Hoi meiden, Ik heb na 2,5 jaar seks gehad met mijn aanstaande (onveilig) ik zit niet aan de pil. Dit was helemaal niet gepland wou namelijk als maagd het huwelijk in gaan maar oke, gebeurd is gebeurd.. Ik ben toen de volgende ochtend gelijk naar de apotheek gegaan op advies van mijn aanstaande om een morning after pil te slikken. Dit heb ik gedaan op 6 oktober. Ik ben nu ongesteld geworden, maar nu zit ik met het volgende : Volgens die apotheekster moet je aan de pil beginnen ( vanwege de veiligheid ) Maar ik ben altijd tegen de pil geweest omdat je er borstk van kan krijgen en trambose. Maar omdat natuurlijk nu mijn cyclis een beetje in de war is door de hoeveelheid hormonen. Vraag ik me af of dit na tijd weer hersteld, of dat ik nu altijd met het feit zit dat ik onregelmatig ongie wordt. Ik ben namelijk nu veeeeeeeel vroeger als normaal ongesteld geworden ( Stond ook in de bijsluiter, of veel later of veel vroeger ) Maar nu is mij vraag ; Moet mijn lichaam nu gewoon weer wennen aan de regelmatige cyclis, of zit ik nu vooraltijd met een onregelmatige ongestelheid. Ik wil namelijk GEEN pil slikken.. Wie kan mij helpen met het beantwoorden van mijn vragen? Liefs, P
Je lichaam zal zich waarschijnlijk weer snel herstellen hoor. Het is even een hele hormoonstoot die je moet verwerken natuurlijk. Waarschijnlijk is je volgende cyclus weer gewoon normaal. Succes!
Je hoeft echt niet aan de pil als je dat niet wil hoor! Moet je echt alleen maar doen als je er zelf ook achter staat, en dat is bij jou dus niet het geval. Ik heb ook wel eens de MAP gehaald, en de 2e maand was alles weer als voorheen.