Ben ik weer... Sterk het gevoel dat ons meisje nu ook reageert op de Nutramigen! Begin december overgestapt op Nutramigen en toen waren alle klachten met een paar dagen weg, maar sinds de laatste 4 weken sluipen er allerlei dingen weer terug: - obstipatie (waarvoor nu al 4 weken lactulose en als we stoppen is ze meteen weer verstopt) - verkouden zonder groen/geel snot - aanhoudende verstopte neus - niezen - ontstoken oogjes (geen infectie volgens huisarts) - hoesten na de fles - bij alles geen verhoging of koorts - tijdens fles zich van je schoot af werken - stoppen na 100cc en daarna wel willen en zelfs huilen maar de fles wegduwen als je deze weer aanbiedt - slecht slapen - vermoeid blijven als ze wakker is - weer zeer lang over de fles doen: 30 tot 45 minuten -onrustig slapen, veel bewegen met hoofdje heen en weer - onrust in het lijfje heel hyper bewegen - veel huilen, helemaal overstuur zijn en het lijkt soms wel op gillen Voor mij is het duidelijk en alle alarmbellen zijn weer gaan rinkelen. Eerst nog gedacht aan tandjes maar we zijn inmidels al weer weken verder en er gebeurt niks qua tandjes. Mijn huisarts blijft volhouden dat hij niet denkt aan KMA, via cb en dietiste toch bij Nutramigen uitgekomen na de Pepti. Heb nu de stap genomen en ga morgen naar een nieuwe huisarts met het hele verhaal. En ik wil dan een verwijzing voor de kinderarts. En daar bij komt dat ik zelf een voedselallergietest heb laten doen voor mezelf en daar komt uit: KOEMELKEIWITALLERGIE!! kip en kippenei... Ga nu zelf mijn voedingspatroon omgooien. Heb na zwangerschap heel veel last gekregen van eczeem (heb dit al sinds baby maar nog nooit zo heftig als nu) Dus het is niet geheel onwaarschijnlijk dat mijn meisje KMA heeft denk ik zo...
Kans lijkt mij idd goed aanwezig! Ik zou er alles aan doen om Neocate te krijgen en hopen dat alle klachten dan weggaan en wegblijven. Wat vreselijk dat je kindje al bijna 6 maanden is en nog flinke klachten heeft! Hier wist ik het na 8 weken en door de bv had ik het heft in eigen handen en had ik na 2 dagen al een ander kind.
Ik hoop het ook.. Ik heb echt het gevoel dat mijn huisarts me ook niet meer serieus nam maar de stap om over te gaan naar een ander is best groot. Maar dat moet wel want als ik geen verwijzing krijg van een huisarts kom ik nooit bij een kinderarts.. Het is zo frustrerend en verdrietig om mijn meisje zo te zien. Mijn vriend denkt aan een verkoudheidje maar mijn gevoel blijft zo en mijn gevoel blijkt toch steeds te kloppen..
Vaak zegt je gevoel het juiste. Hier moest ik ook op mn gevoel afgaan. Werd ook niet veel wijzer van het cb en ha. Ik zou idd ook overstappen naar een ander als je geen verwijzing krijgt.
wat ook nog zou kunnen, vaak bij kindjes die reflux hebben werkt de zantac maar tijdelijk, of niet of niet voldoende ook in combinatie met nutriton wie weet heeft ze daar namlijk ook wel veel last van mijn zoontje is namelijk 2x opgenomen geweest en ze dachten ook allemaal eerst koemelkallergie of weet ik het wat, maar dat is het allemaal toch niet hij heeft gewoon hevig last van zijn reflux, dat overstrekken en dat na 100cc niet meer willen, maar toch ook nog natuurlijk wel willen en honger hebben herken ik hier helemaal dat is hier precies ook nog steeds aan de gang en dat huilen was hier over na goed medicatie voor de reflux, wij gebruiken nu nexium en erytromecine (of iets wat op die naam lijkt) het zou ook goed kunnen zijn wat jij zegt, maar hier hebben wij ook elke melk geprobeerd en alles hielp even en daarna toch weer niet en nu moet ik zeggen dat het redelijk gaat we hopen hier dat vaste voeding verbetering gaat brengen bij de reflux waar hij nog steeds last van heeft owja die obstipatie, mn oudste dronk ook altijd nutramigen en had ook altijd terwijl ze die melk dronk forlax nodig (elke dag 1 zakje) eerst lactulose gehad maar dat hielp niet voldoende dus het kan misschien ook gewoon nog in combi met die voeding een beetje erbij horen?? heel veel suc6 in iedergeval bij de kinderarts
Goed dat je een verwijzing hebt en maandag al terecht kan. Bij mijn beiden kids was nutramigen ook te licht, slopen de symptomen er weer langzaam in. Dochter heeft nu nutramigen AA. Is ook op basis van vrije aminozuren, net als Neocate. succes maandag!
Het maakt me niet zo uit wat het is maar er klopt iets niet en dat duurt me nu echt te lang. Nu al bijna 5 weken met de obstipatie en slecht drinken. Ook trappelt ze steeds enorm met haar beentjes overal in de wipstoel in de box, tijdens het drinken. Iets klopt er niet en ik wil weten wat. Ze heeft nu ook vaker per dag huilbuien en is dan ontroostbaar zo zielig.
