Heb ik gedaan maar ze was te overstuur, dus heb haar eerst n halve voeding uit de fles gegeven tot ze wat rustiger was. Denk dat t kraampjes waren, want toen ik haar erna weer aanlegde was t over.
Maar hoe lang 'zeurde' ze dan al? Uit je verhalen maak ik op dat je dochtertje nog niet goed uit de borst drinkt. Zo te horen is de fles dus makkelijker voor haar om uit te drinken, maar ik zeg het nogmaals: met kv geven, bouw je wel af! Dan kan je nog beter ft gaan kolven. Tongriempje, darmkramp, reflux, allemaal naar, maar allemaal op te lossen, echt! Hoe vaak voed je nu aan de borst?
Ze heeft nu in princiepe de ochtend, middag, avond en nachtvoeding alleen aan de borst, omdat ze dan t meeste en beste drinkt. Tussen de ochtend / middag en middag / avond voedingen ligt t eraan hoe rustig ze is. Is ze rustig en helder krijgt ze de borst, en is ze gespannen krijgt ze eerst 50/50 uit de fles tot ze rustig is, en dan de rest vd de voeding weer de borst. Begin ik met alleen bv uit de fles blijft ze onrustig. Snap niet waarom ze dan zo slecht begint, maar goed.. Als t zo door gaat kunnen we mss volgende week weer volledig via borst voeden.
Ik denk trouwens dat ik weet waar het probleem ligt. Als ik met speen nr 2 voed doet ze precies t zelfde als eerst aan de borst. Dus denk dat mn voeding te snel voor dr gaat. Zeker als ze gespannen is en niet de rust heeft om alle melk zo snel weg te krijgen. Want ookal is de grootste druk eraf geklofd, het blijft t lopen en dus niet druppelen..
En dan is het toch misschien dat kleine beetje extra hulp om de tongriem te laten klieven.... Wel goed dat je zo doorzet en oplet hoor! Zet m op Het is allemaal voor het goede doel.
Ik had zelf last van overproductie, maar had toch nooit een onrustig kind aan de borst. Ik zou toch echt nog eens een lk laten komen. Als er een lichamelijk probleem is bij je dochtertje, dan moet dat opgelost worden, voordat ze te 'verwend' raakt met de fles en de borst niet meer wil.
Als je tsr te sterk is dan helpt het vaak om op je rug liggend, baby op je buik, aan te leggen. Door de zwaartekracht komt het minder hard aan dan. Verder: niet wachten tot je kind te druk of overstuur is met aanleggen! Een nr. 2 speen is totaal ongeschikt als je zo'n baby aan de borst wilt houden. De meeste baby's die borst gewend zijn houden tot ze naar een beker gaan een newbornspeen.
Ik word uiterlijk volgende week terug gebeld door de osteopaat voor n afspraak. Overigens merk ik wel dat ze nu n stuk tevredener is als ze aan de borst gedronken heeft. Dus wanneer ze huilt en ik haar op pak is ze sneller stil. T is alleen zo tegenstrijdig af en toe. Alsof ze rustig word door de fles (mss t makkelijk drinken) maar tevredener is door de borst. Ik heb trouwens commentaar gekregen door fam over t feit dat ik haar steeds wanneer ze fles krijgt dit met blote borst, en dan zo dicht mogelijk tegen de borst aan heb gevoed. Is dit echt zo raar? Ik dacht juist dat ik haar zo iig dat gevoel zo veel mogelijk het zelfde hou.
lieverd Dirksmama heeft gelijk en geeft hele goede adviezen. Als jou kindje te overstuur is om aan te happen dan troost je toch eerst en legt dan pas aan? Mijn dochter heeft ook pijn in haar buik en kan heel boos worden maar dan troost ik eerst en leg dan aan als ze wil. Ik grijp dan echt niet naar een fles. Er zijn zoveel tips waar je iets mee kan. Ga bij jezelf na wat je wil voordat je dochter de beslissing neemt en niet meer aan de borst wil
Dirksmama, op de rug liggen helpt idd. Thnx! Nr2 speen, was perongelijk gegaan. Maar weet nu dus wel dat t daaraan ligt. Kimmeding, troosten helpt niet altijd. Ze is dan wel rustig, maar gaat nog steeds te gespannen aan de voeding beginnen. Cb, zei vandaag dat ik weer vaker de fles moest geven, maar dan met alleen bv, omdat ze dan beter drinkt. Ze doet t nu toch goed! En ze was ruim voldoende aangekomen.. Nee dank je, t gaat heel goed hier zo met zo min mogelijk fles. Hier, vandaag nog geen fles gegeven. Ze is wat onrustig nu, (word om de paar minuten jammerig in haar slaap en slaapt daarna weer gewoon door) maar dalijk eerst in bad, en dan gewoon lekker aan de borst! Ben trots op m'n meisje!
Dit, pfff, familie en bv, zucht. Maar goed, even op je vraag, ik WEET dit niet hoor, ik bedoel ik weet bv-technisch niet of dit verstandig is, maar vanuit mijn eigen gevoel zou ik dat ook zo hebben kunnen bedenken om te doen hoor. Ieg heel fijn en zo houdt ze de associatie met borst en drinken. En je familie moet je steunen dat je zo je best doet haar aan de borst te houden!
Nou, ik ben trots op jou hoor; je doet het goed!! Het is niet makkelijk, maar als jij doorzet, is het (straks) echt makkelijker dan kv geven.
Haha, dit dacht ik ook toen ik het las. Maar ik voelde me zo'n oud wijf als ik het op zou schrijven dus ik deed het niet
Thnx dames, doet me goed. Ben de afgelopen weken zo onzeker geweest over of ik wel goed handelde. Maar t gaat nu zo goed. Mn meisje is zo tevreden. En idd, bv is makkelijk dan kv. Maar dan moet t natuurlijk wel gaan. En dat gaat t nu. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar stiekem maak ik vanbinnen overuren aan salto's. Mede door jullie dat ik de bv niet opgegeven heb. Thnx!