Dag allemaal, wij zouden dit jaar niet weggaan, kleine man is nu 6 maanden. Maar oooh t kriebelt ineens zo!!! Dus nu zit ik te kijken naar een leuk huisje ergens niet zo ver weg,zeker niet vliegen. Maar hoelang kan ik met een mannetje van 6.5 maanden in de auto? Wat is jullie ervaring? We zijn nog nooit echt ver weggeweest, max 45 min in de auto. Hij slaapt overigens zo en als hij wakker is vindt hij de auto ook wel gezellig. Maar kan bijvoorbeeld de Ardennen of is dat te ver weg? Verder tips voor onderweg etc??
Zeker doen! Op die leeftijd is het erg makkelijk vond ik zelf. Ze slapen veel in de auto. Wij zijn toen ons zoontje 6 maanden was naar Kroatië geweest met de auto (1750 km) Je moet alleen vaker stoppen en neem een kleedje mee zodat hij lekker in het gras kan liggen kan hij even lekker strekken. Zijn favorieten speeltjes mee.
Je kunt gaan en staan waar je wil is mijn mening met die leeftijd. Wat ik altijd doe is niks plannen de dag er na omdat dat meestal een moeilijke dag is maar verder je stopt wat vaker en inderdaad plaid mee en wat rustiger aan maar verder ... Hoppaaaa. Fijne vakantie!
Onze jongste was vorig jaar 5 maanden, we hebben 14 uur gereden. Wel 's nachts, en dat ging eigenlijk heel goed. Hij sliep thuis erg slecht, maar in de auto prima. Wel regelmatig stoppen en je kindje uit de maxi cosi halen.
Wii zijn net naar frankrijk geweest met een 4 jarige en een baby van 7 maand. 16 uur en 11 uur gereden😅 beiden niet gemopperd of gehuild. Was echt heel goed gegaan!
Vorig jaar naar Zeeland op vakantie geweest en nu weer, ongeveer 2 uur rijden voor ons. Vorig jaar was dochter bijna 6 maanden, ondertussen bijna 1,5 jaar. Maar ik vond de auto reis vorig jaar een stuk beter gaan. Toen heeft ze lekker grotendeels geslapen, nu was ze boos dat ze zo lang in de auto moest zitten. Ik zou nu lekker gaan dus.
Gewon doen! Je kunt als je prettig vindt zelf een autozitje huren waar hij echt volledig plat in kan liggen, met het oog op veilig en verantwoord vervoeren. Uren achtereen in een maxi cosi is niet aan te raden. Maar niets is onmogelijk. Qua rit er rekening mee houden een wat vaker stoppen. Zelf met een baby van 6 maanden naar Italië gereden. Ging allemaal prima! Lekker op vakantie gaan!
Wij gaan over een paar weken naar italie met de auto. Dochter is dan 3 maanden. Met mijn zoon hebben we dit ook gedaan hij was toen 2 maanden. Dus als je het mij vraagt zou ik zeggen dat de ardennen goed te doen is!