Moet ik mijn wens even opzij zetten ?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door speransa, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Hallo Dames,het zit namelijk zo...we zijn al sinds sept 09 bezig voor een 4de wonder.Nu was ik in dec en jan zwanger helaas 2x vmk.
    Nu heb ik een aanbieding gekregen om 3 dagen stage te lopen en 1 dag school voor de assstent-drogist diploma bij elkaar duurt het 3 maanden,en daarna krijg ik bij me stageplek een contract ...,wat moet ik doen ?even stoppen met onze wens nu waar te maken of gewoon verder proberen en dan wanneer ik 3 maanden ben vertellen,of eerlijk zijn en vertellen dat we ermee bezig zijn...ik voel me zo vervelend erover,ik hou niet van liegen en dat zeg ik ook altijd tegen mensen om me heen dat ik leugens verafschuw..:x
    En nu !!! wil ik misschien zelf me mond houden...
    Wat zijn jullie ervaringen en advies

Liefs S :)

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hey Speransa,

Volgende week begin ik met een nieuwe baan (kreeg meteen een vast contract) toen ik solliciteerde wist ik al dat wij een icsi poging gingen doen, maar op advies van familie en vrienden heb ik niks gezegd ookal vond ik dat ook héél moeilijk. Nu ben ik zwanger! Oeps...maar toch niet echt oeps, want die 4 maandjes verlof kunnen nooit rampzalig zijn voor een bedrijf. Ik zeg dat ik zwanger ben tijdens mijn einde proeftijd gesprek, zodat ze toch een keuze hebben, maar ik ga ervan uit dat de meeste bedrijven hier echt geen problemen mee hebben!

sterkte en succes

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik zou je wens niet opzij zetten hoor. Het wil helemaal niet zeggen dat je zwanger raakt (ik hoop het natuurlijk wel voor je!). Ik ben zelf ook 2x van baan gewisseld, terwijl we druk aan de klus waren voor een kindje!

Een zwangerschap mag geen reden zijn je te ontslaan, ook niet in je proeftijd!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee, tuurlijk mag het geen reden zijn om je te ontslaan. Maar er zijn genoeg bedrijven die dan gewoon je contract niet verlengen. Dan bedenken ze wel een andere reden. En volgens mij hoeven ze geen eens een reden op te geven als het om einde proeftijd gaat.

Ik zou overigens de kinderwens wel even opzij zetten. Maar niet omdat je dan eventueel geen contract zou krijgen. Je krijgt een hele mooie kans om een opleiding te gaan doen die relatief maar kort duurt. Stel dat je direct zwanger raakt en je wordt zo misselijk oid dat je niet in staat bent om die opleiding af te ronden? Dan kun je ook fluiten naar dat papiertje. Zonde! Ik zou dus zeker 3 mnd wachten en je kans grijpen om je diploma te halen. Zeker gezien de huidige arbeidsmarkt.

5. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Sluit ik me helemaal bij aan!

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Pfff ik zou dat niet kunnen hoor, t ff opzij zetten... Die misselijkheid hoef je geen last van te hebben, ik heb er met mn eerste zwangerschap en nu ook echt geen last van.

Ik zou t niet zeggen ivm t contract, je hoeft natuurlijk pas wat te zeggen als je zelf zeker bent dat de eventuele zwangerschap goed zit...

Uiteindelijk is t je eigen keuze meid, ik zou persoonlijk gewoon lekker doorklussen :) ..

7. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt Meiden
    Ik ga er deze week nog ff goed over na denken,want als het goed is ,is 28/29 Jan me ovulatie.
    Ik wil zo graag doorgaan met proberen,maar wil deze kans op diploma en contract niet mislopen ...pfff moeilijk :( :( :(

Het ergste is dat ik deze dame ken die mij deze kans geeft,ik heb in begin 2009 voor haar gewerkt,ik vind het nu erger om te liegen omdat ik haar ken ,en ze is echt een goed mens :)

Liefs S

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hoelang duurt die opleiding? Ik zou het dan proberen te plannen dat je pas na de opleiding bevalt, zodat je werkgever iig geen extra kosten heeft.
    Ik kan persoonlijk ook niet goed met dingen verzwijgen omgaan en houd ook veel rekening met mijn werkgever. Zo heb ik ook deze zwangerschap een beetje uitgesteld, maar toen ik dat vertelde werd er amper op gerageerd. Had ik het dan wel moeten doen vraag ik me af...

9. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi guppie81,de opleiding duurt maar 3 maanden,en het kost mijn stage werkgever niks,alleen zei heeft me geholpen om de opleiding te krijgen en bij stage te gaan lopen voor 3 maanden en daarna geeft ze me dus een contract,ze heeft veel vertrouwen in mij,darom heeft ze me dit ook voorgesteld,heb eerder voor haar gewerkt en toen vond ze het al jammer dat ik weg ging...,en uiteindelijk had ik ook spijt dat ik weg was gegaan,maar ze heeft dus contact met me opgenomen afgelopen week..en dit dus voor mij geregeld,want die diploma moet ik gewoon hebben om bij haar te kunnen werken...en die opleiding betaald de school zelf,zo geregeld met ww,ben in oktober werkloos geworden i.v.m crisis..!Maar weet je bij die baan dus van vorig jaar ben ik 4 maanden zwanger aangenomen,en was helemaal geen probleem,ben toen 1 dag gaan werken en de 2de meteen verteld....en was geen enkel probleem,alleen dit was een groter bedrijf ,meer personeel.Waar ik nu ga is een kleine drogist,missch hooguit 10 mensen ?En het belangerijste ze kent me en ik ken haar,en dat zit mij het meest dwars ,ik denk als het een onbekende was geweest zou ik het gewoon vertellen van weet je hmm we willen graag een 4de en we zijn er mee bezig..en dan is het echt take it or leave it,begrijp je?Maar ik ken haar en ik wil gewoon niet tegen haar liegen maar wil het ook niet achter haar rug doen,,maar aan de andere kant missch word ik wel niet zwanger of wel maar gaat het niet goed..zit ik me voor niks druk te maken:p
    Maar stel je voor ik ben wel meteen zwanger,kan ik haar meteen na me stage doodleuk vertellen ,oja ik ben al 3 maanden zwanger ,dan weet ze dat ik wist dat ik zwanger wou worden toen ik al aan die opleiding begon,en dan kan ze me het mij kwalijk nemen dat ik niet eerlijk was..nu ik dit zo terug lees,weet ik denk ik al wat ik moet doen ...EERLIJK ZIJN :(

LIEFS S

10. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Officieel hoef je pas 3 maanden voor je uitgerekende datum je werkgever op de hoogte te stellen, dus dan wacht je toch gewoon tot na je proeftijd? Tenzij je het natuurlijk al kan zien...

11. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Nou ik heb de hele nacht liggen draaien ,zo slecht geslapen..:(

Ik had eigenlijk al zo'n een beetje met me verloofde afgesproken dat we ff zouden stoppen met proberen,maar ik twijfel enorm...dus ga het weer ff bespreken...uiteindelijk wilt hij wat ik wil....:)

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat zijn nou 3 maanden? Die zijn zo voorbij joh! Ik zou het gewoon even uitstellen als ik jullie was. Dan weet je zeker dat je de opleiding voor elkaar hebt.

Als het nou over 2 jaar ging ofzo...maar 3 maanden is niks.

13. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Die korte termijn van drie maanden werkt natuurlijk beide kanten op. Aan de ene kant is het niet lang om je kinderwens uit te stellen, aan de andere kant is het ook zo kort dat de kans dat je last hebt van een zwangerschap (waarvan je nog maar af moet wachten of die lukt!) ook heel klein. Ik zou dus gewoon lekker doorgaan!

14. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor de reactie's dames...

We hebben dan ook ff besloten om ff tot augustus te wachten :)

Na 3 keer achter elkaar vmk te hebben wil k het even rustig aan doen

Thnx ;)

Deel Deze Pagina