Toch over op KV??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MinnieMe, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier ook platte tepelhoven en geen enkele problemen met borstvoeding geven.

Als je kindje dit al zo lang doet en ieder half uur wil drinken dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere LD.
    Er gaat ergens iets niet goed want regeldagen oke maar geen regel weken.

Weet je zeker dat ze ieder half uur honger heeft of gewoon hangen bij mama?En krijgt ze wel goed alles binnen?
    Vraag me af of het niet gewoon hangen en mekkeren om mama is en niet om eten.
    Hier kan ik haar ook maar 10 minuten weg leggen en dan is ze naar me op zoek.
    Ze wil er bij zijn en dan mag maar niet steeds aan mijn borst.
    Ik voed dan ook niet 100% op verzoek omdat ik daar helemaal niet tegen kan.

2. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee was bij nr 1 ook geen probleem, n platte tepelhof, maar dacht mee dat dat per kind kon verschillen.

Ze is bij rustig zonder te drinken als ik haar wieg. Bij n ander is ze op geen enkele mogelijke manier rustig. Denk dat ze toch ergens last van heeft, want bij n ander is ze dan constant aan het zoeken naar n tepel.

Nu ligt ze in de maxicosi te slapen nadat we ruim n uur rondjes door t huis hebben gereden.
    Morgen ga ik naar t cb..

3. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kimmeding, ze wil echt de tepel, maar nee het is geen honger altijd. Maar als ik t niet doe blijft ze brullen.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat is hier ook, ik ben een soort wandelende speen!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn jongste wilde ook continu zuigen de eerste 2 maanden en ik was ook de enige die haar rustig kon houden. Hier wilde ze alleen meestal niet drinken als ze geen honger had. Ik probeerde de borst/speen/pink af te wisselen en als het één niet meer werkte het andere.
    Hier zijn we bij een osteopaat geweest en dat heeft een heel stuk geholpen.

Hier moest ik ook rondjes rijden in huis, wandelen in de draagzak, etc om haar in slaap te krijgen.

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wilde ook suggereren om te zien of ze met speen of pinkje genoegen neemt om te voedingen wat meer verspreid te krijgen.
    En rechtop houden? Het is toch ook een verschijnsel van reflux als ze steeds willen zuigen?

Maar goed, dat verklaart dan nog niet waarom ze na een fles wel een paar uur slaapt en geen borst hoeft. Dat lijkt dan weer op trek hebben.

Ik zou ieg nog een andere lactatiekundige vragen en evt het tongriempje laten losknippen.
    Dan met borstcompressie en wakker houden proberen een grotere voeding te geven, en met pink/speen/draagdoek wat te rekken tussen de voedingen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza hapte ook niet goed aan, maar met tepelhoedje lukte het wel.
    En na behandeling bij de osteopaat, ging het veel beter. Ze bleek nogal last van opkomende voeding te hebben, met maagzuur wat dan meekwam, en dat wilde ze elk half uur wegdrinken.
    Na de eerste behandeling bij de osteopaat was het spugen en terugslikken over en ging ze drinken in een regelmaat van elke 2-3 uur!
    Zag dat je in Brabant woont? Kan je een goede osteopaat in Den Bosch aanbevelen, PB maar als je naam en adres wilt...

Verder, als het honger is en niet voldoende verzadigd zijn, dan is ze ook erg snel weer moe van drinken aan de borst en houd je de circel in stand door het te houden zoals het nu is. Hoe je dat precies moet doorbreken vind ik lastig om te bedenken, maar lijkt me dat als ze goed uitgerust is, ze ook beter zou moeten gaan drinken, dus misschien is het idd een oplossing om 2 keer per dag afgekolfde melk te geven...

8. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vandaag bij t cb geweest, en ben tot de beslissing gekomen om de voeding te mengen. Ik kolf voor elke voeding n beetje, zodat de druk er al af is, en dat mengen met kv. In eerste instantie meer kv, en dat langzaamaan terug brengen tot volledig bv. Wil ze na de fles meer dan leg ik haar aan de borst, en heeft ze genoeg kolf ik de rest af om te bewaren. Mochtend dit niet werken kijken we van daaruit verder.

Maar voor vandaag is t redelijk goed gegaan.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Mmm ik snap eerlijk gezegd niks van het advies van je consultatiebureau. Dit gaat je je productie kosten, omdat je minder vaak gaat "vragen" aan je borsten (je zegt t zelf, ze liet ineens meer dan 4 uur tussen de voedingen), en je waarschijnlijk niet kolft wat je kindje anders zou drinken - een kolf is ook minder krachtig dan je kindje. Ook de hoeveelheid kv is geen maat voor wat je "zou moeten" kolven: volgens de tabellen van nutrilon zou mijn 7 kilo zware meisje zo'n 800 cc per dag moeten drinken, ik ben overtuigd dat ze ruim over de liter heen gaat gezien wat ze drinkt als ze niet bij mij is (en dat in ongeveer 8 porties ipv 4) - borstkindjes willen meer milliliters.

