we zijn erg aan t twijfelen, en ons eerste kindje heet quinten dus houden wel van een naam wat anders geschreven wordt maar het komt niet zo vaak voor of bijna niet wat zouden jullie doen
Ik zou voor Siem gaan! Vind ik een leuke naam Xiem vind ik wat ver gezocht eerlijk gezegd.. En ik zou het als ksiem uitspreken.. Ik denk dat je zoontje als hij xiem gaat heten heel vaak mensen moet verbeteren, zowel kwa uitspraak als hoe je het schrijft.
Ik zou dan toch kiezen voor Siem. Xiem met -ie- vind ik vreemd staan. Ik ken wel de naam Ximen. Deze komt uit de streek Galicië (noord-west Spanje) en wordt officieel ook met een X- geschreven; het is dus niet zelf bedacht. In Gallicië komt ook de naam Ximeno voor, maar dat vind ik een ander genre dan jij zoekt. Ximen vind ik heel goed bij Quinten passen.
Ik vind Siem mooier ( heet mijn zoon) maar xiem wel beter passen bij quinten. Vind t wel twee totaal verschillende stijlen.
Ik vind Siem helemaal geen type naam om zo hip/origineel te willen spellen,Siem moet gewoon Siem zijn...vind ik
Helemaal mee eens. Het lijkt met Xiem of je even apart wilt doen. Ik vind Siem een prachtige naam. Maar of het echt bij Quinten past?