Het is ook heel zielig je kind pijn zien te hebben en zich niet lekker in zijn / haar velletje te voelen. Weet er, helaas, alles van. Hopelijk heb je maandag meer duidelijkheid en snel weer een tevreden meisje!
jeetje frannie jij zit er ook al een tijdje mee te worstelen! Hopelijk komt er gauw verandering in. succes
Oh Frannie, lees net je berichtje. wat ellendig allemaal weer. Zou naast neocate ook om betere medicatie voor de reflux vragen, want veel klachten kunnen ook met de reflux te maken hebben. Vraag de ka om nexium, dat werkt vele malen beter dan zantac. Je zou i.o.m. hem eerst de nexium nog een week kunnen proberen (dan merk je vaak al verschil) en daarna om de neocate kunnen vragen. Zodat je weet wat wel/niet werkt. Als je meisje zo'n last hebt van allergie denk ik ook dat de Zantac als medicatie te licht voor haar is. Ben benieuwd hoe het maandag gaat! Super dat je eindelijk gehoord bent, het heeft al lang genoeg geduurd zo.
Ja dat zal ik ook vragen van de reflux. Het heeft idd te lang geduurd ik veel eerder naar een andere huisarts moeten gaan maar telkens ging het wel weer. Maar goed we hebben nu wel genoeg afgewacht neem ik aan. Hopelijk kijkt de kinderarts even goed naar haar. Het eczeem op de wangen begint weer toe te nemen en ze is zo lichamelijk onrustig! Het lijkt vrolijk maar ik vind het hyper alsof ze niet stil kan zitten/liggen.
hoi frannie verhaal zou die van mij kunnen zijn onze kleine man heeft reflux en gebruikt hier voor motilium en nexium heb het idee dat het werkt al blijft het spugen aanwezig maar lijkt hij geen pijn te hebben. verder is hij getest middels een dubbelblinde provocatie test op kma en zitten we op de nutramigen maar hij blijft veel verkouden en heeft eczeem rond zijn mond, obstipatie en af en toe gillen, soms er onrustig drinken zijn hier ook nog steeds aan de orde van de dag. ka zegt; verkoudheid; hij is gevoelig en door kdv snel verkouden obstipatie; hoort bij nutramigen gebruik lactulose er bij eczeem; door het spugen en kwijlen blijft het een terug komend iets ben door verwezen naar een kinderhuid arts onrustig drinken; kan komen door verkoudheid advies: neus goed sprayen ontroostbaar gillen en of huilen misschien wanneer dit vaker gebeurd mag ik de motilium iets ophogen want kan komen door de reflux. wat ik nu doe is iets meer water in de fles tegen obstipatie, neus goed sprayen en leeg houden. poepen gaat nu redelijk en drinken ook. verder ga ik naar die huid arts en smeer ik ondertussen dermalex en eucerin. maar tot overmaat van ramp heeft hij nu ook de water pokken! ik ben benieuwd wat de kinderarts gaat zeggen... en wilde je even sterkte wensen!
Net bij kinderarts geweest en net wat Tokkel zei gaat gebeuren maar dan eerst de zantac omhoog naar 2x 3 ml ipv 2x 1ml, nutriton ophogen. Als er over 2 weken geen verbetering is dan krijgen we Nutramigen AA of Neocate. Hier zijn we het mee eens er moet gewoon eerst uitgesloten worden of het niet toch maagzuur is. Ze is wel gegroeid trouwens.
Ja onze verhalen lijken idd erg op elkaar! Het belangrijkste is dat we vandaag SERIEUS zijn genomen en dat is echt een verademing! Onze kinderarts wil dat ze ranitidinedrank krijgt (zantac) zònder alcohol maar daar heeft de apotheek nog nooit van gehoord en het is niet te krijgen zonder alcohol. Hij gaat nu met de kinderarts overleggen en misschien wordt het esomeprazol en volgens mij is dat Nexium (werk in de verpleging soms wel handig of juist niet..) Dan zouden we zakjes poeder krijgen die we op moeten lossen. Nu kijken wat er gaat gebeuren ben zo benieuwd! Ze was trouwens maar 320 gram zwaarder geworden en 4cm langer. Vind ik best weinig vanaf 8 december maar volgens de kinderarts niet veel maar voldoende. Ze gaat nu langzaam naar de ondergrens maar dit was nog acceptabel. Daar heb ik dan vrede mee als het maar niet te lang gaat duren. In ieder geval ben ik heel blij dat mijn moedergevoel toch weer goed zat en dat ik daar op moet blijven vertrouwen!!!
Mooi dat je serieus bent genomen. Hopelijk helpt de ophoging en komen er snel voor jullie betere tijden.
Ik hoop het echt! De apotheek laat nu trouwens Ranititinde drank maken omdat de kinderarts echt wil dat het zonder alcohol is. Zij is tegen het gebruik van alcohol bij kinderen en vindt het tegenstrijdig dat er een kinderalcholpoli bestaat en dat er aan de andere kant wel medicijnen met alcohol worden voorgeschreven...