginnen met n post-hbo opleiding. Ik vind t met name spannend omdat ik 10 jaar terug een hbo opleiding in n totaal andere richting gedaan heb....maar met mijn werkervaring nu meteen die post-hbo mag gaan doen. Ik verwacht dat t toch heel pittig wordt omdat ik natuurlijk niet alle kennis heb die mensen hebben die de hbo opleiding in dezelfde richting gedaan hebben. Daarnaast werk en 2 kleine kindjes.....maar heb er wel super veel zin in!
Leuk stokstaartje! Jij ook succes! Ik heb net de aanmeldingspapieren uit de brievenbus gevist. Ik kan nu al inloggen op de website van de hogeschool en me inschrijven bij communities. Leuk! Ben blij als die toelatingstest achter de rug is. Iemand toevallig de laatste tijd zo'n 21+ test gedaan? Hoe moeilijk zijn ze? Ik spreek vloeiend Engels, in mijn vorige baan moest ik vrijwel alles in het engels doen. Dus dat lijkt me geen enkel probleem. En algemene kennis moet ook niet zoveel voorstellen toch? Een soort van IQ test vragen verwacht ik.. Klopt dat zo ongeveer?
Wat goed dat je weer gaat studeren! Ik ben weer begonnen met studeren toen mijn dochter 1,5 jaar was. Studeer maatschappelijk werk en dienstverlening (HBO, 'gewoon' op school). Zit nu in m'n 2e jaar. Na de zomer alweer fulltime stage en daarna minor en afstuderen. De tijd is echt snel voorbij gegaan!
Ik begin in september met de opleiding tot doktersassistente. Super spannend! Ben 6 jaar geleden letterlijk tijdens mijn havo eindexamen bevallen. Gelukkig tijdens de herexamens de rest kunnen afronden en mijn diploma gehaald, maar daarna bewust thuismoeder gebleven. Nu start de jongste binnenkort op de basisschool en kan ik ook weer gaan leren. We hebben geen groot aantal uren opvang voor de kinderen dus ik ga wel thuis studeren met één keer per 4 weken een dag school (en na een tijd natuurlijk stage). Heb er wel weer zin in
Wat leuk om te lezen dat er zoveel meiden weer de schoolbanken in duiken. Zelf zit ik er ook weer aan te denken om te gaan leren. De kinderen zijn ouder/zelfstandiger, en ik heb mezelf de laatste jaren weggecijferd voor het gezin. Nu is het mij-tijd! Nu ben ik aan het kijken wat ik graag zou willen, en waar ik met mijn leeftijd ook nog iets mee kan. Ik ben 39, dus niet meer de jongste. Als ik dan ook nog eens 4 jaar ga studeren, zit er dan nog wel iemand op mij te wachten of ben ik dan gewoon te oud? Ik heb gekeken naar HBO-MWD en HBO-rechten. Volgens mij zijn dat allebei wel opleidingen waar ik op latere leeftijd nog een baan zou kunnen vinden. Vind de PABO ook wel leuk of HBO-verpleegkunde, maar ik denk dat ik daar dan uiteindelijk te oud voor ben en de baankansen zijn kleiner denk ik. Nu zou ik graag de deeltijd versie willen doen, maar lees ik overal dat ik dan al een baan moet hebben die in de richting van de opleiding is. En dat heb ik dus niet. Ben thuisblijfmoeder. Hoe lossen jullie dit op?
hier afgelopen september begonnen met mijn studie. Eerder niet afgemaakt en nu volledig opnieuw begonnen. Ik volg afstandsleren via Windesheim, dus alles digitaal en heel soms een lesdag. Ik werkte hierbij 5 dagen tijdens de schooltijden en helaas zit ik nu zo'n 8 weken thuis omdat het teveel was. Studeren vind ik wel weer fijn, mijzelf uitdagen enz. Stage is mijn werk dus dat gedoe heb ik niet. Ik werk al 10 jaar als VO-docent alleen dus onbevoegd vandaar. Wat ik wel moeilijk vind is om het te combineren met de kinderen een sociaal leven enz. Het valt soms erg tegen...
Leuk dat je weer wilt gaan studeren. Ik wil je niet ontmoedigen maar de twee studies die je noemt daar is juist amper werk mee te vinden. Te veel aanbod. Een vriendin van mij heeft universitair Rechten gedaan en die komt gewoon niet aan de bak. En MWD-ers daar is ook een overschot van. Ik zou me echt nog verder verdiepen. PABO misschien juist wel, want er komt een grijze golf in onderwijsland juist over een jaar of 4. In het Voortgezet Onderwijs vragen ze ook erg vaak mensen, dus als dat wat voor je is, dan biedt dat meer perspectief denk ik.
Nou ik heb de pabo gedaan en dat raad ik je echt af! Te hoge werkdruk, onderwijs verandert heel snel. Ik zou daar dan echt tien keer over nadenken! Ik wil daar juist uit. En ik doe de mwd opleiding, en dat er nu weinig banen zijn, ach, dat is in t onderwijs ook. Wie weet hoe t er over zes jaar uitziet?? Als je daarvoor iets moeten laten...
Een stage volstaat ook bij een deeltijdopleiding Hbo verpleegk. is redelijk wat werg in te vinden!! (Denk aan psychiatrie/verstandelijk beperkt. Etc)