Ik heb een vraagje? Ik krijg een IUI behandeling. Het zit zo, mijn linkereileider is verwijdert, (ivm Cyste 1 1/2 ltr vocht) en afgelopen weken heb ik weer onderzoeken gehad. 1 Feb- uitgangsecho 8 Feb- Follikelmeting gehad 14-15 mm, informatie over IUI gehad. 12 Feb- Follikelmeting, linkerkant zag er zeer goed uit, rechts was wat kleiner... Kreeg gelijk door dat ik, met mijn man 13 feb op de avond en 14 feb. op de dag..."het moest doen" 15- echo, eisprong geweest. Ik en mijn man hebben die dagen het dus gedaan, En mijn Linker follikel was groot, kan ik dan zwanger raken? Of moet ik wachten op de volgende maand, dan is mijn Rechter groot? ( de goede kant) Vandaag weer naar het Z'huis, bloedprikken: Progesteron, Morgen, de zaadjes inleveren Hoop dat ik het goed uitgelegd heb?
Hoi Ponchy,....jullie zijn dus nog niet begonnen met IUI? Het zou kunnen....maar er spelen zoveel dingen mee. Ik heb al 6 keer IUI gehad.Zit nu in de wachtweken. Die andere 5 keer had ik ook steeds 1 of 2 eitjes. het zaad was steeds goed,dus rara. Gewoon afwachten meid...
begrijp ik ook niet helemaal? bij iui worden de goede zaadcellen eruit gehaald en wordt dat later op de dag bij jou weer ingebracht (via een dun slangetje) dus als jullie het zelf moeten doen hoe zit dat dan?
Mijn man heeft afgelopen zomer (toen was het bloedje heet), een echo gehad, Uitslag, de kwaliteit was wat minder. -Zijn zaad ingeleverd 2x bij het lab. Hij moest ook zijn bloed prikken, voor controle. Maar dat wilt mijn man niet (ANGSTIG voor). Het werdt ons teveel zijn we 3mnd gestopt. We zijn sinds kort weer bij de gyn, Mijn man wilt dus niet zijn bloed prikken, dat moet wel anders kan de IUI niet gestart worden. Vandaar, dat we dit x via de natuurlijke weg proberen, en zaad inleveren.. Om te kijken, of zijn zaad nu wel goed is!
Ow ok, dus je zit nog niet in een IUI behandeling. Tja of je zwanger kan zijn, iederen vraagt zich dat af natuurlijk na je eisprong. ik heb geen idee of de linker en rechter kant daar van invloed op zijn. Maar nog een vraag, waarom moet je man bloedprikken voor een iui? wij starten ook met iui en mijn hoeft geen bloed te prikken. Ook bij ons is het zaad van minder kwaliteit.
In het bloed kunnen ze zien of er een bepaald stofje mist (hormoon), wat eventueel op te lossen valt met medicijnen. Artsen starten niet graag met een behandeling, als het op een goedkopere en een vriendelijke manier op te lossen valt. Heeft je vriend ook een reden waarom hij geen bloed wil laten prikken? Staat hij er ook bij stil dat iui een veel zwaardere belasting betekent? Probeer erachter te komen waarom hij niet wil, en over deze interne belemmeringen te spreken. Succes!
Misschien even vragen. Bloed is natuurlijk zo afgenomen en dan weet je dat voor de iui behandeling begint.
Dat is misschien zo. Ik vind het wel vreemd dat de verschillende ziekenhuizen er anders mee omgaan. Je zou het eens bij de iui dames kunnen vragen. Dokters kunnen ook wel eens wat vergeten .
hahahaha ja dokters kunnen wel iets vergeten, maar ik denk dat het in ons geval misschien niet nodig was of dat ons ziekenhuis er weer anders mee omgaat. Als de dokter dacht dat ons probleem te verhelpen is met medicijnen had hij het gedaan denk ik.
Natasja, waarom mijn man zijn bloed moet prikken. De gyn zei, voor Chlamidia,HIV,etc... Ik vindt dit zo vaag! Ik had eerst een ander Gyn, die zei als ik geen ziekte heb, dan heeft mijn man het ook niet. Want ik heb een algehele check gehad, 9x bloedprikken. Prinses, bedankt voor je info! Dat heeft de Gyn. niet eens aan mij verteld! - Mijn man heeft een hekel aan naalden. door het verleden ( met de tandarts)! Binnenkort weer een afspraak, Kga alle vragen op een rijtje zetten!
Ow alleen voor de ziektes? hmm nee dat hoefde hier ook niet. ik dacht dat dit alleen verplicht was bij ivf en icsi? nou idd, schrijf al je vragen op en alles vragen! daar zijn ze voor! ik hoop dat je dan snel met de IUI mag beginnen!
Met alle respect hoor, maar mijn zus is fobisch voor naalden en moest ook spuiten voor 4 x ICSI we moesten haar soms vasthouden, kan je man zich niet over zijn angst heen zetten? Of is daar niet iets voor? Wel heel vervelend voor jullie. Ik hoop voor jullie dat ie het zonder bloed prikken af kan. Liefs Ester.
Thanks, dat hoop ik ook! Gelukkig heb ik tijdelijk een ander gyn, want die andere is zo chaotisch.. Ik moet alles onthouden en herhalen!
Dat is sowieso al vervelend, je moet je wel goed voelen op de plek waar je zit. Ben zelf nog maar 1 x bij een gyn. geweest voor een bekkenbodemonderzoek vanwege pijnklachten gelukkig was hij heel aardig. Wel voor jezelf opkomen hoor, zeker in de medische wereld is dat van groot belang! Maar wat zeur ik, dat zul je zelf ook wel weten . Kop op, hou vol en blijf zo positief mogelijk. Liefs Ester.
Ether, Ik ga het zeker volhouden, bedankt dat je me zo oppept! En jij, hoe gaat het met jou? Check je mail
Kop op meid! Ik heb je net terug gemaild. Wij hebben net vanochtend gehoord dat we ICSI mogen doen. 100.000. zaadcellen bleek voldoende. Nog 1x zaad inleveren, en een tweede gesprek op 25 april. Liefs Ester.