Werkloos en ziek

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hanna Mom, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Tot en met juli kreeg ik een ww-uitkering. Daarvoor heb ik anderhalf jaar gewerkt op uitzendbasis, wel bij dezelfde werkgever.

Helaas heb ik nog steeds geen baan gevonden. Ik ben nu 18 weken zwanger, maar moet rusten ivm bloedverlies en harde buiken. Op zoek gaan naar werk is dus geen optie. Kom ik nu eventueel wel in aanmerking voor een uitkering (ziektewet)? We hebben mijn inkomen namelijk wel hard nodig.

Voor een bijstandsuitkering komen we denk ik niet in aanmerking omdat we een huis en auto etc hebben.

Bedankt voor de uitleg!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hanna Mom,

Als je binnen een maand na einde van een dienstverband of uitkering ziek wordt kan je in sommige gevallen toch aanspraak maken op een Ziektewet-uitkering.

Voor jou betekent dit dat als je binnen een maand na de laatste uitkeringsdag ziek bent geworden, je een Ziektewet-uitkering kunt aanvragen.

Je neemt hiervoor contact op met UWV telefoon (0900-9294).

Je geeft aan dat je niet in aanmerking denkt te komen voor een bijstands-uitkering. Kom je niet in aanmerking voor een Ziektewet-uitkering? Dan kan je via de link op deze pagina onderzoeken hoe je het gezinsinkomen kunt aanvullen.
    Je vult dan je gegevens in en de site geeft vervolgens aan of er aanvullende regelingen zijn waar jij en je partner aanspraak op kunnen maken.

Actuele informatie over het recht op Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina