Het spijt me ontzettend dat ik alweer aan kom met namen maar ik moet de tijd doden en ik heb vakantie. Dus wat doe ik? Pinterest af zoeken op nursery rooms en mijn immer aanwezige namenlijstje updaten. I know, best sneu want wie weet duurt het nog heel lang maar het geeft mij een beetje een houvast . Voor een meisje vind ik (naast Nila en James nog steeds!) Amélie ook mooi. Altijd al gevonden maar niet mooi genoeg naast naam van mijn zoontje. De tweede naam voor een meid staat zo goed als vast (ivm vernoeming), namelijk Izabel / Isabelle / Ysabelle / Ysabel en alle andere schrijfwijzen (dit is een volgende stap). Nu kwam mijn man met Amy (van Amélie Ysabelle). Ik heb geen duidelijke mening nog. Vind zelf Amélie in verhouding mooier, maar naast de naam van mijn zoontje vind ik Amy weer mooier. Ik kan er wel aan wennen maar ik heb gewoon nog geen mening. Wat jullie? En hoe zouden jullie de tweede naam schrijven?
Ik vind Amy leuk. Maar misschien haast te gewoon in vergelijking met Nila en James? Amélie vind ik heel mooi, wat klassiek. Afgeleid van Amelie misschien: Amée Mélie Amelle Isabelle zou ik voor kiezen. Grappig trouwens om te lezen dat jouw man met namen bezig is samen met jou. Hier ook nog niet zwanger en proberen voor nr 2, die van mjj zegt, zien we dan wel weer, haha! Zelf wel behoorlijke lijstjes al.
Ik vind Amélie mooier dan Amy, en ook prima kunnen naast de naam van je zoon. Maar Amy en O bekt wel lekker! Wat betreft tweede naam zou ik kiezen voor Isabel of Isobel.
Amy staat erg leuk bij O. Leuker dan Amélie vind ik. Ik zou voor schrijfwijze Isabel gaan. Amy Isabel! Persoonlijk vind ik Nila ook erg mooi bij O. Misschien wel leuker dan Amy nog. Maar kan allebei erg goed!!! En wat betreft je bezigheid. Ik snap je helemaal. Hier ook bezig met lijstjes zo nu en dan en dat terwijl we pas volgend jaar voor nr 3 gaan hihihi
Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar de naam van je zoonjte Amy vind ik een mooie naam. Amélie nog mooier Izabell zou ik met een Z doen, vind ik net wat mooier in de uitspraak en iets meer bijzonder Nila blijft ook héél leuk!
Leuke reacties. Haha ja het houdt ons gewoon bezig. Zeker omdat die behandelingen al ‘ingrijpend’ genoeg zijn. Je gaat automatisch denken ‘zou het dan toch…’? @vuurvlinder mijn zoontje heet net zoals de liften. Net zoals O. Redding . Wij blijven beiden met Nila en James in ons hoofd zitten ook. Blijft leuk. Maar ik vind de combi Amélie Izabel ook mooi. Zit ie wel met de Y van Amy. Maar: omdat O geen klassieke naam Is, vind ik het wel beter klinken naast Amy. Hm. Ik weet het gewoon niet. Vind Izabel (elke schrijfwijze) prima klinken naast zowel Nila, James als Amélie. Dat is geen issue.
Ik vind O en Amélie wel mooi klinken samen, ondanks dat de een wat klassieker is. Komt voor mij ook doordat bij Amélie de klemtoon aan het einde ligt en bij O vooraan.
Beetje raar misschien, maar ik vind Amy eigenlijk helemaal niet passen bij jou en de naam van je zoontje en de andere namen die altijd op je lijstjes staan. Niet dat ik je echt ken natuurlijk, maar toch. Je snapt het wel. Ook omdat je vaak wat originelere namen op je lijstje hebt, terwijl Amy volgens mij echt best wel veel voorkomt Vind Amélie beter passen eigenlijk! En Nila en James (vooral James!!!! ) vind ik ook superleuk bij de naam van je zoontje Mijn dochter is trouwens net een maand oud en ik maak ook al lang weer lijstjes voor een eventuele tweede (en derde/vierde natuurlijk ) kindje, dus ik snap je he-le-maal.
Ik vind je zoons naam ook erg mooi. Heb hem ook eens op mijn lijstje geschreven maar mijn vriend voelde er toen veen klik bij Ik vind zelf Amélie echt prima bij O. Eigenlijk stiekem mooier samen dan Amy. Amy hoor je naar mijn mening ook vaker tegenwoordig. Echt hoor O en Amélie, prachtig Of Nila natuurlijk Succes hoor gelukkig nog veel denktijd
@MMVL ik snap je helemaal hoor. Ik vond het ook een verrassende combi maar wil m niet gelijk afschieten. Heb best wat namen op mn lijstje maar dé klik zoals bij O heb ik nooit meer gevoeld. Ik zal tzt sowieso nog heeeeeeel veel lijstjes posten denk ik zo. Een maand alweer. Time flies. Hoe gaat het?
Ik zou ook niet voor Amy gaan in combinatie met Isabelle omdat je dan 2x de 'ie' klank achter elkaar hebt.. Vind ik niet zo mooi klinken. Amélie Isabelle vind ik heel mooi!
Ik vind Amy niet mooi. Heb er ook een beetje een associatie bij. En zou het heel zonde en geen mooie combi vinden naast de leuke naam van je zoon Amélie vind ik prachtig! Nila ook nog steeds erg leuk en misschien iets leuker naast O. Tweede naam zou ik als Isabelle schrijven. Ook erg mooi, ben ook bevooroordeeld.
Amélie Isabelle WoW super mooi! Amy vind ik echt niet leuk. Zon zeurderige klank en totaal niet passen bij je zoon met zn vrolijke mooie naam. Moet altijd denken aan dat reclame spotje van de loterij met die zeurstem: “aaaaaamyyyy ben je boven?” Als je twijfelt tussen nila en Amy zou ik voor Nila gaan. Als je twijfelt tussen Nila en Amélie voor Amélie. Vind Nila dan net iets te veel neigen naar Mila. Maar ook tof
Helemaal mee eens. Alleen wel een aanvulling, Amélie is in mijn omgeving in een razend tempo populair aan het worden, dus als je een naam zoekt die niet te populair is zou ik dat in je achterhoofd houden.
Vind Amélie heel mooi, een van mijn meiden heeft die als tweede naam. Isabelle vind ik prachtig, maar alleen zo geschreven, de andere schrijfwijzen vind ik niet mooi. Ik zou voor Amélie of Nila gaan!
Ik vind Amélie prachtig, of het past bij de naam van een broer of zus boeit me totaal niet. In jouw geval vind ik het ook niet zo afwijken zoals Jazzlynn en Floris ofzo. Mijn zoon had een Emilia in de klas, vond ik ook een leuke naam.
Het liefst zou ik geen razend populaire naam willen maar belangrijker zou zijn dat ik hem in mijn directe omgeving niet veel zou horen.
Ik vind Amélie mooi bij O passen. Mooier dan Amy eigenlijk. Wat vind je van Aemilia? Of is dat te klassiek voor je?