In 1x zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Jo81, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Deze zomer hebben mijn vriend en ik de knoop doorgehakt dat we graag een kindje wilden en begin deze maand voor het eerst geprobeerd.
    Vorige week had ik ongesteld moeten worden, maar toen dat uitbleef een test gedaan. En ja hoor, ik ben zwanger!
    Aan de ene kant ben ik heel blij, maar aan de andere kant is het ook surrealistisch. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren en bij alles wat ik zeg en doe dat met de zwangerschap te maken heeft lijkt het wel alsof het niet over mij gaat. Zoals verloskundige bellen, geen alcohol drinken. Herkent iemand dat?
    En dan die onzekerheid. Ben een week lang 's avonds misselijk geweest en had tot gisteren ook zere borsten en af en toe buikkramp. Maar dat is weg, dus nu vraag ik me steeds af of alles wel goed gaat....

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    gefeliciteerd!!:)

Heel herkenbaar. Wij hadden t precies zo. Ook besloten, en in 1 keer zwanger. Het lijkt alsof je dan even extra lang goed moet landen en het begrijpen. Maar dat komt snel zat! Niet te druk maken. Dan komt t wel goed. Wat mij hielp was lekker naar babykleertjes kijken, bedenken wat voor babykamer enzovoorts. Het is nog wel vroeg, maar het helpt wel met het besef.

3. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd!!

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Gefeliciteerd!!

Idd heel herkenbaar, bij mij was het net zo. De 1e x raak, maar dat dus idd amper kunnen geloven. Ik denk niet dat het komt omdat het de 1e x raak is, maar dat dat gewoon vaak zo is. Omdat je het zo graag wil, en je weet dat het bij veel mensen niet lukt, daarom blijft het altijd een beetje onrealistisch. Maar naar mate de zwangerschap vordert wen je er echt wel aan!

En ja, die onzekerheid is er altijd en die blijft ook is mijn ervaring.

Geniet ervan in ieder geval, want voor je het weet is de kleine er al!;)

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Van harte gefeliciteerd

Ik snap het helemaal en kan je vertellen ik had precies hetzelfde gevoel terwijl het bij mij 8 maanden heeft geduurd.
    Je zou dan zeggen dat je je er op hebt kunnen voorbereiden, maar niks is minder waar.
    Ben nu 8 weken zwanger en kan het ook nog steeds niet bevatten, en vindt het dood eng.
    Waarschijnlijk (teminste dat denk ik en hoop ik) als je voor het eerst je kindje op een echo ziet je het meer gaat beseffen.
    Ik durf ook nog niet uitbundig blij te zijn totdat ik heb gezien dat het echt goed is.

In ieder geval gefeliciteerd en dat besef komt echt nog wel ;)

6. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    gefeliciteerd !

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd ;)

8. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Hier dezelfde! Heel herkenbaar! Mijn vriend zei tegen mij dat hij heel graag vader wilde worden en ik wilde ook moeder worden.. Dus hebben we geklust en ja hoor na 1 x super zwanger! Wij waren ook heel verbaasd en mijn vriend schrok ook wel... Want in zijn vriendengroep waren ze iets meer dan half jaar of jaar bezig... Maar het zit ook waarschijnlijk in je familie. Mijn oma, tante en mijn moeder waren ook na 1 keer meteen zwanger.

En klopt, ik moet allemaal aan denken wat ik niet mag, zoals alcohol, rauw vlees eten etc. Je bent dus niet enige. Ik moet altijd met alles rekening mee houden. Ook als ik kwaaltje voel, denk ik; hoor dat bij zwangerschap? Maar enige wat je moet doen is ervan genieten! Want het is bijzonder.....!
    Gefeliciteerd!

9. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Thanks voor alle lieve reacties en fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt ;)
    Aan kleertjes en baby uitzet moet ik nog even niet denken, maar ik denk dat het gevoel meer gaat leven als ik straks een echo heb gehad.
    Alle andere zwangeren: ook van harte gefeliciteerd!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

Ik had precies het zelfde alleen heeft het bij ons toch e ht 10 maanden geduurd...

Erg ver ben ik ook nog niet maar het besef begint wel steeds meer te komen door de misselijkheid maar als ik me dan ga bedenken dat er eind aug een baby uit komt dan bevat ik t allemaal niet echt....

Deel Deze Pagina