Ik zou ook voor een second opinion gaan en bij de vk langs gaan, gelijk hcg laten meten. Toen ik 7 weken dacht te zijn, heb ik eerst en uitwendige echo gehad, zag een klein flikkerlampje, maar verder is er echt niks te zien. Dus mocht je toch minder ver zijn, kan het best zijn dat er ook niks te zien is bij een uitwendige echo. Daarna een inwendige echo gehad, en je zag echt al veel meer, bleek 7w5d zwanger te zijn. Met andere woorden, gewoon een echo aan vragen, dan maar 3 tientjes kwijt, maar dan heb je in elk geval eerder duidelijkheid dan over 2 weken pas en weet je wat er aan de hand is. Ook als er evt restweefsel is achtergebleven.
Het apparaat om inwendige echo's te doen was besteld maar nog niet geleverd, vandaar dat hij een uitwendige gedaan heeft. Het zou best kunnen dat hij deze ook nog niet zolang heeft en hij er nog helemaal niet veel vanaf weet. Ik ken deze huisarts ook nog niet zo goed, we hadden eerst een andere maar die kreeg haar herregistratie niet voor elkaar en dus moest ze stoppen. Ik heb de termijnecho nog niet afgezegd, die is 5 maart. Ik laat hem ook mooi even staan, want als ik jullie verhalen zo hoor heb ik nog helemaal geen zekerheid. Misschien verlies ik over 2 weken wel voor de 3e keer hetzelfde kindje Ik baal als een stekker dat het allemaal zo loopt... Op dit moment ben ik te sjaggo om ook maar iemand om een second opinion te vragen. Ik heb besloten om pas zondagochtend weer een test te doen. Als die weer knalt moet ik vanaf daar maar weer gaan kijken wat ik wil doen.
Ik las dat het bij jou nu ook flink aan het rommelen is Ik duim voor je dat het nog goed afloopt hoor! knuff terug!
Ik heb het topic gelezen en ik ben ook van mening dat een uitwendige echo niet voldoende is. Ondanks dat je er helemaal klaar mee bent, wat ik overigens heel goed snap, zou ik toch een inwendige echo willen. Ik denk dat je beter zekerheid kan hebben dan deze situatie. Sterkte!
Dankjewel dat iedereen zo meeleeft. Ik laat alles eerst even bezinken. Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin in een inwendige echo, als die ook niks laat zien krijg ik nog een tik na, dan heb ik liever een negatieve test over een tijdje, die kan ik dan rustig thuis doen op een moment waar ik aantoe ben. En als die dan toch nog blijkt te knallen ga ik er alsnog wel achter de echo aan.
Heel raar, je huisarts! Wat je even moet doen volgens mij: je VK bellen en die dit voorleggen. Die gaat je ws zo verwijzen naar een gyn, waar je nu hoort te zijn, omdat jij een inwendige echo nodig hebt, omdat er gekeken moet worden of er in je baarmoeder iets zichtbaar is wat HCG produceert. En bloedonderzoek, als er op een echo niets te zien is, want het is raar dat je HCG nu nog stijgt. Jeetje joh, voel je je al zo rot en dan behandelt zo'n huisarts je ook nog eens als een of andere randidioot... Sterkte met alles, snap helemaal dat je het ff volledig gehad hebt
@Rozemarijke Ik lees in je handtekening dat jij vandaag een echo hebt gehad met een kloppend hartje! Wat goed zeg! Nu hopen dat deze lekker blijft zitten waar die zit, dat verdien je! Knuff
Ha Simone, ga wel achter een doorverwijzing aan, ook al staat je hoofd er misschien niet naar. Het klinkt vast buitenissig, maar het kan ook nog een tweelingzwangerschap zijn waarvan er één in je eileider of buikholte zit. Een bbz dus! Dat jouw huisarts hier zo luchtig over doet, is buitengewoon kwalijk. Je hcg had allang moeten dalen na die MK van laatst, donkerder wordende tests bij een lege baarmoeder zou altijd reden moeten zijn voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Sterkte!
Thanks We krijgen nu iig wekelijks een echo, dus we hoeven maar van week tot week te gaan leven nu. En wat Maria999 ook zegt: zorg echt dat je die verwijzing krijgt, want het kan idd ook nog buiten je baarmoeder zitten en dan is ingrijpen sowieso nodig!
Hey baluh zeg dat je nog eigenlijk niks weet !! We zullen voor je duimen!! Wij hebben vandaag toehoren gekregen dat we ons babytje zijn verloren!! Een hele zware dag vandaag!!
>???? Ik snap niet dat je een risico wilt lopen dat er eventueel restweefsel is achtergebleven wat het hcg produceert. En dan vervolgens eerst over bijna een week weer gaat testen en dan daarna maar bellen .. dan nog een verwijzing .. jeetje, dan ben je bijna 2 weken verder voordat je weet wat er aan de hand is. Restweefsel kan ook een infectiegevaar opleveren hoor! Ik zou zeker morgen bij een VK aan de deur staan en je verhaal vertellen! Ik weet zeker dat ze gelijk een inwendige echo (laat) maken!
Oh wat erg voor jullie! Heel veel sterkte!! Wat de rest betreft: Die inwendige echo is misschien toch wel een goed idee. Ik zal erover nadenken, ik kan natuurlijk altijd even met een VK overleggen morgen.....
Nadenken ? Ik zou er niet eens over nadenken hoor !! Gewoon doen.. denk niet dat je zin heb in een spoedopname en misschien dan wel je eileider ofzo verliest mocht het een bbz zijn. En op een infectie in je baarmoeder wacht je ook niet.
Goed, de verloskundige zei dat als er nog iets zit en het op de verkeerde plek zit ik er allang last van had gehad. Ik kan dus zonder problemen tot (na) het weekend wachten met de volgende test. Als die dan niet lichter is is het tijd om nog een echo te laten maken, het liefst inwendig. Voor mijn gevoel ben ik nog zwanger maar mijn verstand geeft me weinig kans. Hier moet ik het maar even mee doen..
Wat slecht !! Ik wil jou wijzen op dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/293684-buitenbaarmoederlijke-zw-schap.html#post10570929. Op 1 dag na heeft ze nergens last van gehad en kijk wat haar gebeurt is.