Overleg eens met een "echte" lactatiekundige, niet alle cb's zijn even goed met bv. En ja, de eerste twee maanden woon je met je kindje aan de borst of op je schoot in je favoriete hoekje van de bank, het is niet anders...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het advies van het CB ook erg raar en ben ook bang dat dat de dood voor je productie wordt :(
    Hoe het wel moet, weet ik ook niet zo goed, (behalve dan eens zien wat behandeling van een osteopaat doet voor het drinken), maar dit advies lijkt me een heel slechte. Zelfs CB's met een BV-certificaat maken er vaak een zooitje van, (kan ik uit ervaring zeggen. Ze snappen er echt helemaal niks van, zijn totaal KV-minded (en daar dan wel weer erg goed in, merk ik nu met Caitlyn)).
    Dus misschien eerst nog even een goede LK consulteren en in de tussentijd nog even doormodderen zoals je doet nu? :(

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind het ook een raar advies en als je borstvoeding wilt blijven geven, niet erg handig.
    Als je last hebt van overproductie zou je eens kunnen kijken wat ze doet als je de druk eraf kolft en dan aanlegt. Dan is het een kwestie van veel voormelk binnen krijgen en logisch dat ze vaak komt.
    Mocht het niet om overproductie/aanlegproblemen gaan, dan zou ik ook langs een osteopaat gaan.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Op deze termijn kv geven is afbouwen. Helemaal met een kindje dat -zo te horen- niet goed aan de borst drinkt. Je gaat het nu heel makkelijk maken voor haar en misschien ook wel voor jezelf.
    Voor alle borstvoedingsproblemen (kort tongriempje, overproductie, verborgen reflux) is een oplossing. Je zal je daar dan wel even toe moeten zetten als je wilt dat de bv slaagt en je productie niet afneemt.
    It's up to you!;)

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je wilt zien of je deze gang van zaken kunt doorbreken, en dat je zeker wilt stellen dat je kindje genoeg krijgt.

Maar kv geven is afbouwen! Je zult je suf moeten kolven en je vriezer vol leggen met dezelfde hoeveelheid die ze aan kv krijgt elke dag om je productie mee te laten groeien met haar behoefte en haar weer aan de borst krijgen.

Bovendien wennen je borsten zo nog steeds aan te vaak een beetje "vraag", je gaat nl per voeding van haar 2x een deel kolven.

Een heel raar en ook nog eens erg arbeidsintensief advies. Kolven, fles mengen, geven, borst nageven, nakolven. Pffff.

Als je zoiets wilt proberen zou ik te allen tijde het zelfde gaan doen met eerder afgekolfde BORSTvoeding.

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is idd de bedoeling dat ik haar na elke voeding aan leg als ze nog meer honger heeft, en zo niet, dat ik dan de borsten leeg kolf, zodat de productie niet stil komt te liggen.
    Daarbij is het geen maanden plan, maar hopen we dat ze tegen januari weer volledig bv accepteert. Of dat wel of niet aan de borst is zien we dan wel.

Het is idd erg intensief, maar beter dan zo aan kwakkelen. Ik merk ook dat ze nu n stuk relaxter is. Zo heeft ze vandaag al verschillende keren wakker in de box gelegen zonder te zeuren! En is ze vanmiddag in haar bedje helemaal zelf in slaap gevallen nadat ik haar dus wakker weg gelegd had!

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    maar waarom probeer je niet bv uit een fles? Dat werkt hier ook super.. borst is nog steeds drama maar fles met bv gaat super..

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Huh? Dat is wel een vrij vreemde manier om af te bouwen, ben je niet bang voor borstontstekingen als je alleen maar de druk eraf kolft?
    Je kunt beter beginnen met één fles kv per dag en dan elke week een extra fles (en dus minder bv). Terug aan de borst krijg je haar hier niet mee want je melkproductie houdt er zo mee op.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oeioei. Ik denk dag het in januari bekeken is hoor, met deze manier bouw je af en krijg je je baby niet terug aan de borst.
    Er zijn redenen waardoor ze niet goed drinkt. Ik zou er een goede lactatiekundige bij halen. Borstcontact is juist heel belangrijk nu. Met flessen wordt het niet wat.
    Het beste is haar eerst aanleggen en niet eerst de fles geven!

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou juist een lactatiekundige inschakelen, cb hier heeft echt geen verstand van bv.

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sabine, omdat ze dan onrustig blijft. Met kv is ze n stuk rustiger tussen de voedingen. We willen haar eerst rustig hebben, voor we dingen gaan forceren.

Druk eraf kolven is voor als ze na de fles alsnog aan de borst wil. Zoals ik al eerder zei, wil ze niet meer aan de borst na dr voeding, kolf ik ze alsnog leeg en dan gaat t de vriezer in ;) dus geen kans op ontsteking, en de productie blijft opgang.

Voor nu gaat t goed. Mocht t niet werken ga ik awe een lactatiedeskundige.
    Ook weer zoals ik al zei, met kv erbij doet ze t n stuk beter tussen de voedingen. Ze slaapt eindelijk langer dan n half uur.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Compleet absoluut niet goed wijs daar op dat CB.

Deel Deze Pagina