Toch nog zwanger of een missed abortion?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaVanSimone, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    MamavanSimone, het is een misverstand dat je altijd heel erge pijn moet hebben bij een bbz, helaas. Als je heel erg veel pijn hebt, dan is het vaak al te laat. Dit is ook eerlijk gezegd niet het terrein van een vk, maar van een gyn.

Ik zou het er echt niet bij laten zitten. Heb op dit forum al zo vreselijk vaak gelezen dat het misging, en als er een eileider knapt, dan ben je veel verder van huis.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik snap jullie bezorgdheid maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik blijf alert op rare krampen maar zolang ik me goed voel ga ik gewoon even wachten op wat komen gaat. Mijn gevoel zegt dat mijn huisarts gewoon een prutser is en er wel degelijk een vruchtje in mijn baarmoeder zit. Mijn lichaam denkt dat in ieder geval wel want ik heb nu hetzelfde zeurderige gevoel in mijn onderbuik als wat ik bij Simone had.

Ik ga de komende dagen gewoon lekker nog even werken en met mijn meissie zwemmen en dan is het zo zondag en dan zien we dan wel verder!

Oja en ik ben morgen nog jarig ook haha!

3. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    #43 MamaVanSimone, 19 feb 2012
    Laatst bewerkt: 19 feb 2012
    Vandaag verbeeldde ik me een beetje bruin te verliezen dus ik kreeg al meteen een deja vu van vorige week. Toch maar een test gedaan en die is nog wel positief maar een stuk lichter dan vorige week. Ik ben dus gewoon aan het ontzwangeren. Blij dat het achter de rug is, nu is het tijd om uit te vogelen hoe mijn cyclus er bijhangt.....

Edit: Hm hij wordt steeds donkerder. Ik ga morgenochtend nog maar eens een test doen denk ik, dit was niet met ochtendurine. AAAARGH

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze opdrogen, worden ze sowieso donkerder, dus ik zou even wachten tot ie goed droog is en dan vergelijken met die van vorige week. Zou fijn zijn als je lijf het zelf gaat doen. Dat vond ik iig wel een 'fijne' bevestiging dat het echt niet goed zat, bij de eerste miskraam toen.
    Sterkte ermee, en bij twijfel gewoon weer een echo laten doen he?

5. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Opgedroogd is hij net zo donker als een week geleden. Ik ga dus sowieso een inwendige echo laten maken. Kan ik dat zelf regelen bij een gynaecoloog of zou ik dat via de huisarts moeten doen?

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Ik heb helaas bij mijn mk in juli nog 1maand positief getest en was toch niet meer zwanger:( dus dit kan heel goed hoor:)

Succes iig;)

7. raspberry

Als je nog niet bij de gyn loopt, heb je een verwijzing nodig. Dat zou in dit geval geen probleem moeten zijn...

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Maar je kunt toch zonder verwijzing naar een VK? Je had toch al contact? Kun je het verhaal niet uitleggen en om advies vragen? Ik neem aan dat de VK ook wil weten of je zwanger bent of niet...

9. babyproject

Wat je sowieso kunt doen, is je temperatuur bijhouden. Zo krijg je misschien iets meer inzicht in je cyclus. Maar daar moet je maar net zin in hebben. Het gaf mij in elk geval veel duidelijkheid.

10. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ga morgen eerst mijn huisarts wel bellen. Ik zou sowieso bij een gyn lopen ivm de vroeggeboorte maar mijn eerste echo zou pas op 5 maart zijn. Ik wil hem nu eerder dus ik denk dat ik dat via de huisarts moet doen.... Als dat niet lukt bel ik mijn VK (van de vorige zwangerschap), die kent het verhaal ook en die kan me vast wel verder helpen dan.

Ik ga maar eens vroeg naar bed, dan is het eerder ochtend :) Pfff zal ik dan eindelijk meer zekerheid krijgen morgen?

11. babyproject

Oh die echo afspraak stond al bij een gyn? Ja natuurlijk wil je die eerder! Denk ook niet dat dat een probleem moet zijn... Al zou jouw HA nog weleens irritant kunnen doen heb ik het idee.

Heb je nog een keer getest? Heb je al gebeld?

12. raspberry

Omdat het in principe om een miskraam lijkt te gaan, waarna nog HCG geproduceerd wordt, is dit toch echt iets voor een gyn. Een VK kan hier niets mee.

13. babyproject

Nee je hebt gelijk natuurlijk.
    Ik zat alleen met die ploert van een huisarts in m'n hoofd en dat hij mogelijk moeilijk zou gaan doen over een verwijzing....

14. raspberry

#54 raspberry, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2012
    Ja, daarin kan de VK wel weer helpen, want die mag ook doorverwijzen.
    Die huisarts zou ik ook mijden als het enigszins mogelijk is :) (En in dit geval is dat dus mogelijk :))

15. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had geluk, ik was denk ik de laatste patient van het telefonisch spreekuur dus hij was moe en gaf me meteen gelijk. De test van vanmorgen was inderdaad nog donkerder dus ik mocht naar de gynaecoloog, morgen om 10 voor 11 mag ik me melden. Helaas kan mijn man niet mee deze keer, daar baal ik wel van...
    ik verlies verder nog steeds hele kleine beetjes bruin maar ik heb geen pijn. normaal zou ik me daar geen zorgen om maken dus dat doe ik nu dan ook maar niet...

ik upload vanavond een foto, dat lukt niet met mijn mobiel.

16. raspberry

Nou, fijn dat je gelijk terecht kunt! Sterkte morgen!

17. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat fijn mamavansimone!

Kun je niet iemand anders meevragen? Je moeder/zus/vriendin?

Lijkt me toch fijn als er iemand bij is, zowel bij goed nieuws als bij vervelend nieuws!

Hoe dan ook: SUCCES morgen! Ik hoop stiekem op een wonder! :)

18. babyproject

Hopelijk zul je morgen eindelijk duidelijkheid krijgen! Succes en sterkte.

19. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik lees al een tijdje 'stiekem' mee, maar jeetje meid, wat blijft het spannend!!! Ik heb toch nog wel een klein beetje goeie hoop hoor, helemaal omdat de test van vandaag nog donkerder was.
    Succes morgen en ik duim mee!!

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dit is inderdaad spannend! Veel succes morgen!!

Deel Deze Pagina