Hallo, Ik heb begin augustus een miskraam gehad na 6 wkn. Na een week bloeden stopte het vanzelf en het leek erop dat alles eruit gekomen is. Ik heb nog en zwangerschapstest gedaan en deze was (volgens mij) negatief. 5 wkn na de miskraam was ik nog niet ongesteld, opnieuw een test gedaan. Deze leek in eerste instantie negatief, maar zag toch een heel licht streepje. De volgende ochtend werd ik ongesteld. De ongesteldheid duurde iets langer dan normaal, een week ongeveer. Zondags was het over en sinds maandagmiddag vloei ik weer, het is bijna niets, kan het met een inlegkruisje af, eigenlijk alleen wat bloed met het afvegen. Ik heb wel weer een beetje krampen, maar dat kan ook vd spanning komen. Zou het kunnen dat er nog steeds wat hormoon aanwezig is en dat ik daarom nog vloei en dat de test daarom ook positief was?? Ik heb gelezen dat je blijft vloeien zolang het HCG hormoon nog aanwezig is. Waar zou ik dat kunnen laten testen? Of is er toch nog weefsel achtergebleven. Heb vandaag ook contact gehad met de HA en zij adviseerde mij toch nog even af te wachten. Het liefts wil ik het geheel nu afsluiten en opnieuw zwanger worden. Hoe nu verder? Moet ik contact te zoeken met de VK en een echo laten maken om na te gaan of alles wel weg is?
hoi, ook ik adviseer je om nog even af te wachten. Waarschijnlijk is het vloeien zo voorbij en ben je nu echt alles kwijt. Als je over een week nog vloeit of het wordt echt weer veel meer de komende dagen, dan kun je via de huisarts een verwijzing voor een echo krijgen. Maar wacht eerst maar even af. Mirjam
Dag Miriam, dank voor je reactie, het bloeden lijkt inmiddels gestopt, nu alleen nog wat bruinige afscheiding. Voel nog steeds wel iets van mentruatiekrampjes. Heb vanmorgen een nieuwe zwangerschapstest gedaan en deze was opnieuw positief, weliswaar heel licht. Waarschijnlijk nog steeds dat HCG hormoon van de eerste miskraam, toch even mijn eigen VK gebeld en volgens haar moet dat HCG toch echt 4 weken na de miskraam weg zijn, zeker als je een mentruatie hebt gehad. Zij opperde het idee dat er misschien toch nog een bevrucht eitje is geweest tussen mijn miskraam en mijn menstruatie en dat ik daarom nog dat hormoon heb, maar dat dit eitjes niet ingenesteld is? Maar ik lees op deze site veel verhalen van vrouwen die nog tot 9 wkn na de miskraam dat hormoon in het bloed hebben zitten. Is het nu verstandig om te wachten tot dit hormoon helemaal weg is? En zo ja, hoe lang zou zoiets ongeveer duren? Het idee om een 2e miskraam gehad te hebben word je ook niet vrolijk van. Blijft een onzekere situatie. Is het nu verstandig om even niet meer te klussen? Groetjes een onzekere Monkey
hoi, je mag zeker wel opnieuw proberen zwanger te worden. Je zult nooit weten of je nu weer een miskraam hebt gehad, ik denk het van wel, want het is inderdaad ongebruikelijk dat het hormoon zo lang aanwezig blijft. Waarschijnlijk is het bloeden nu helemaal gestopt. Dan kun je weer opnieuw proberen zwanger te worden. Heb je er geen goed gevoel over, ga dan eens naar je huisarts en bespreek alles. Soms helpt het ook om even samen met een arts alles op een rijtje te zetten. Mirjam