Hoi, Wij zijn al 7 jaar bezig om zwanger te raken, helaas lukt dit niet op de natuurlijke manier. Sinds dit jaar lopen wij bij een fertiliteitskliniek. Na allerlei testen zijn wij 'volledig gezond'verklaard, heb pas een fertiloscopie ondergaan, waarij ook alles goed was. Nu geeft mijn gynaecoloog aan dat we hierdoor dus niet in aanmerking komen voor IVF maar voor IUI . Hiervoor hebben we al 1 niet gelukte poging gehad. Zijn er meer die in hetzelfde schuitje zitten? Heb wel het gevoel dat ik zelf goed de oren en ogen open moet houden omdat ik bij de kliniek telkens zelf overal achteraan moet en dingen vraag en voorstel. Zijn er ook mensen met ervaringen in Dusseldorf? Wij twijfelen namelijk om daar naartoe te gaan omdat we daar veel goeds over horen. ook omdat wij al 35 en 36 zijn en nog geen kids hebben, dringt de tijd toch wel. groetjes!
Er is een topic over 'icsi in Dusseldorf' Lees gerust mee! Wij zijn ZEER tevreden over Dusseldorf na 1e al zwanger nu rui 7 weken. Gr
wij gaan binnekort naar gent, hebben getwijfeld tussen dat of DD, heb begrepen dat je in DD mega assertief moet zijn, met eigen ideeen moet komen en het erg gehaast is. Intake nemen ze alle tijd maar daarna echt niet meer. Dit schijnt in Gent beter te zijn. Wat je zou kunnen doen is je aanmelden voor ivf en als er wachttijden zijn in de tussenliggende tijd iui doen, gooi je geen tijd weg en benut je het optimaal. Succes met je keuze!!
Hoi Boogschutter, Jeetje 7 jaar, da's nog eens lang . Bij ons lukt het tot nu toe ook niet op 'eigen kracht' na bijna 3 jaar en er zijn ook geen oorzaken gevonden. Onze gyn adviseert ons nog tot 2013 te blijven proberen, omdat we nu nog statistisch evenveel kans maken als bij een IUI behandeling. Ik ben nog 'maar' 30. Bij ons is de volgende stap dus ook IUI en na 6 x ga je pas door naar IVF, volgens mij is dat een standaard procedure voor stellen waar geen oorzaak is gevonden. Ik kan me voorstellen dat je na 7 jaar gaat twijfelen of IUI wel iets toevoegt, want het geeft niet veel meer kans dan dat je zelf probeert als je zelf verder zogenaamd niets mankeert... Dat gevoel heb ik na 3 jaar proberen al. Toch denk ik dat IUI de kansen wel iets kan bevorderen door de hormonen die je er bij slikt en de strakke timing. Dus misschien kun je het toch nog een paar keer IUI proberen voor dat je de stap naar Dusseldorf maakt. Of zelfs daarna ook nog IVF in Nederland. Volgens mij gaan m.n. stellen naar het buitenland die hier in Nederland niet meer verder komen, of geen vertrouwen meer hebben in de technieken hier. Ze zijn in Duitsland en Belgie wel verder ontwikkeld naar ik begrepen heb, maar het kost je wel wat meer centen en reistijd. Dus wat dat aangaat zou ik zeggen, kijk het nog even aan hier voor je daar aan begint. En misschien eerst een andere kliniek in NL proberen als je geen vertrouwen in de huidige hebt? Ik wil je in elk geval veel succes wensen, hopelijk komt jullie droom gauw uit!!
Hoi Boogschutter, Wat vervelend he, dat je afhankelijk bent van medici die jou wel of niet een bepaalde behandeling adviseren, en waar je moeilijk omheen kunt. Op zich is het niet vreemd dat ze je eerst iui adviseren als er in de onderzoeken niets gevonden is, en niet meteen ivf. Er is namelijk geen reden gevonden waarom je niet zwanger raakt, en dan is ivf het laatste station en niet het eerste. En neem van mij aan: ivf is geen pretje. Dus probeer eerst gewoon die iui, zou ik zeggen. Als je niet tevreden bent over hoe men jou behandelt (zowel in medische als in algemene zin): vraag een second opinion in een ander ziekenhuis. Want het is natuurlijk wel bijzonder dat je na zeven jaar niet spontaan zwanger geworden bent. Je zou toch zeggen dat er dan misschien wel ergens een oorzaak voor zou zijn ... Ik heb zelf geen ervaring met buitenlandse klinieken, maar wat ik er over gehoord heb is dat ze veel meer standaardonderzoeken doen dan in Nederland. Bijvoorbeeld het testen van schildklierwaarden of immunologische stoornissen of erfelijkheidsfactoren. Succes! Groetjes van stiertje